Help, puppy zindelijk...en nu??snik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke24

Help, puppy zindelijk...en nu??snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 10:16

Cheyenne was zo goed als zindelijk. (15 weken oud).
Vanaf de vorige week heeft ze last van overgeven en diarree. (dit heeft ze eerder ook al eens gehad).
Normaal ging het na een keertje kip met rijst ipv brokjes wel weer over. Dit keer dus niet. Ze plast en poetp mijn hele huisje onder. Zelfs als we haar in de bench doen wat ze ziet als haar plekje daar plast en poept ze alles onder. Eerst dachtik: als ze dit doet vind ik haar zielig en vertroetel ik haar, dus ze doet het voor de aandacht, maar nu begin ik toch te twijfelen.
Ik heb zo een afspraak bij de dierenarts. Ik ben echt radeloos, wie weet wat het kan zijn???

polly2

Re: Help, puppy zindelijk...en nu??snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:23

Dat kan van alles zijn. Ze kan iets verkeerds gegeten hebben etc.
Maar er heerst op dit moment ook een virusje met deze symptomen. Mijn pup heeft het ook gehad en mijn oude hond van 16 heeft het nu.
Waarschijnlijk geeft de dierenarts iets tegen de misselijkheid en moet je doorgaan met kip en rijst. Wellicht eerst een dagje vasten, dat kan ook. Maar vooral veel water geven, ivm uitdrogingsgevaar.
Maak je geen zorgen. Dit komt vast wel weer goed. Alle honden zijn wel een keer ziek op die manier. In de bench doen heltp ook niet, de hond kan dit niet ophouden. Is eigenlijk alleen maar sneu voor haar, want een hond vindt het vreselijk om zijn eigen nest te bevuilen....
Succes er mee.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:07

De eerste regel van het zindelijk maken ik ook als je hond of pup iets doet geen je hem totaal geen aandacht. Helaas heb je dit wel gedaan omdat je medelijden met de pup had en nu heeft zij het trukje door dat hoe vaker zij de behoefde in huis doet hoe vaker zij aandacht krijgt.
Ten eerste moet je stoppen met het aandacht geven aan de pup als zij haar behoefde heeft gedaan. Je wordt niet blij, je wordt niet boos.. je ruimt het gewoon op en negeerd de pup op het moment dat je haar behoefde aan het opruimen bent.
Laat nu vooral ook je pup vaker uit. Doet de pup haar behoefde buiten dan prijs je de pup de hemel in. Zo krijgt de pup weer door dat als zij de behoefde buiten doet dat zij dan hele positieve aandacht krijgt. Als je pup het in de bench heeft gedaan ruim je het gewoon netjes op. In de bench laten is helemaal niet zielig hoor. De pup laat wel weten wanneer die wat in de bench heeft gedaan en dan ruim je het gewoon weer op en kan de pup weer verder slapen.

De oorzaak van het overgeven en de diaree kan veel redenen hebben. De DA kan dat het beste beoordelen

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 15:13

Ze had een virusje en daardoor deed ze dit. Ze heeft 2 spuitjes gekregen en wat speciaal voer. Ze ligt nu lekker te slapen en heeft niks meer gedaan!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:14

Onze hond heeft dat ook 6 dagen gehad ofzo, we hebben hem gewoon behandeld als normaal en gewoon wat vaker uitgelaten. Nu is hij weer goed.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:24

Als een pup diarree heeft en/of moet overgeven, moet je eerder naar een DA gaan. Ze kunnen vrij snel uitdrogen en helemaal met het warme weer. Dat kan je niet zo lang laten wachten. En dat de pup ook z'n bench vervuild kan ze ook niet zoveel aan doen. Het arme beestje. Gelukkig gaat het nu weer beter. Met onze volwassen honden kijk ik het meestal een dag of twee aan en voer rijst of beschuitjes. Is het na 2-3 dagen niet over, bel ik de DA. Bij puppies of kittens bel ik binnen een dag al een DA.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 21:49

sheela schreef:
Als een pup diarree heeft en/of moet overgeven, moet je eerder naar een DA gaan. Ze kunnen vrij snel uitdrogen en helemaal met het warme weer. Dat kan je niet zo lang laten wachten. En dat de pup ook z'n bench vervuild kan ze ook niet zoveel aan doen. Het arme beestje. Gelukkig gaat het nu weer beter. Met onze volwassen honden kijk ik het meestal een dag of twee aan en voer rijst of beschuitjes. Is het na 2-3 dagen niet over, bel ik de DA. Bij puppies of kittens bel ik binnen een dag al een DA.

Ik was vrijdag al daar geweest (meteen na de diarree) en ze raadden me aan om te wachten tot maandagen even kip met rijst te voeren en veel te laten drinken. Ik ga zeker niet wachten tot het vanzelf over gaat. De bench hebben we ook niet op slot he...ze kon er gewoon uit, ik sloot haar niet op zo van: dan kan ze me de rest van het huis niet slopen!!!
maar nu gaat alles gelukkig weer goed. Ik vond het ook erg zielig voor haar...