we hebben meteen dr kontje schoongemaakt en ze vandaag alleen hooi gegeven. ons vorige konijn had erg zwakke darmen en is eerder dit jaar daaraan overleden

heeft iemand misschien nog tips om de diaree te stoppen???
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimmetjeee schreef:is die jong?? ik zou hem beschuit met melk geven,dat gaf ik mijn konijntje ook die aan de diaree was,dat werkt remmend.
contessa schreef:Waarom ik vraag hoe oud het konijn is, is omdat het coccidiose kan hebben. Bij stress zoals nu met de warmte, kunnen konijnen er diarree van krijgen. Met name de jonge konijnen. Het enige dat je kan doen om er achter te komen of je konijn misschien coccidiose heeft is een onderzoek van de ontlasting door je dierenarts laten doen. Vervolgens kan deze je konijn dan behandelen met Toltrazuril. Konijnen kunnen sterven aan diarree door uitdroging, dus wees er snel bij !. Zeker nu het warm is !.
Verder moet je konijn nu een maand op alleen hooi en water en echt verder niets. Maak zijn hok goed schoon verder.
Daarna mag je langzaam weer wat brokjes geven en dan wel NIET gemengd voer, dus alleen brokjes voor konijnen. Voer de hoeveelheid brokjes geleidelijk op naar maximaal 20 gram per kg lichaamsgewicht. Ten alle tijde moet HOOI het hoofdbestanddeel van het voer blijven !. Gaat het dan goed met de ontlasting dan kan je wat groente of wilgentakjes bijvoeren.