tijdelijk asieldieren adopteren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

tijdelijk asieldieren adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 17:27

Is dat eigenlijk mogelijk en maak je daar de asiels blij mee? Aangezien de asiels in de zomer periode altijd stampvol zitten, zat ik te denken dat het misschien f ijn zou zijn om een dier tijdens zon periode te adopteren? Ik kan het niet betalen om zelf een hond te nemen (heb wel een kat..), maar zo in de zomerperiode zou het onwijs leuk zijn om wazt gezelschap in huis te hebben. Weet iemand of dit mogelijk is of maak je daar de honden niet blij mee? ( of de asiels )

vencedor

Re: tijdelijk asieldieren adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:29

Ja dat vroeg ik mij ook al af! Dan zijn die honden tijdelijk even uit de brand ( wie weet raken mn ouders wel zo verknocht dat ze er nog een houden ook) En anders heeft het beest gewoon een leuke tijd en ik ook!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:30

volgens mij kan je je wel opgeven als pleeggezin dan kanje een hond die het niet goed kan vinden in het aiel of geen plek voor is zo lang in huis houden tot hij naar een andere eigenaar kan ook vaak hebben ze honden de mishandeld zijn geweest die willen ze dan bij mensen in huis laten om beter te worden.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 17:36

hmm dat is inderdaad wel een optie!Alleen kan ik wel slechts een bepaalde periode per jaar, aangezien ik normaal echt 5 dagen in de week hele dagen van huis ben. In de zomerperiode ben ik (meestal) een aantal weken vrij en dan zou het perfect kunnen!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:37

Hier idem dito Lachen ga er toch eens naar informeren .

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 17:53

heb net een asiel gemaild met de vraag of het mogelijk is. Voor dit jaar gaat het niet meer lukken, maar wellicht volgend jaar of andere vakantie periodes!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:07

Laat me maar weten wat het antwoord is Lachen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:39

Ik meende dat er een mogelijkheid was om je aan te melden bij een instantie die bemiddelt tussen mensen die op vakantie gaan en mensen die hun hond kan opvangen. Dit tegen een vergoeding van 6 euro per dag.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 14:16

hmm dat is natuurlijk de ideale oplossing! Weet je toevallig welke instantie dat was? Vork

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:19

Mijn zus heeft, als een soort proefperiode, als pleeggezin gefungeerd voor honden. Bijvoorbeeld van mensen die met vakantie gingen.

Zij deed dit om te kijken of het hebben van een hond echt wel zo leuk was als ze dacht en kon ook aangeven wat ze wel en niet wilde qua hond.

Is alweer heel lang geleden, dus ik weet niet via wat dat ging.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:00

OP zich wel ene heel goed idee, maar ik vraag me af of een dier daar nou wel bij gebaat is.
Je haalt hem uit het asiel, hij is eindelijk gewend bij iemand thuis en je brengt hem weer terug.
Lijkt mij zeer verwarrend, ondanks dat ik het idee goed vind.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 15:11

ja daar zat ik dus inderdaad ook aan te denken; vandaar ook dat ik me af vroeg of je daar een asiel en de honden nou wel blij mee maakt.. Lijkt me niet alleen verwarrend; wellicht is het zelfs slechter voor de honden dan wanneer ze in het asiel blijven.
Maar wat desiree zei; dat is dan wel de perfecte oplossing

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:35

Ik weet helaas niet meer hoe die instantie heette, maar je zou kunnen adverteren op marktplaats, met briefjes bij de Albert Heijn, dat je voor een bepaalde periode voor iemands hond zou kunnen zorgen. Er zijn mensen die soms geweldig omhoog zitten bij een last minute reis en je moet echt lang van te voren boeken bij dierenpensions.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:40

Als het niet lukt om een hond in huis te nemen...is het dan niet eens een idee om te vragen bij het asiel of je met eentje (of 2) elke dag eens lekker (of om de dag) kan gaan wandelen? Met deze hitte natuurlijk in de middag geen succes, maar misschien in de ochtend ofzo?

Was even een hersenspinsel die bij mij opdook Lachen

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:52

ik ben het eens met de bovenposter! Ga je lekker wandelen met die dieren zitten ze ook niet de hele tijd vast int asiel Lachen

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 07:54

En als de asielen geen plek meer hebben, dan is het toch fijn dat er alternatieve opvang mogelijk is...