wie hebben er allemaal een hond en werken daarnaast?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monky27

wie hebben er allemaal een hond en werken daarnaast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 11:27

hallo

Ik was benieuwd of er veel mensen zijn die een hond aanschaffen en toch werken.
Hoelang werken jullie (hoeveel uur per dag en hoeveel dagen per week)
en gaat dit goed? voor/nadelen.
Wel of niet zielig?

Lame

Re: wie hebben er allemaal een hond en werken daarnaast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:28

Ligt er aan hoe de situatie is of het zielig is of niet..

Wij hebben twee honden, ik werk drie dagen.. manlief 5 dagen. De dagen dat wij niet thuis zijn, worden ze smiddags uitgelaten door de buurman..

Ik vind dit dus niet zielig.. Maar andere mensen ongetwijfeld wel Haha!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:37

Ik werk 4 dagen a 7 uur. heyenne wordt 's middags uitgelaten, maar er zijn ook wel eens daagjes bij dat dit niet zo is. ik heb al gereageerd in dat andere topic hierover.....staat het wat uitgebreider Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:38

Mijn vader werkt fulltime en mijn moeder werk niet maar ze is wel veel van huis. Wij hebben een hondje die dan ook wel eens een keertje alleen thuis zit. Als het nodig is ga ik in mijn middagpauze even de hond uitlaten, sochtends wordt het gedaan en savonds nog. Het komt wel eens voor dat ze alleen zit, maar dat is eigenlijk nooit heel lang Lachen
Nee ik vind het niet zielig.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:42

Ik dus niet, maar... ik zou wel een hond mee mogen nemen naar mijn werk. Alleen woon ik op een bovenwoning en mijn kantoor op mijn werk is ook boven dus ik stel het uit totdat ik verhuist ben en het bedrijf waar ik werk is verhuisd... dan komt er weer een herder Ja

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:43

wij hebben vier herders. We hebben een eigen beveiligingsbedrijf en werken ook met de hond.
Dus als mijn vriend werkt, meestal s'nachts neemt hij altijd een hond mee en soms ook de pup.
Ik werk meestal s'middags, maar vier uurtjes dus dat kan makkelijk.
En als ik hele dagen werk en mijn vriend slaapt, ga ik ik mijn lunchpauze naar huis om ze uit laten.(woon 5min van mijn werk met de fiets)

Als we allebei in de beveiliging moeten werken met de hond, brengen we de andere twee naar mijn oom.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:31

Ik pas twee dagen in de week op en studeer nog. Ik laat mijn hond als het echt niet anders kan maximaal 4 uur alleen. Op de dagen dat ik langer weg ben regel ik iets (gaat hij een dagje naar mijn moeder, moeder van mijn vriend of de hondenkennel).
De hondenkennel vindt hij geweldig en na een dagje kennel moet hij drie dagen uitrusten (van al dat spelen) dus daar gaat hij niet zo vaak naartoe.

Edit: maar meestal ben ik gewoon thuis hoor! Of ik neem hem mee! Haha!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:35

Ik werk ong 30 uur per week en heb 2 honden. Mijn vriend is agrarier (Boer Bloos ) Die heeft soms erg veel tijd over en soms is hij dagen niet bij huis.

Mijn kleine hondje gaat gewoon mee naar het werk. Ik werk bij mijn vader, dus dat scheelt wel., Mijn hondje vind het heerlijk om mee te gaan. Ze wordt flink verwend door de mensen die hier over de vloer komen. Mijn vriend zorgt voor de grote boerderij hond. Als mijn vriend en ik beide niet bij huis zijn gaat hij naar mijn moeder. Zij heeft veel meer honden, waaronder ook de broer van onze hond. Dus daar kan hij heerlijk ravotten en spelen in hun grote omheinde tuin. Is zo dus wel goed geregeld.

Als je zelf niet veel tijd hebt zou ik in ieder geval niet voor een jonge hond gaan. Misschien dat een oudere hond wel zou kunnen, maar wees eerlijk tegenover je hond.