een andere manier om je cavia of konijn te laten afkoelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Clauw

een andere manier om je cavia of konijn te laten afkoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 14:55

Hallo,
Ik las laatst hier een topic met de tip om een flesje water in de vriezer te doen en dat dan later in het hokje leggen bij konijn of cavia zodat hij/zij er in de buurt bij kan zitten/tegenaan liggen zodat hij/zij kan afkoelen omdat ze hun warmte niet goed kwijt kunnen.
Nu heb ik dat gedaan maar het werkt niet echt, ze vinden het maar raar en willen er niet eens in de buurt van komen en gaan aan de andere kant liggen en hebben het nogal heet.
Ik heb een buitenhok met nog 2 aangesloten hokken erop, en ik heb er ook op sommige plekken een theedoek voor gehangen dat ze niet in de zon zitten en daar liggen ze dan wel achter.
Mijn vraag is nu, of er nog een tip is om te zorgen dat je konijn of cavia een beetje kan afkoelen.
Mijn konijn loopt nu los door de tuin en kan veel schaduw vinden maar de cavia wilt het hok niet uit. ( ze kunnen gewoon van het hok de tuin in lopen).

Alvast bedankt Lachen

Tari2007

Re: een andere manier om je cavia of konijn te laten afkoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:59

Je kan het hok afspuiten met de tuinslang, dan wel alleen het dak en de dichte kanten, dit doe ik bij mijn hokken ook en heb wel het idee dat het scheelt vooe m'n beessies!
je kan de theedoek die je ervoor hangt ook goed koud maken (en nat) en dan ervoor hangen, scheelt ook.
Hoop dat je er wat aan hebt!!!

Axel_Clauw

Re: een andere manier om je cavia of konijn te laten afkoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 15:02

oke dankjewel ik zal het wel even proberen!