Mn lieve Stampie is er nie meer *snik*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goldflower

Mn lieve Stampie is er nie meer *snik*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 12:28

Gister zag ik in de tuin diaree liggen ,dus wist dat er 1 van de 6 nijnen aan de dunne was.
Ik heb ze toen hooi en water gegeven,en dacht nog ,,ohhh stampertje der kontje moet ik schoonmaken Verward
Gisteravond nog mn nijnen verzorgd,en dan doe ik altijd een doek over de hokken etc.
En vanocht haal ik de doeken weg en toen zag ik dat stampie dood in t hoekje lag Huilen
Der vriendje zat de hele tijd naast haar,,ik keek haar na ,maar wist gelijk al wat de boosdoeneer was,,,die stomme k*tvliegen Boos!
Arme beestje was gewoon helemaal opgevreten,,zat gewoon een gat in Verward
Dus heb haar begraven in de tuin,,,maar nu heb ik nog 5 nijnen waarvan 2 heel langharig,,ik heb ze laten scheren maar t groeit zo hard dat t weer een probleem word met hun kontje.
Weet iemand wat ik nog meer kan doen om t zo veilig mogelijk te houden voor mn nijnnen ,zodat hun nie ook slachtoffer worden van die kl*tevliegen.
Dit was altijd mn angst he,,,heb ze ook heel lang binnen gehouden ,maar dat is ook geen doen,want buiten kunnen ze lkkr los in de tuin en hebben ze meer vrijheid.
Ik ga nog ff een fototje plaatsen van mn lieve Stampie,,ze is helaas maar 1 jaartje oud geworden Huilen
En paps zit nu zooo zielig alleen in zn hokje Verward ze waren hele dikke maatjes.
Stampertje was de moeder van mn andere 4 nijntjes,,en nijn nr 5 dat is papsie, dus ze zaten al een tijdje samen in t hok Verward (wel gecastreerd natuurlijk)

Hier komt mn mooie vrouwtje Vriendjes zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

R.I.P lief mooi klein konijntje van me Vriendjes zijn?

caat_eve

Re: Mn lieve Stampie is er nie meer *snik*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:49

Heel veel sterkte!
Was een heel mooie konijntje!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:35

heel veel sterkte,die van mij ben ik ook op deze manier verloren.. Snik.. Ook dezelfde naam btw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:39

door de vliegen voor of na haar dood? hoe kunnen er vliegen bijkomen als je een doek over de kooi legt eigenlijk?

sterkte met het verlies.. Ach gut

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:59

Waren die vliegen er al voor haar dood? :s
iig heel veel sterkte! Ach gut

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 21:38

Ik weet niet hoe t precies gegaan is ,,ze staan iig buiten en gisteravond ben ik nog ff gedag wezen zeggen,en dan doe ik de doek over t hok.
Dus ik denk dat er een grote bromvlieg in heeft gezeten ,en die leggen eitjes bij haar kontje als er diaree aan zit en vastgekleefd poep.
Dus die eitjes komen heel snel uit (binnen een paar uur) en dan zn er maden .
En die beginnen je konijn levend op te eten heel gruwelijk allemaal Verward
Dus binnen paar uurtjes is je konijn van binnen leeggegeten.
Aangezien een konijn een heel dun huidje heeft en daar komen de madentantjes zo doorheen.
Dus hou alsjeblief allemaal je nijntjes goed in de gaten ,want t is een gruwelijke en zeer pijnlijke dood,waar je op dat moment niets meer tegen kunt doen.
En ik voel me daar zo schuldig om he ,dat ik gisteren nie gelijk gekeken heeft welk konijn er diaree had,,,ik dacht alleen ,,,ik zet ze allemaal op water en hooi.
En t stomme is gisteravond was ze gewoon nog lkkr levendig en blij .
Iig allemaal thnx voor t medeleven .
Maar t blijft rot hoor der vriendje is echt van slag Huilen

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:00

Aahh echt zielig, sterkte Verdrietig

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:09

ik ben er ook 1 door diaree verloren die was ook jong dat krijgen sommige jonge konijnen dat is een ziekte zij de fokker toen we een nieuwe gingen halen ik weet niet meer precies hoe die ziekte heette. die konijn die we toen gingen halen is gister verdronken in de sloot ze was weg wij zoeken lag ze in de sloot

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 17:08

Oehf das ook naar zeg Verward
En indd over die ziekte heb ik ook gehoord ,maar de ziekte zou ze wel overleefd hebben ,,maar tis dat die rotvliegen dan gelijk eitjes bij t konijn haar kontje leggen he,,en dat is t vervelende .
Maar ik heb nu van dat hordeurengaas erop gemaakt,dus als ze in hun hokje gaan dan controleer ik t op vliegen etc zodat de kans wat minder groot word dat dit weer gebeurd.
Maar buiten lopen ze natuurlijk ook wel risico,alleen daar springen en rennen ze meer dus hebben de vliegen iets minder kans (hoop ik )
Mja helemaal tegen gaan kan je toch niet,,ik doe mn best en hoop dat ze allemaal lkkr oud en gezond mogen worden/blijven.