Hond aan de riem.. WIe heeft er tips ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Hond aan de riem.. WIe heeft er tips ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 15:58

Ik zit met een probleempje. We hebben een hele lieve duitse herder. Ze is nu anderhalf en ze loopt gewoon niet goed mee. Ze trekt echt de hele tijd.

We hebben een cursus met haar gevolgd en zelfs daar zeiden ze dat we het maar op moesten geven. Hun hadden het in ieder geval opgegeven. Ze reageert gewoon nergens op.

We hebben nu een halti om bij haar. Hiermee is het trekken wel een stuk vermindert, maar nog steeds niet zo dat je normaal met haar kunt lopen aan de riem

Het rare is dat zonder riem ze gewoon naast je loopt. Maarja, midden in de stad zonder riem is geen goed plan en je kunt er een bekeuring om krijgen.

Iemand tips of zelfde ervaringen ? Wij zijn een beetje de wanhoop nabij

Nikki__

Re: Hond aan de riem.. WIe heeft er tips ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:28

Denk misschien is aan een borsttuigje? (http://www.boloc.nl/artikelen/artikelfo ... hond_r.jpg)
Onze labrador trok ook altijd heel erg. We hebben een tijdje met het tuigje omgelopen, dat werkte goed!
Ook kleine correctie trekjes, ik weet niet met wat voor halsband je loopt? Wij lopen met een gewone halsband, met een klein stukje slip. Als zei trekt, ga je met haar de andere richting op. Ze moet daardoor op je letten. Dit kan je doen door middel van beloninkje en/of kleine rukjes aan de riem. Dit irriteert haar zo dat ze mee zla lopen.
Sterkte!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:11

Het niet trekken onder commando gaan zetten, bijvoorbeeld "wandelen". Je geeft het commando en zodra dat geven is wordt er niet getrokken tot je weer vrij geeft. Dit is op het begin maar een paar passen mee lopen en dan weer vrij. Trekken gaat niks opleveren dus stil gaan staan tot ze zelf de spanning van de riem haalt en dan loop je weer verder. In het begin zal dit veel tijd kosten. Je kunt ook het beste eerst gaan oefenen in een vrij saaie omgeving. Als ze netjes meeloopt prijs je haar de hemel in. Als ze leert dat je met trekken nooit bij je doel komt als het commando gegeven is geeft ze het vanzelf op. Maar dit betekend dat je wel heel consequent moet zijn want als je één keer toegeeft kun je weer op nieuw beginnen.....

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:12

ik ga met lisette mee.....stil gaan staan , gewoon de tiojd ervoor nemen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:17

Ik vind het raar dat ze op cursus er geen raad mee wisten......zet mijn vraagtekens bij de instructeurs maar ik ga idd met Lysette mee. Het trekken heel onaantrekkelijk maken....

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:30

Misschien is dit iets http://www.gedragstherapie.info/GTIStart.htm
Mijn zus heeft er voor geleerd en bijna alles is wel op te lossen

Op heel veel verenigingen wordt er door iemand les gegeven die er niet voor heeft geleerd, ze vroegen mijn zus ook toen die net 2 week met de cursus bezig was om les te geven. (heeft ze niet gedaan)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:29

Ik vind het ook vreemd dat ze op de cursus jou niet konden helpen. Ik ga voor de oplossing van Lysette: Gewoon bij het begin beginnen.