Ik heb een kruising Duitse herder x Briard, van ik denk nu zo'n anderhalf jaar.
Als we buiten lopen springt ze op iedereen blaffend af. Ze doet net of het d'r niks interesseerd en als diegene dan dichtbij is springt ze opeens als een gek blaffend op diegene af. Ze doet het niet bij iedereen, en ik heb niet het idee dat ze het bij een speciaal iets doet, de ene keer gaat ze op een fiets af, dan doet ze bij de volgende fietsers weer niets en gaat dan weer op een voetganger. Vorige week stond er verderop een scooter stil, niks aan de hand stond gewoon uit.. ze werd helemaal gek

Het is echt vervelend want die mensen schrikken zich natuurlijk kapot (ze is natuurlijk al niet zo klein

We hebben wel puppycursus met d'r gedaan. Normaal gesproken laat ik ze niet zo vaak uit, maar m'n moeder is op vakantie dus nu wel.
Ik heb echt geen idee wat ik ertegen kan doen? Ik kan schreeuwen/trekken doen wat ik wil.. ze reageert er toch niet op.
We hebben ook nog een Jack Russel en als die 2 een hond zien worden ze helemaal gek. Die kleine vecht ook altijd maar die grote niet, die doet alleen mee met blaffen/trekken/gek worden, ook dan kan ik schreeuwen/trekken doen wat ik wil, het interesseerd ze echt niet.
Een kennis laat ze ook 2x per dag uit nu m'n moeder op vakantie is, en die doet ze omstebeurt! Omdat ze dus echt niet normaal uit te laten zijn.
Iemand tips hoe ik dit gedrag af kan leren?