Konijntjes ontsnapt! + dillema nu!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jip_123

Konijntjes ontsnapt! + dillema nu!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 16:11

Haaii allemaal!

gisteren gaf mijn moeder de konijnen eten en drinken en heeft ze het hok waarschijnlijk niet goed dichtgedaan. Vanmorgen stond het hok open en de konijnen waren weg Bloos!
1 van mijn konijntjes heeft me moeder kunnen vangen (hij kwam ineens weer in de tuin). De andere is nog steeds weg!
En aangezien het konijn die terug is de brutaalste was, en de andere nooit zonder hem iets zou doen, vertrouw ik het niet helemaal... Ik heb alle bosjes al uitgepluisd. We wonen op het platteland, dus hij kan zo de wei in zijn (wat ik niet denk). Maar ik ben bang dat hij ergens dood ligt of in de sloot oid... Huilen

maar nu zit ik een beetje met een dillema, zal ik het konijntje dat er nu weer is vannacht binnen zetten (dat is hij ook gewend, hij heeft daar ong 2 maand ingezeten voordat ze naar buiten konden/mochten)? Bij de mensen (ons), zodat hij niet zo alleen is? Of moet ik em in zijn hok houden?

Bluebontje

Re: Konijntjes ontsnapt! + dillema nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:41

Gewoon in zijn hok laten zitten. Hou de tuin in de gaten. misschien komt het andere konijn terug.
Die van mij zat ook na 2 dagen ineens weer in de tuin.

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 20:40

Ik hoop dat ie weer in de tuin komt...
Ik heb mijn konijntje die weer terug was toch binnen gezet.. hij zat buiten echt heel zielig alleen en aldoor in de regen, hij was helemaal nat. Ik laat em eerst ff binnen. En morgenochtend weer naar buiten.
Hij moet niet ziek worden Knipoog

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:58

mijne was gister ook weg gelopen maar die hebben we helaas dood in de sloot gevonden

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:31

Mijn konijn loopt regelmatig weg. Gewoon ergens binnen gaan zitten en wachten tot ze terug komt is bij mij altijd het beste. Ze komt vanzelf terug..

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 11:10

Gister ging me konijntje eten geven, zie ik ineens de andere in de tuin zitten! Dus ik probeer hem te pakken wat natuurlijk niet lukt... Heb het heel lang geprobeerd, maar niet gelukt. Hij zit nu bij de buren (zo'n 75 mtr verderop) in de bosjes, of iig daar zat ie gisteren.
Ik heb echt alles geprobeerd om em te vangen, maar niets is gelukt, iemand tips?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:14

Misschien kun je proberen met een aantal mensen hem een schuur of zo iets in te jagen. Dan loopt ie iig niet weer weg en kun je 'm van daar uit misschien makkelijker in een hok of kooi krijgen.

Tiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:17

ergens in jagen of een laken ofzow over hem heengooien?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:51

Met een vangnet! Zo hebben wij ook al veel afgezette konijnen gevangen Lachen

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:21

En hoe kom ik aan een vangnet? Ik heb nl. ook een wegloperig konijn Bloos Tot nu toe altijd wel weer terug naar binnen weten jagen, maar ik hou m'n hart vast.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:13

Ik had het ook een keer met mijn oude konijn.
Maar die kwam vanzelf terug.
Je kunt wel de hele wei enzo gaan afzoeken, maar denk dat je nu het beste kunt afwachten of hij terug komt.

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:19

Je kan ook een laken over hem heen gooien of lokken met eten!!! Veel suc6.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:27

Stukken afzetten en ergens in jagen ik heb ondertussen zoveel konijnen moeten vangen Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:37

de onze hebben een keertje een week weggebleven, dan besloten ze dat het genoeg was en zaten ze op een morgen gezellig weer in de tuin. Vroeger maakten we de fout om ze op te jagen en ze proberen te pakken. Na uren stress hadden we ze dan eindelijk. Maar nu weten we dat ze uiteindelijk toch terugkomen als ze honger hebben, dus hopelijk doet jouw konijn dat ook. Wij geven ze nu dagelijks uit een trommeltje een rozijntje, als we daarmee schudden dan maakt het een typisch geluid. hierop komen ze elke dag automatisch nu op af. Dus als ze weglopen, dan schudden we als een gek met dat trommeltje en roepen hun naam. Meestal zie je dan het eerste gezichtje al door de struiken verschijnen. Succes !
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 02-08-06 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:38

fury_berber schreef:
Gister ging me konijntje eten geven, zie ik ineens de andere in de tuin zitten! Dus ik probeer hem te pakken wat natuurlijk niet lukt... Heb het heel lang geprobeerd, maar niet gelukt. Hij zit nu bij de buren (zo'n 75 mtr verderop) in de bosjes, of iig daar zat ie gisteren.
Ik heb echt alles geprobeerd om em te vangen, maar niets is gelukt, iemand tips?

met zijn 2en vangen dan lukt het zo of meer

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 13:57

We hadden ook geprobeerd met z'n 2en, alleen dat hielp ook niet dus...
Alleen wou ook niet.

Stukje afzetten is ook wel een goed idee is alleen wel erg lastig bij ons.
Ik heb em ook niet meer gezien, en de buurvrouw (waar hij zat) ook niet...