Wat vinden jullie hier nou van..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linda22

Wat vinden jullie hier nou van..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 15:16

Wat vinden jullie ervan als mensen een hond(en) in huis nemen, terwijl ze alle twee full-time werken, de hond(en) niet uitgelaten worden tussen de middag en dus ook weinig aandacht krijgen?

Ik hoor steeds vaker van vrienden/vriendinnen die net samen wonen dat ze een hondje nemen. Erg leuk natuurlijk, maar vind het zo sneu voor die beesten dat er geen tijd en aandacht aan besteed wordt.

Zelf ga ik ook binnenkort samen wonen. Zou heel graag een franse bulldog willen, maar ik en mijn vriend werken 4 dagen in de week. Pas als ik minder kan werken neem ik een hond, vind dat zo'n beest aandacht en liefde moet krijgen.

Zulke dingen maken me best boos Boos! Ik was benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn.

dozo

Re: Wat vinden jullie hier nou van..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:22

Helemaal met je eens!!

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:27

Aandacht en liefde kun je je hond ook geven als je hond tussen de middag niet word uitgelaten en naast een full-time baan kun je je hond nog wel genoeg aandacht geven. Ik vind het niet zo'n probleem eigenlijk, als de hond overdag maar buiten zijn behoefte kan doen. Bijvoorbeeld doordat hij de hele dag door naar de tuin kan! Als je een hond aanwent dat hij veel alleen is overdag, dan leert ie er wel mee om te gaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:29

ik sluit me aan bij elmond; onze honden zitten regelmatig een dag alleen. Waar kan laat mijn moeder ze uit of anders de buurvrouw. Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat onze beesten het een stuk beter hebben dan sommige anderen!

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 15:31

En als de honden nou niet naar buiten kunnen (in de tuin) Af en toe een dag alleen is niet erg, maar van maandag t/m vrijdag en dan van 8-5 vind ik wel erg lang en veel

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:34

Ik ken ook verschillende koppels die full time werken en een hond hebben. Bij sommige gaat het goed, bij anderen totaal niet. Een pup aanschaffen lijkt me zowieso niet makkelijk als je de ganse dat uit werken bent. Er zijn honden die er totaal geen last van hebben dat ze een dag alleen zitten. Maar er zijn er ook andere. Als je full time gaat werken vind ik wel dat je voor en na je werk voldoende bezig moet zijn met je hond/pup.

Maar moest ik alleen wonen en full time werken, ik zou er in ieder geval geen pup meer bijnemen.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:36

Wij zouden ook wel een hond willen, maar wij nemen er geen ivm het werk, dus te weinig aandacht. Daarentegen hebben wij wel sinds 2 maande een kat (uit het asiel). Katten vermaken zich over het algemeen alleen erg goed en gaan lekker hun eigen gang. Hoeft ook niet uitgelaten te worden en als hij wil kan hij naar buiten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:38

Een hond is geen solitair dier en je bent niet eerlijk bezig als je een hond zolang op een dag alleen laat. DAn snap je niet wat het wezen hond eigenlijk inhoudt. Ik ben het dus geheel met de TS eens.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:27

Nee, dat vindt ik ook. Als je toch regelmatig van huis bent, dan vind ik dat je in ieder geval twee honden moet hebben, zodat ze niet helemaal alleen zijn. Voor twee honden heb je wel weer wat meer ruimte nodig ook.

Helemaal verschrikkelijk vind ik die mensen die de hond gewoon uren alleen opsluiten in een bench, omdat hij anders gaat slopen (Ja, wáárom zou die dàt nu doen??!!)

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:26

Ik heb geluk denk ik...mijn vriend en ik werken allebei fulltime, maar mij vriend werkt van 04.00uur tot 13.00 en ik van 08.00 tot 17.00.
's morgens laat ik ze dus uit en tussen de middag ga ik altijd ff thuis eten en laat ik ze weer uit. Dan komt mijn vriend thuis en die is er dan de rest van de dag meestal.Dus alleen tussen 8.00 en 12.00 zijn ze alleen. Ik heb een hele grote(3bij 3) kennel in mijn huis, daar liggen hun speeltjes, voerbakken, waterbakken en kussens. Ze vinden dat zo'n lekker plekje dat ze er ook graag liggen als wij gewoon thuis zijn.
Daarbij heb ik dus drie honden, 2 Bordeauxdoggen en een Caveliertje, dus die hebben ook elkaar nog. Buiten dat hebben de doggen ook een hekel aan lang wandelen en slapen ze liever hahaha!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:45

Het kan best, maar:

Dan moet je wel zo eerlijk t.o.v je hond zjn en alle vrije tijd die je dan hebt ook aan hem/haar te besteden.
Een hond heeft geen besef van tijd, dus of je nu hele/halve dagen werkt dat maakt voor de hond niet veel uit. Ook voor de blaas niet...'s nachts houdt ie het toch ook 8 uur op???Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het niet goedkeuren, het is denk ik puur een gevoelskwestie.
Zorg dat de hond wel voldoende speeltjes heeft en zich niet gaat vervelen...en ja in de bench opsluiten ben ik ook niet zo'n voorstander van, maar: Een hond heeft ook geen besef van ruimte, dus voor hem/haar zal het ook niet zoveel uitmaken. (hij/zij moet zich wel kunnen bewegen he)

En ik ben ervan overtuigd dat er honde zijn waarbij de baasjes fulltime werken het veeeeel beter hebben, dan baasjes die de hele dag thuis zijn. (zeg nou zelf, je bent dan niet 24 u/p.dag met je hond bezig, terwijl als je gewerkt heb, heb je je hond gemist en kun je lekker met hem gaan spelen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 12:03

Ik vind het ook niet kunnen dat mensen die full-time werken een hond nemen. De dieren hebben misschien wel geen besef van tijd, maar aandacht hebben ze wel nodig. En niet alleen 's avond. Als je full time werkt heb je ook nog andere dingen te doen zoals het huishouden. De tijd dat je thuis bent kun je dus niet allleen aan je hond besteden.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:00

Een hond is een roedeldier, zoals eerder al gezegd werd hier. Ik vraag me af, als mensen een hond aanschaffen terwijl ze fulltime werken, in wiens belang ze dan eigenlijk handelen. Vast niet in dat van de hond. Je kunt na je werk nog zoveel met je hond ondernemen, zolang je niet thuis bent zal de hond alleen maar op je zitten te wachten.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:01

Helemaal mee eens!

Onze hond is nooit alleen thuis bijna, ze gaat mee naar het bedrijf van mijn stiefvader, en eigenlijk overal mee naar toe. Ze is ook behoorlijk verwend Lachen

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:07

Ik heb twee dalmaten die wel alleen zijn. Ik ben alleen en werk fulltime. Na het werk gaan we lekker wandelen en soms gaan ze mee voor een bosrit met de paarden.
Ik vind dat een hond er wel aan kan wennen. Ik laat ze liever ook niet alleen, maar ik moet nu eenmaal werken en wist niet van tevoren dat ik alleen zou komen wonen. Ik heb de tweede hond ook toen aangeschaft als maatje voor de ander (wat meer voor mijn gevoel was, want echt nodig is het niet)

Ik ken genoeg mensen die alleen een bolkje om het huis gaan met hun hond of mensen waarvan de hond helemaal niet buiten komt. Dat is pas zielig.
Gr heidie

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:17

Als mensen welke voldoen aan dat profiel bij ons voor een pup informeren wordt ze sterk afgeraden een hond te nemen en krijgen ze er al helemaal geen 1 bij ons.
Af en toe aan aantal uren alleen thuis zijn is voor een volwassen hond helemaal niet erg, maar iedere dag van 's ochtends tot 's avonds wel.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:57

Dus als je een hond wil, benje verplicht om parttime te werken, iets wat deze maatschappij helemaal niet meer toelaat. Als je een partner hebt die goed geld verdiend...oke, maar stel je bent alleenstaand???Hoe doe je dat dan? Geen hond?? Terwijl ik toc echt uit ervaring spreek dat het best kan hoor, als je al je eigen dingen daarna maar goed plant en je hond boven alles zet.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:26

Natuurlijk zal het in veel gevallen ook wel goed gaan, maar aan te bevelen is het niet. Wij plaatsen in principe geen honden als ze een hele dag alleen komen te zitten. Het aantal honden dat aangeboden wordt voor herplaatsing omdat ze niet of niet meer alleen kunnen zijn is enorm, dat geeft toch ook te denken.
Zelf heb ik 3 honden, die heus wel eens alleen zijn en dat ook kunnen, maar ze hebben dan idd elkaar en het is geen dagelijks gebeuren, ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik thuis kan werken.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 01:09

Wat me maar niet los laat:
Een hond in huis nemen als je fulltime werkt, kan misschien wel goed gaan, maar..
de gemiddelde leeftijd van een hond, laten we daar eens 15 van maken nu, hondje leuk toen er nog geen kinderen waren, maar ja die komen er ineens wel en daar kun je van alles voor regelen, maar hoe te doen met de hond..en als dat al goed gaat, ouderdom komt meestal niet zonder gebreken, incontinentie, dementie, artrose e.d. noem maar op, en omdat de baasjes fulltime werken, levert het toch wel veel problemen op, en dan mogen de asiels en herplaatsingsorganisaties zorgen dat ze weer een goeie plek krijgen, zeg maar: het probleem wordt dan verschoven, en ieder baasje heeft dan zo’n geweldig goed excuus, breek me de bek niet open…
Misschien wel niet helemaal ontopic, maar ik word ziek van al die dieren die dan ineens uitgekotst worden, ik maak het dagelijks mee
Als je al aan een huisdier begint, doe het dan weloverwogen en in het belang van het dier, niet omdat jij zo graag een huisdier wil hebben... en honden zijn gewoon roedeldieren, die horen niet alleen te zijnl

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:16

dat zal ik dus echt nooit doen! wij hebben nu 4 honden maarjah we wonen met 8 mensen in huis, er is altijd wel iemand thuis, verder mogen ze alle tijden naar buiten (boederij) scheelt ook al een hoop qua verveling voor de hond

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:09

EmDee schreef:
Wat me maar niet los laat:
Een hond in huis nemen als je fulltime werkt, kan misschien wel goed gaan, maar..
de gemiddelde leeftijd van een hond, laten we daar eens 15 van maken nu, hondje leuk toen er nog geen kinderen waren, maar ja die komen er ineens wel en daar kun je van alles voor regelen, maar hoe te doen met de hond..en als dat al goed gaat, ouderdom komt meestal niet zonder gebreken, incontinentie, dementie, artrose e.d. noem maar op, en omdat de baasjes fulltime werken, levert het toch wel veel problemen op, en dan mogen de asiels en herplaatsingsorganisaties zorgen dat ze weer een goeie plek krijgen, zeg maar: het probleem wordt dan verschoven, en ieder baasje heeft dan zo’n geweldig goed excuus, breek me de bek niet open…
Misschien wel niet helemaal ontopic, maar ik word ziek van al die dieren die dan ineens uitgekotst worden, ik maak het dagelijks mee
Als je al aan een huisdier begint, doe het dan weloverwogen en in het belang van het dier, niet omdat jij zo graag een huisdier wil hebben... en honden zijn gewoon roedeldieren, die horen niet alleen te zijnl

Dit zou ik ook nooit en te nimmer doen. Bij mij is het overigens wel een ander verhaal. Ik wilde graag een hond, maar ik wilde dat alleen als ie halve dagen naar mij ouders kon. Ik met mijn ouders gepraat..die 4 weken bedenktijd gegeven en toen zei mijn moeder ja kind is goed. Ik werk sowieso maar 4 dagen van half 9 tot half 4. Mijn vader zou haar om 12 uur na het werk gaan halen. Nu hebben we haar en is mijn vader ziek geworden, waardoor het niet mogelijk is.
Ze wordt wel tussen de middag uitgelaten, dat welen om half 4 ben ik er weer, maar ik merk niet dat de hond er moeite mee heeft. Ze slaapt de meeste tijd dat we er niet zijn, hoe weet ik dat??(digitale filmcamera Lachen )
En de buren zeggen dat ze niet blaft en jankt.

weet je hoe moeilijk het is, om tegenwoordig rnd te komen als je partime werkt? Da lukt helemaal niet meer. Nou dan stel ik voor dat niemand meer een hond neemt.

Bij het voorbeeld van hierboven: Als mijn hond ziekis of wat dan ook gaat ie voor. Dan meldt ik mezelf ziek op het werk of zoek opvang.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:26

ikke24 schreef:
Bij het voorbeeld van hierboven: Als mijn hond ziekis of wat dan ook gaat ie voor. Dan meldt ik mezelf ziek op het werk of zoek opvang.

Dat vind ik top van je. MAar laat je werkgever het niet te weten komen want die zal het niet begrijpen. Als het om kinderen gaat, mag alles. MAar niet als het om je geliefde hond gaat.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:29

Desiree schreef:
ikke24 schreef:

Dat vind ik top van je. MAar laat je werkgever het niet te weten komen want die zal het niet begrijpen. Als het om kinderen gaat, mag alles. MAar niet als het om je geliefde hond gaat.

I know....

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:31

Ik weet ook dat er enorm veel honden in het asiel zitten die echt gedumpt zin. Maar laten we niet vergeten dat er ook een groot aantal mensen zijn/haar hond weg doen omdat het nou eenmaal niet anders gaat!!
Wat voor de een een slappe reden zou zijn is voor de ander een groot probleem. Daar probeer ik toch wel altijd aan te denken als mensen hun honden weg doen. De meeste mensen hebben er erg veel verdriet van.

Ik hou echt ontigelijk veel van mijn honden en moet er niet aan denken om ze weg te doen. Toch zou ik als dat aanbod zich bevind robbie (actieve dallie) zeker een ander tehuis geven als ik zeker wist dat hij een beter leven krijgt. Een leven op een manege of op een boerderij waar hij de hele dag kan rennen. Het zou in eigenbelang zijn als ik daar niet overna zou gaan denken of niet??
Nu zijn mijn honden veel alleen om dat ik moet werken. Jammer genoeg is dat niet anders en kan ik deze situatie nu ook niet veranderen.
Even een offtopic een foto van mijn schatjes!!
Afbeelding

Robbie 3 jaar is de dalmaat en marie 9 jaar is een kruising dalmaat/golden retriever. haar heb i twee jaar terug uit het asiel gehaald in Belgie

Gr heidie

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 19:26

wat een leukies zeg!

Ben blij om te lezen dat ik niet de enigste ben hier die er zo over denkt als ik.

Soms is er even geen andere oplossing, maar als je toch al weet dat je fulltime werkt vind ik toch dat je niet aan een hond moet beginnen. Als je toch dieren wilt, neem dan een kat die zijn ook gezellig maar hoeven vaak toch niet zoveel aandacht als een hond.

En als je op een boederij woont en je hond(en) de hele dag buiten kunnen lopen vind ik het ook een ander verhaal. Die hebben gewoon een super leven!