wat mankeert mijn lieve hondje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise88

wat mankeert mijn lieve hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 16:15

Hee Allemaal,

hm, nou dit bericht plaats ik omdat ik jullie advies hard nodig heb..

dit is m'n hondje:

Afbeelding

'n Jack Russel van 3 jaar oud.

vanochtend werd ik, en werden m'n ouders, opeens wakker van een vreemd soort gehoest ..
dat kwam dus van Luna.
ze heeft het niet doorlopend, maar met name als ze zich druk maakt of blijkbaar n verkeerde beweging maakt? ze hoest, en haar hele lichaam doet daarbij mee. ze begint dan ook te kokhalzen en af en toe hoest/kokhalst ze wat slijm (wittig?) op ..
het ziet er heel akelig uit, het klinkt akelig en ze lijkt zich tijdens en eventjes na het hoesten heel naar te voelen .. verder doet ze vandaag wel verdacht rustig aan maar houd ze haar typetje 'vrolijke hond' toch zo veel mogelijk aan ..

iemand een idee wat ze mankeert? en of ik er verstandig aan doe het nog even aan te kijken .. of moet ik meteen naar de dokter sprinten?

Biem

Re: wat mankeert mijn lieve hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:16

Ik weet niet wat het is, maar ik zou toch even naar de dokter gaan!!

Sterkte Lachen

Bep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:18

ik denk kennelhoest. Niet heel er gevaarlijk maar wel erg besmettelijk. De dierenarts heeft er medicijnen voor. Ander helpt hoestdrank (voor mensen)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 16:23

oei, ja kennelhoest .. dara zta ik zelf ook aan te denken .. maar dan vraag ik me wel af hoe ze daaraan gekomen is .. zo sociaal naar andere honden is ze bepaalt niet Bloos .. dus heel veel komt ze niet met andere hondjes in aanraking ..

mara het zou miss kunnen inderdaad .. weet iemand misschien precies wat kennelhoest inhoud voor de hond .. en of er meer symptomen zouden meoten zijn dan alleen het hoesten?
en of het kokhalzen er dus bij hoort?

gewone hoestdrank .. is dat niet ongezond voor der?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:33

dat is kennelhoest. Ja kokhalzen kan daar ook bij horen. Je kunt gewoon pilletje bij de Da afhalen. Als je hond niet meer eet kan het zijn dat die last heeft van een zere keel door al dat hoesten. Dan moet je wel even langs de Da gaan voor een antibiotica prik (werkt sneller)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:40

Elise88 schreef:
oei, ja kennelhoest .. dara zta ik zelf ook aan te denken .. maar dan vraag ik me wel af hoe ze daaraan gekomen is .. zo sociaal naar andere honden is ze bepaalt niet Bloos .. dus heel veel komt ze niet met andere hondjes in aanraking ..
mara het zou miss kunnen inderdaad .. weet iemand misschien precies wat kennelhoest inhoud voor de hond .. en of er meer symptomen zouden meoten zijn dan alleen het hoesten?
en of het kokhalzen er dus bij hoort?

gewone hoestdrank .. is dat niet ongezond voor der?

Dit kan ook komen door de kwijl (en volgens mij ook urine) van honden op het gras. Als een hond ergens heeft gesnuffeld en daar een beetje heeft gekweild, kan hij dat op jou hond overbrengen als jou hond daar over heen likt.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 16:49

aah okay .. bedankt allemaal!