EmDee schreef:Wat me maar niet los laat:
Een hond in huis nemen als je fulltime werkt, kan misschien wel goed gaan, maar..
de gemiddelde leeftijd van een hond, laten we daar eens 15 van maken nu, hondje leuk toen er nog geen kinderen waren, maar ja die komen er ineens wel en daar kun je van alles voor regelen, maar hoe te doen met de hond..en als dat al goed gaat, ouderdom komt meestal niet zonder gebreken, incontinentie, dementie, artrose e.d. noem maar op, en omdat de baasjes fulltime werken, levert het toch wel veel problemen op, en dan mogen de asiels en herplaatsingsorganisaties zorgen dat ze weer een goeie plek krijgen, zeg maar: het probleem wordt dan verschoven, en ieder baasje heeft dan zo’n geweldig goed excuus, breek me de bek niet open…
Misschien wel niet helemaal ontopic, maar ik word ziek van al die dieren die dan ineens uitgekotst worden, ik maak het dagelijks mee
Als je al aan een huisdier begint, doe het dan weloverwogen en in het belang van het dier, niet omdat jij zo graag een huisdier wil hebben... en honden zijn gewoon roedeldieren, die horen niet alleen te zijnl
Dit zou ik ook nooit en te nimmer doen. Bij mij is het overigens wel een ander verhaal. Ik wilde graag een hond, maar ik wilde dat alleen als ie halve dagen naar mij ouders kon. Ik met mijn ouders gepraat..die 4 weken bedenktijd gegeven en toen zei mijn moeder ja kind is goed. Ik werk sowieso maar 4 dagen van half 9 tot half 4. Mijn vader zou haar om 12 uur na het werk gaan halen. Nu hebben we haar en is mijn vader ziek geworden, waardoor het niet mogelijk is.
Ze wordt wel tussen de middag uitgelaten, dat welen om half 4 ben ik er weer, maar ik merk niet dat de hond er moeite mee heeft. Ze slaapt de meeste tijd dat we er niet zijn, hoe weet ik dat??(digitale filmcamera
)
En de buren zeggen dat ze niet blaft en jankt.
weet je hoe moeilijk het is, om tegenwoordig rnd te komen als je partime werkt? Da lukt helemaal niet meer. Nou dan stel ik voor dat niemand meer een hond neemt.
Bij het voorbeeld van hierboven: Als mijn hond ziekis of wat dan ook gaat ie voor. Dan meldt ik mezelf ziek op het werk of zoek opvang.