om alle vooroordelen de wereld uit te helpen zie hier...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakkie

om alle vooroordelen de wereld uit te helpen zie hier...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 16:32

http://www.youtube.com/watch?v=GicU55o3D2U

http://www.wikd.org/pitbull/pitflash.swf

er zitten schokkende dingen tussen, maar je meot het echt afkijken....wil je het zien zoals het gelukkig veel meer er aan toe gaat.....

zielig he...jammer dat zoveel mensen er vooroordelen over hebben terwijl deze beestjes ook heel lief zijn.....

wou dit even kwijt voor het geval er hier mensen zijn die er nu misschien anders tegen aan kijken.....

annepaardoes

Re: om alle vooroordelen de wereld uit te helpen zie hier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:43

Ik heb geen vooroordelen over 'de gevaarlijke hondenrassen' maar ik vind dat als je zo'n hond neemt je hem wel consecuent moet opvoeden omdat deze rassen wel snel geestelijk in de war kunnen raken zonder een goede opvoeding.

Tjah het tweede filmpje is heel zielig. Zo zie je hoe wreed sommige mensen kunnen zijn

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 16:45

idd annepaardoes....ik ben ook streng voor mijn hond en wij werken ok heel erg met rangorde binnen huis hier.....maar ik dacht misschien als sommigen mensen dit zien, dat ze hun oordeel misschien minder snel klaar hebben staan...

strenge aan pak is nooit verkeerd mensen maar vergeet nooit dat de hond MEESTAL zo is als ie gemaakt word door zn baasje...

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:46

't Tweede filmpje is best heftig... arme beestjes..

Ik geloof dat een hond nooit vals geboren wordt, maar altijd vals gemaakt wordt door de mens. Daarom geloof ik ook niet in 'gevaarlijke' rassen.

@annepaardoes: Elk dier moet je toch consequent opvoeden? Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:51

Het eerste filmpje vind ik overdreven. Het tweede filmpje laat zien waar het mis gaat.

Vaak trekken deze honden de verkeerde bazen aan. Mensen die geen verstand van diergedrag hebben snappen niet dat een hond gruwelijk gedrag aan kan leren. Sommige honden zijn ziek, en vertonen dus afwijkend gedrag. Dat kan een Rottweiler overkomen, maar ook een Jack Russel. Dat is dus geen raskenmerk oid.

Je haalt de vooroordelen niet weg door filmpjes, alleen door mensen het in levende lijve te laten ervaren!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:58

tesss: sommige honden/rassen hoef je nou eenmaal minder consequent op te voeden als andere honden/ rassen

bakkie: daarom heb ik het ook over een goede consequente opvoeding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:05

2de filmpje is zoals het er in het echt aan toegaat in de vs...pitbulls worden gefokt en door de MENS worden ze zo gemaakt om andere honden te verscheuren en zo aggressief overkomen...
ik heb laatst een afschuwelijke aflevering hierover gezien op animal planet hoe ze die beesten van pup af aan trainen om andere honden om zeep te helpen..
en veel mensen weten gewoon niet hoe ze een hond opmoeten voeden...en daar gaat het mis..

deze rassen word niet vals geboren..dat weet ik zeker....
en idd tesss elk dier moet je consequent opvoeden...of t nou een hond is of een paard..

en ik vind juist dat de kleinere rassen veel gevaarlijk zijn.zoals chiwawa/jackrussel/poedel...want ze hangen zo in je handen/benen geef mij dan maar liever een pitbull...of in die trant

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:09

kan je zeggend at die filmpjes overdreven zijn .. maar kan me erg goed voorstellen dat mensen tot zulke filmpjes komen ..
Als je ziet hoe in sommige gemeentes honden eigenlijk alleen al afgemaakt kunnen worden omdat ze het bloed voeren van de 'gevaarlijke hondenrassen' maar daarbij geen papieren hebben .. dat is toch belachelijk? de hond word soms niet eens als 'hond apart' gezien .. maar er word geoordeeld op het hebben van een papiertje ,.. zo was laatst een nederlands gezin op tv waarvan de hond zonder afscheid te kunnen nemen en zonder instemming was afgemaakt .. simpelweg om het ontbreken van een papiertje .. nou sorry hoor .. dat gaat mij dus echt véél te ver ..

en natuurlijk .. die honden kúnnen doorslaan .. maar dat kunnen ze allemaal .. zeker als ze in de handen vand e verkeerde personen vallen zonder de liefde en de aandacht die ze nodig hebben of bij het ontbreken van een baas die consequent op kan treden.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:11

bij die hond van tv ging het trouwens om een hond die nog niets verkeerd had gedaan .. het draaide er zeker niet om dat hij iemand had gebeten of zoiets dergelijks .. daarvanw as nog helemaal geen sprake, het was gewoon een vrolijke gezinshond.

en zoals in de filmpjes wordt gezegd, en hier ook op bokt, andere honden kunnen ook gevaarlijk zijn .. de hond van m'n opa - boerenfox - werd zomaar doormidden gebeten door de labrador van de buren .. en nee de hond van mijn opa was neit op zijn territorium .. die labrodor liep op mijn opa's terrein end acht daar flink het stoere hondje uit te kunnen hangen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:28

ik ken meer liefe pit bulls en pit bull achtigen dan gemene!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:39

Ik ben helemaal gek op molossers en ik vind ze supergave honden, ze trekken idd wel bepaalde mensen aan omdat ze er gewoon echt stoer uitzien, maar gevaarlijk vind ik iets heel anders. Ze zijn superlief en toch vinden mensen jack russels leuker terwijl dat vaak pas echte klerebeesten zijn

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:49

Shanna schreef:

Waar ken jij die dan van? Alle Pitbulls van voor 1993 zijn toch inmiddels wel uitgestorven? Alles wat daarna geboren is mag niet bestaan van de wet.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:15

Rosita schreef:
Shanna schreef:

Waar ken jij die dan van? Alle Pitbulls van voor 1993 zijn toch inmiddels wel uitgestorven? Alles wat daarna geboren is mag niet bestaan van de wet.

Helaas lopen er nog genoeg rond...

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:00

ik heb ook eigenlijk geen vooroordelen over die honden, maar ik zou er zelf nooit een kopen. (wel een btj vooroordelen dus Tong uitsteken, maar dat heb ik met meer rassen.)
mijn moeder heeft voordat wij onze eerste hond kochten ontzettend veel geïnformeerd en we hebben daarvan geleerd dat rottweilers enzo vaak heeeel lief zijn (en dat vindt ik ook, op onze ponyclub hebben ze ook een hele lieve) maar als ze eenmaal iets te pakken hebben, laten ze vaak niet los...

Ook is onze hond een keer gegrepen door een pitbull en het touwtje wat op de bek van de hond zat en de slipketting die om de hals van onze hond zat, hebben onze hond gered. het beest liet niet los.. (ja, onze hond rende erheen om te spelen, maar om dan te proberen onze hond dood te bijten..)
maar die had ook een baas die de hond absoluut niet de baas kon zijn, die hond deed alles waar ie zelf zin in had.. dus het komt eigluk ook erg door de baas denk ik..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:25

Ik vind het onwijs mooie honden, en ik denk dat alle honden door kunnen slaan en gevaarlijk kunnen worden. Dat heb je precies hetzelfde met karakter paarden wanneer die niet concequent en eerlijk behandeld worden.

Ik vind dat ze testen moeten invoeren, wanneer een hond daarbij agressief gedrag of iets dergelijks vertoont er iets meegedaan word. Zo niet voorzie die eigenaren van een bewijs van goed gedrag en laat ze hem houden. Eventueel met buitenhuis een muilkorf om of iets dergelijk.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:40

Goh, wij hebben ook een rotweiller. Hoewel hij een schat is en de ene moment op je schoot komt liggen en alleen wilt knuffelen, vind ik wel dat hij op sommige situaties anders reageert dan andere honden. Ik bedoel niet dat hij agressief wordt, maar ik kan het niet zo goed uitleggen. Gewoon zo'n blik dat hij dan heeft.

Hij is ondertussen 10 jaar, heeft nog nooit gebeten.
Als er een inbreker of vreemde op ons/zijn terrein wilt komen, zal die dat wel geweten hebben. Maar vreemden mogen hem aaien, met hem spelen, .. zolang wij er maar bij zijn en hij ze niet ziet als een indringer

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:26

BrittKitt schreef:
Ik ben helemaal gek op molossers en ik vind ze supergave honden, ze trekken idd wel bepaalde mensen aan omdat ze er gewoon echt stoer uitzien, maar gevaarlijk vind ik iets heel anders. Ze zijn superlief en toch vinden mensen jack russels leuker tot hier ben ik het met je eens, maar dan: terwijl dat vaak pas echte klerebeesten zijn

Maar dit vind ik niet kunnen dat je dat zegt over Jack Russels. Dat ligt maar helemaal aan de opvoeding van zo'n diertje. Aan de ene kant reageer je 'tegen' de vooroordelen over o.a. molossers, en nu heb je er zelf een over Jack Russels. Ik kan je zeggen, Jack Russels kunnen net als iedere andere hond je beste maatje zijn, OF zo opgevoed zijn dat het krengen zijn.

Het zijn dus de bazen die fout zijn, NIET de honden. Scheve mond

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:47

ik zeg váák, jack russels zijn best oké maar vaak zijn dat 'bitcherigere' honden van andere rassen. Erg pittig en ontzettend dominant (er zijn maar weinig jacks die dat niet zijn Tong uitsteken ) en dat zit wel in het karakter en niet in de opvoeding. Kijk maar eens in een rangorde bij honden, als er een jack bijzit dan staat die vaak bovenaan Haha! Maar daarom bedoel ik dus maar, deze hondjes zijn ook stoer, maar waarom zijn ze dan leuker?
Natuurlijk ligt het aan de opvoeding ben ik totaal met je eens hoor, daar pleit ik zelf ook altijd voor. Ik probeerde alleen een voorbeeld te geven, dat had net zo goed een labrador of een sint bernard kunnen zijn.
Een hond is vaak ook de beste vriend van n mens, ik vind het gewoon jammer dat (zoals áltijd) de mens het weer verpest voor veel beesten.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:49

toen ik 15 jaar was kwam mn vader thuis met t verhaal dat de hele voetbalvereniging vastgehouden werd door een pitbull die gek was geworden. niemand kon weg en de politie was gekomen en heeft 5 keer op de hond geschoten..wat er daarna mee is gebeurd wist ik niet. mn vader zei al de hond speelde gewoon. 1 week later kwam ik een weekje stage lopen bij de dierenarts, en wie zat daar in een hok? sjakie..de valse zeer gevaarlijke pitbull die een hele voetbalvereniging vast had gehouden. onderweg daarheen had hij een fietser aangevallen die een lekke band had opgelopen door die valse hond!!!!! en ook op het voetbalveld hebben veel ballen het leven moetne geven voor zijn gevaarlijke gebit. sjakie kwispelde bijna zn staart kapot zo blij was hij met aandacht..hond bleef maar kwispelen..de hele dag door...arme beest deed geen vlieg kwaad..en is alleen maar doordat het ene pitbull was 5 keer beschoten, gelukkig konden die domme agenten niet richten en had hij 2 schampschoten nin zijn poten, die weer mooie geneesden, maar toen ik hem daar zo zag zitten kon ik wel janken om wat ze hem hadden aangedaan...zelfs nu zit ik met een brok in mn keel, hij was zo blij..wilde alleen maar spelen. gelukkig heeft hij een heel goed tehuis gekregen bij een man die stapelgek met m was..want zo'n tehuis verdiende hij..ik heb nog nooit een lievere hond gekend dan deze sjakie. ben blij dat er op de filmpjes te zien is hoe het ook kan..het blijven prachtige en vooral superlieve honden!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:47

De baas maakt de hond.

Ja, er zijn hondenrassen die van nature agressiever zijn dan anderen. Maar dat kun je met de juiste maatregelen niet naar boven laten komen. Helaas, verkeerde bazen halen die dingen juíst naar boven. Terwijl het anders hele lieve honden kunnen zijn. Scheve mond

En trouwens, een poedel kan je ook agressief maken, en daar wordt nooit iets over gezegt.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:34

het onvermogen los te laten en de bijtkracht maken "gevaarlijke rassen" tot gevaarlijk. Ik word liever gebeten door een jack russel dan door een even 'agressieve' pittbul... liever door een agressieve labrador dan door een agressieve bull mastif..

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:43

annepaardoes schreef:
Ik heb geen vooroordelen over 'de gevaarlijke hondenrassen' maar ik vind dat als je zo'n hond neemt je hem wel consecuent moet opvoeden omdat deze rassen wel snel geestelijk in de war kunnen raken zonder een goede opvoeding.

Tjah het tweede filmpje is heel zielig. Zo zie je hoe wreed sommige mensen kunnen zijn

Waar heb je dat gevonden? Een onopgevoede labrador kan net zo door slaan als een onopgevoede rottweiler hoor. Probleem ligt bij de mensen, mensen met een labrador kiezen de hond als gezinshond en zijn vaak al meer sociale mensen dan een ander die een rottweiler kiest om zijn stoere uiterlijk en erop kickt dat anderen bang kunnen zijn van zijn/ haar hond. Geef zo iemand een labrador en ik hij kan er net zo'n gekke hond van maken als hij doet van zijn rottweiler.
Natuurlijk zitten er in ieder ras verschillen, anders zouden ze ook allemaal hetzelfde zijn. Maar een rottweiler ben je in deze geweldige maatschappij verplicht 3 keer beter op te voeden dan een labrador. Als die een keer blaft/ hapt of wat dan ook issie stoer, doet je rottweiler hetzelfde dan issie gevaarlijk en vals......
Ik geloof dat van iedere hond een sociale hond te maken is, rekening houdend met dat de ene hond meer aanhankelijk is dan de andere, een volgende een jachtinstinct heeft en ga zo maar door. De maatschappij werkt mee aan de stempels en het in stand houden van de "gevaarlijke" rassen, niet de rassen zelf.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:47

tantjeuh schreef:
het onvermogen los te laten en de bijtkracht maken "gevaarlijke rassen" tot gevaarlijk. Ik word liever gebeten door een jack russel dan door een even 'agressieve' pittbul... liever door een agressieve labrador dan door een agressieve bull mastif..

En van die labrador die bijt blijft je arm heel ofzo???? Noem maar wat.
Als je dat dan even uit wil leggen aan mijn duitse herder.....die is gegrepen door zijn geweldig lieve labrador. Maar goed....niet zeuren, beter gebeten worden door een labrador dan door een bull mastif Clown

Het onvermogen los te laten zoals je dat noemt wordt er ook heel vaak door de mensen ingetraind. Bijvoorbeeld pakwerk gaan doen met een hond die daarvoor geestelijk niet geschikt is of nog lang niet goed onder appel stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:56

Sommige 'gevaarlijke'rassen klemmen hun kaken dicht. Dat zit in hun bouw. Daardoor zijn ze 'gevaarlijk'.

Maar elke hond kan gevaarlijk zijn als je hem niet opvoed. Zo hebben wij een aantal rotweilers hier zitten, ze zijn superlief. Tevens een lading buldoggen enzo en een aantal douane honden. Kan er gewoon bij in de kennel om ze te voeren.

In de 'valse honden kennel' zitten een westly , die is hartsikke vals. Niemand kan er bij in de kennel. Het ligt, vind ik, niet aan de hond maar aan de baas.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 18:30

mensen hebben veels te veel vooroordelen echt...
mooie verhaal van die sjakie de pitbull gelukkig is ie goed terecht gekomen....

mensen hebben ook voordelen over onze hond, een bull terrier.....

mensen weten neit eens hoe een pittbull eruit ziet als ze mijn hond er al voor aanzien.......