Ze eten elkaars voer (katten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Ze eten elkaars voer (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 01:31

En dat is niet de bedoeling! Mijn kitten eet het voer van mijn grote kat en mijn grote kat eet het kittenvoer (dat is ook wel te zien aan zijn dikke buik ineens Huilen). Mijn kleine meid is nog maar 4,5 maand oud, dus die moet nog wel een tijdje speciaal voer hebben, maar hoe ... ik weet het even niet meer. Ze is redelijk mooi op gewicht, maar een halve kilo meer zou denk ik beter zijn, vooral omdat ze nog veel moet groeien.

Ze eten de hele dag door dus even apart zetten werkt niet. Ik probeer er op te letten en haal het andere voer weg als ik zie dat er eentje van het voer van de andere eet, maar ik kan natuurlijk niet 24/7 op ze letten. Als ze alletwee tegelijkertijd eten zet ik de kleine meestal met haar eigen voer even in een andere kamer omdat ze anders steeds weer omwisselen, maar in plaats van haar eigen voer te eten gaat ze dan naar bed.

Wat moet ik nou met mijn gekke poezenbeesten? Stug volhouden en hopen dat ze toch nog een beetje het juiste voer binnenkrijgen? Alleen maar kittenvoer geven en hopen dat mijn andere kat het gewicht weer kwijtraakt als ze oud genoeg is om normaal voer te geven? Gewoon normaal voer geven en hopen dat ze niks tekort komen?

Clown

baroen

Re: Ze eten elkaars voer (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 02:01

ik zou gewoon volwassen voer laten staan, en kitten kan daar ook van mee eten hoor Knipoog
vind, denk of wil je echt dat kitten wel nog wat extra's binnen krijgt? dan geef je haar 1 of 2 keer per dag wat apart bv TotalCare vers diepvriesvlees van prins, dit zal ze dan ook wel direct op willen eten, of je geeft zowiezo meer vers vlees aanje katten, dan kunnen ze gewoon samen eten en krijgt je kitten echt genoeg binnen hoor Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:17

mijn oudje van 15 kreeg al vanaf 3 maand volwassen voer om dezelfde reden( andere katten aten haar voer op) en ze is er nog steeds, en lijkt kerngezond Haha!

maar idd, je kunt gewoon volwassen voer geven en bijv 1x per dag blik ofzo voor jonge katjes?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:51

Ik had hetzelfde probleem en heb besloten gewoon voer voor volwassen katten te voeren. Hij doet het er nog steeds prima op!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:37

Hier ongeveer hetzelfde probleem Knipoog
Oude kat (14) die eigenlijk op nierdieet zou moeten en eentje van 4 maanden, die absoluut GEEN nierdieet zou moeten binnenkrijgen Clown

Nu eet de oude liever geen nierdieet, ze eet het niet of heel slecht. En ze moet flink eten, want het is al zo'n gammel ding!
Dus ik heb de hele dag brokken staan van hoge kwaliteit (Hill's of Royal Canin), daar eten ze beide van. En 's avonds voer ik ze beiden het blikvoer dat ze individueel nodig hebben, apart van elkaar. Als ze klaar met eten zijn (5 minuten), haal ik de bakjes meteen weer weg.
En zo gaat het al bijna een jaar goed Lachen