zielige hondjes uit het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

zielige hondjes uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 16:22

Mijn ouders zijn in griekenland op vakantie geweest, nu liepen daar nogal wat straathonden, en, zo zat mijn moeder te vertellen, hadden ze een nederlandse opvang gezien, die deze beestjes naar NL brengen en daar een goed tehuis voor ze zoeken.
Dit vond zij een heel goed initiatief.
Ik weet het nog zo net niet eerlijk gezegt..
De Nederlandse asielen zitten overvol, waarom haal je niet gewoon in NL een hond uit het asiel en kijk of je wat geld kan sturen naar buitenlandse stichtingen die het geld gebruiken om daar de straathonden de castreren/steriliseren? daar bereik je IMO veel meer mee.
maar geen honden uit het buitenland halen omdat ze zo zielig zijn.

Meer meningen?

Missy_

Re: zielige hondjes uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:24

Ik ben het wel met je eens, als je die beestjes hier heen haalt, ben je er ook niet 100% zeker van dat ze een goed huis vinden, dan kan je idd beter geld op sturen naar die buitenlandse stichtingen Ja

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:27

Ze moeten daar gewoon eens een groot castratie/ sterilisatie plan opzetten, dan zijn er over een aantal jaar niet zoveel zielige hondjes meer.
Het idee om ze hierheen te brengen en dus uit hun slechte leefomgeving te halen is op zich goed, maar inderdaad, niemand schiet er iets mee op, want Nederlands heeft zelf genoeg honden die op zoek zijn naar een baasje!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:24

In Griekenland schijnt dat idd een probleem te zijn.. Ik heb er ooit een ontroerend verhaal over gehoord. Ik weet niet meer of men mama het vertelde of het op tv kwam, maar zo gaat het:

Een koppel is op reis in Griekenland en komen telkens hetzelfde straathondje tegen, ze geven het eten en word erg aanhankelijk aan hen. Ze waren al erg gehecht aan hun 'maatje'.
Zomaar konden ze het hondje niet meenemen naar hun thuisland... De rest weet ik niet meer precies, maar het komt erop neer dat ze uiteindelijk alles op alles hebben gezet om het hondje te gaan halen.
En dat hebben ze dan uiteindelijk ook gedaan.. Vond het een mooi waargebeurd verhaal.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:26

Ik heb hier een hondje vandaan: www.hondeninnood.com.

Ik heb wel gekeken in nederlandse asiels maar daar zat niets van mijn gading. Toen heb ik hier een hondje uitgezocht en ik denk dat ik er een goede daad aan heb verricht.

Ik vind het nog een betere daad dan een hond halen uit het asiel in Nederland, omdat de misere daar groter is dan hier. MAar natuurlijk moeten ook nederlandse asielen leeg, ik zou dus graag zien dat mensen niet meer lukraak fokten met honden, maar de honden uit het asiel haalden en uit middeleeuwse landen zoals uit Zuid europa (middeleeuws omdat ze zo slecht met dieren om gaan).

JE moet mensen dus niet veroordelen die vanuit daar een hond hier willen plaatsen. Pak liever de broodfokkerij aan of de sukkels "die ook een keer een nestje willen fokken met hun hond omdat ze dat zo leuk vinden". En teken de petitie tegen afschaffing van de dierenwelzijnswet, die mogeljk nog iets aan broodfokkerij zou kunnen doen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:27

Desiree schreef:
Ik heb hier een hondje vandaan: www.hondeninnood.com.

Ik heb wel gekeken in nederlandse asiels maar daar zat niets van mijn gading. Toen heb ik hier een hondje uitgezocht en ik denk dat ik er een goede daad aan heb verricht.

Ik vind het nog een betere daad dan een hond halen uit het asiel in Nederland, omdat de misere daar groter is dan hier. MAar natuurlijk moeten ook nederlandse asielen leeg, ik zou dus graag zien dat mensen niet meer lukraak fokten met honden, maar de honden uit het asiel haalden en uit middeleeuwse landen zoals uit Zuid europa (middeleeuws omdat ze zo slecht met dieren om gaan).

JE moet mensen dus niet veroordelen die vanuit daar een hond hier willen plaatsen. Pak liever de broodfokkerij aan of de sukkels "die ook een keer een nestje willen fokken met hun hond omdat ze dat zo leuk vinden". En teken de petitie tegen afschaffing van de dierenwelzijnswet, die mogeljk nog iets aan broodfokkerij zou kunnen doen.

Gedeeltelijk ben ik het met je eens, maar ik vind niet dat de honden die hier zitten, plaats moeten maken, want dat gebeurt infeiten, voor honden die het daar minder hebben. Asiels in NL enz zien er wel beter uit, maar het is evenmin een leuke plaats voor de honden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:32

De honden hier komen ook wel een keer terecht. MAar ze hadden er op de eerste plaats niet gedumpt moeten worden en dat is de fout van de mensen.

En in Zuid europa zijn de mensen al helemaal beesten. steriliseren of castreren kost geld, laat maar aan fokken en daarna elimineren, dat is hun smerige rotmentaliteit. En kennelijk is het probleem in die landen van binnenuit niet op te lossen. Dat moet vanuit het buitenland gebeuren, want die stichtingen worden heel typisch, gerund door mensen uit noord-west europa. En er MOET echt iets aan gedaan worden.