Wat krijgt huisdier-verzorger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Wat krijgt huisdier-verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 02:44

Halloooo,

Ik vroeg me zo eens af ...
Als jij op vakantie gaat en je laat een vriend/kennis voor je huisdier zorgen, wat doe jij dan terug? Zeg je dankjewel, betaal je de benzinekosten, zoek je een leuk souveniertje uit, geef je een geldbedrag of weer wat anders?

Ik ben benieuwd.

Guinevere

Re: Wat krijgt huisdier-verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 05:03

Ik neem altijd iets leuks mee van de vakantie. Het is toch meestal een vriendendienstje en mensen vinden het vaak juist leuk om iets speciaals te krijgen, in plaats van geld. Maar als diegene ver weg woont is het netjes om een kleine tegemoedkoming te geven in benzine kosten. Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:16

Afgelopen jaar zat er een vriendinnetje in mn huisje, 2 weken lang, dus het was best een periode. Ik neem altijd wat mee voor degene die toch zo'n verantwoordelijkheid op zich neemt, gewoon omdat ik zo ontzettend blij ben dat ik zonder zorgen op vakantie ga en dat ik op hun kan vertrouwen.
Dit jaar gaf ik de verzorgster van mn paard die bijna elke dag is gewest, plotseling niet meer kon rijden gezien hij zwaar ziek werd en zij dagelijks hem goed moest verzorgen. Voor haar heb ik een mooi shirtje meegenomen en voor de vriendin die in mn huisje zat een horloge.
Het verschilt altijd wat ik meeneem Knipoog
Stel het gaat om je katten, niemand komt in je huisje, maar moeten bv wel 2 keer per dag erheen om ze eten te geven en even bij ze te zitten bv, onkosten vergoeden voor eventuele benzine en idd ook een kleinigheidje, er gaat toch behoorlijk wat tijd in zitten.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:31

IK heb een mooie plant van mn buuf gehad (en ze weet gelukkig een beetje hoe ik ben haha niet zo goed met planten dus het was een plant die Borah PROEF is...) Ik vraag er zelf nooit wat voor. Als ik met vakantie ben ben ik blij dat ze op mijn huisje en post wil passen...

De vogel gaat altijd door naar mn moeder... Kan ie lekker in de tuin staan alst goed weer is...

Cuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:35

Lekker flessie wijn of iets dergelijks maar niet een GROOT kado of n betaling.....

Ik heb laatst zelf op n huis gepast en ik krijg een etentje ( wat ik overigens absoluut niet nodig vind!!!) Maar toch is het wel heel leuk!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:48

Ik neem meestal ook iets mee van vakantie. Het hoeft niet groot of duur te zijn, maar zo laat je in ieder geval zien dat je waardeert wat diegene gedaan heeft.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:49

Onze buren verzorgen altijd onze dieren. Zij hebben zelf geen dieren maar als zij op vakantie zijn zorgen we voor de planten en we nemen altijd een leuk cadeautje mee.

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:51

Ik ruil altijd:
Een vriend van me zorgt voor mijn beesten als ik weg ga en ik zorg voor de zijne als hij op vakantie gaat Haha!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:31

Ik heb altijd op heel veel dieren van andere mensen gepast. Soms kreeg ik ervoor betaald, en soms kreeg ik iets leuks of lekkers.
Als ik betaald kreeg was het ook wel flink wat werk hoor. Bij mijn vriendin hebben ze 6 pony's die dagelijks gemest moeten worden en verder een hele grote vijver met eenden, vissen, schildpadden en ook nog ganzen, kippen, duiven, konijn, cavia, parkiet en duif in huis, kat.... En dan gingen ze 3 weken weg, daar kreeg ik altijd voor betaald, maar ik moest daar wel 3 keer daags heen.

De mensen die op mijn dieren passen als ik weg ga geef ik altijd iets leuks om te bedanken.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:06

Wij worden getrakteerd op een BBQ door de buren. En andersom nodigen wij hun ook uit om lekker te komen eten.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:16

Mijn schoonzusje vindt het leuk om in ons huis te zitten, lekker zelfstandig bezig zijn met haar vriend en onze katten vinden al die extra aandacht geweldig (hun trouwens ook, leuk met de katten kroelen)

We nemen dan altijd wat leuks mee van vakantie, en natuurlijk ligt de koelkast en snoepkast vol als we weggaan.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:39

Bij ons heeft iemand 2 weken de planten en de tuin gedaan. We geven meestal een fles wijn of wat lekkers.
Iemand anders heeft mijn paard 2 weken in de gaten gehouden, biks gegeven en af en toe gepoetst. Wij hebben haar wat geld gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:41

Wij nemen altijd iets van vakantie mee voor ze. Lachen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:53

Wij namen altijd wat leuks mee van vakantie..
Dit jaar doet iemand het die ik verder niet ken, en die krijgt er geld voor..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:54

Ik neem ook altijd iets leuks mee van vakantie, en dan meestal niet een frutsel souvenirtje maar wel wat groters. Vind het behoorlijk ondankbaar als iemand de hele week op je beesten heeft gepast en het moet doen met een dankjewel.

girliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:37

Tja, ik heb ook 2 weken op de katten van een vriendin en haar ouders gepast.
De katten bleven wel daar in huis. Ik reisde elke dag 3x op en neer, maar t was niet zover en ik vond het absoluut geen probleem.
Toch heb ik er echt heel veel geld voor gekregen.
Morgen weer een aantal dagen op het huis en de Benner0senner van een vriendin passen. ik blijf daar gewoon slapen.
Ik hoef verder daar verder niks voor, maar k zal vast een souvenir krijgen

loveluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:45

ik pas deze zomer 3 weken op een cavia en een konijn, een straat verderop. het baasje wil mij hier 50 euro voor betalen, vind ik wel een beetje overdreven, maar ze bood het zelf aan.
persoonlijk zou ik een leuk cadeautje genoeg vinden

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:45

Een fles wijn of een souvenier.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:50

Ik neem van vakantie een leuk souvenir mee voor mijn dierenoppas. Ja

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:09

Tijdens vakantie van vrienden/kenissen pas ik best vaak op hun huis en huisdieren -zit nu bijvoorbeeld 3 weken in het huis van een vriendin-. Iets leuks uit het vakantie land is altijd leuk, gewoon een kleinigheidje als bedankje Lachen.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 02:21

Bedankt voor alle reacties! Lachen
Zo doe ik het ook meestal. Een souveniertje voor een verzorger, en als het veel is dan evt. ook een geldbijdrage.
Ik vroeg het omdat ik 8 dagen op het huis van een vriendin had gepast (elke dag hond, vogel, post en tuin verzorgen) en ze niet eens dankjewel zei! Dat vond ik een beetje vreemd dus vroeg ik me af wat jullie er van vonden Lachen

bientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 07:56

Ik pas altijd op het konijn van de overburen. Dan krijg ik meestal een souvenier uit het land waar ze op vakantie zijn geweest. ( tshirt, ketting)
en van mijn schuin overburen had ik 2 bioscoop bonnen gehad Lachen

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 07:59

Vroeger namen we voor de buurvrouw altijd iets leuks mee, nu doet me broer het. Als wij op de fretjes passen mogen we daar het hele weekend slapen met ze 2tjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:33

Ik heb de afgelopen maand op het huis van een ander gepast, planten water geven, huisdier verzorgen, tuin bijhouden.
En nu hoef ik er echt niets voor te hebben, maar zelfs een "Dank je wel" kon er niet af. Nou ik vind het prima de volgende keer.

Maetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:09

ik neem dan altijd iets leuks mee waar ze altijd wat aan hebben Haha!