nieuwe kat is erg bang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katoo71

nieuwe kat is erg bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 17:50

We hebben sinds vandaag er een nieuwe huisgenoot bij genaamd bliksem.
Bliksem is een rode met witte pootjes kater van ong. 10 weken oud en toen ik ging kijken was hij erg aaibaar.
Nu is bliksem vandaag bij ons gekomen en zit alleen maar onder de bank echt heel bang wil absoluut niet komen en eet wel wat maar als we in de buurt komen zit 'ie weer onder de bank.

Onze hond is de enige die hij vertrouwd ik denk dat het wel goedkomt ik heb al meer "zulke"katten gehad maar gezellig is anders !

Iemand tips om hem wat gerust te stellen ?

XxLiEsJuHhxX

Re: nieuwe kat is erg bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:51

rustig benaderen en geen onverwachte bewegingen maken...verder toch vaker oppakken en knuffelen... zo leerd die je te vertrouwen..
en verder veel gedult..
suc6..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:54

Een van onze katten heeft een aantal weken in de garage geleefd in een hoekje. Hij at wel gewoon. Na een aantal weken begon hij alles te ontdekken en daarna is hij daar nooit meer gaan liggen.
Lekker aaien, eten en drinken geven maar ik zou hem niet oppakken. Laat hem daar maar lekker wennen, het is ook eng voor hem.

maxx_whiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:55

hadden wij eerst ook met de pup, ze zijn in het begin nog erg bang omdat ze een nieuw huis hebben. de 2de dag went het wel Knipoog je kan op je hurken gaan zitten en haar/hem roepen Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:04

Als hij "aaibaar" was op zijn oude plek, dan komt dat vanzelf goed hoor, sommige kittens zijn gevoeliger dan anderen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:28

Vooral niet met hem gaan slepen. Lekker negeren, dan komt ie vanzelf onder de bank uit

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:03

Even lekker met rust laten. Rustig laten wennen. Toen ik vorig jaar mijn kitten kreeg was het precies hetzelfde. Kroop onder de bank en kwam er niet meer onder uit.
De eerste weken moest ik als ik thuiskwam goed zoeken waar ze was want dan had ze zich weer ergens in een hoekje verstopt.
Na een paar weken liep ze als een hondje achter me aan en dat doet ze nu nog steed!
Komt helemaal goed.