Vraagje over je hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Vraagje over je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 11:54

Hoe krijg je je hond gek met een ballentje.

Ze rent er wel achteraan. pakt hem in zijn mond en laat hem naar 2sec vallen en loopt weer door. Hoe krijg je je hond zo gek dat hij het terug brengt.

Baika is een friese stabij van 1 jaar en 3 maanden

CM_

Re: Vraagje over je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:56

sommige honden vinden het gewoon niet leuk om steeds wat te apporteren.
soms helpt het om een ander speeltje te gebruiken.
bij onze boef kwam ik er pas achter toen we eens naar het strand gingen, dat ze dol was op steentjes en stokjes "redden" uit de zee, ze bracht ze aan wal en ging weer nieuwe drenkelingen redden Haha!
maar apporteren heeft ze nooit gedaan , alleen drenkelingen redden...

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:16

haha, ik heb ook 2 stabij's (ook van 1.5 jaar )
en die brengen de balletjes ook bijna nooit terug.
heel frustrerend.
maar goed, gewoon met hetzelfde comando proberen te lokken, en misschien dat het zo lukt.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:24

ik post degene die een oplossing heeft, helpt mijn ook haha Haha!

MissLuvley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:37

lol @ crossmonster, drenkelingen redden!

Ik heb een rottweiler en die verdomt het ook om een balletje of eigelijk wat dan ook terug te brengen.
Ik laat het er eigenlijk bij, het apporteren zou dan toch voor de lol van me hond zijn en als het haar niet boeit, waarom dan nog zoveel moeite doen om mijn hond geforceerd plezier te laten beleven.

Ze vind het wel denderend om de stok te pakken en kapot te bijten, dus houden we het bij stokjes vermoorden in plaats van redden :p

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:39

Zit het van oorsprong in het ras? De ridgeback is nl bijv geen jacht/apporthond....meer een drijf/meute/erfhond. Onze hond pakt in een wilde bui het balletje maar dan wel om pakkertje te spelen. Haar hebben we het nooit geleerd gekregen maar is haar instinct niet...

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:51

ik heb ook een friese stabij,, en ik hoef maar BAL te fluisteren,,, en ze zoekt hem op en komt bij mij.. daar kan ze echt weet ik hoelang zoet mee zijn..
haar moeder daarintegen heeft het nooit geleerd,, en kijkt wat vreemd naar het balletje als die langsrolt....

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:30

met de flyball maken wij de honden een beetje gek als ze de bal niet willen pakken. dus beetje bal omhoog gooien zonder dat je de hond de bal laat pakken.
Wij leren de honden ook om de bal te laten vasthouden door eerst als de de bal hebben geappoteerd even te sjorren met de bal. Niet uit de bek trekken maar echt even sjorren dat de hond de bal graag wilt vast pakken. En dan ruilen voor wat lekkers. Daar train je je hond dan op.
Zo weet je hond dat als het een balletje heeft gehaald of geapporteerd dat er eerst gesjort word, dus houd hij de bal vast. En natuurlijk uitbundig belonen als hij de bal heeft afgegeven.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:29

Twee van mijn katten apporteren en drie van mijn vier honden niet. Het is mij een volslagen raadsel... Haha!

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:30

Het enige wat ik kan bedenken is helemaal uit je dak gaan. Positief uit je dak gaan dan. Gooi de bal niet te ver weg en probeer heel enthousiast te zijn. ALs hij/zij de bal dan bij je brengt beloon haar dan ook overdreven en laat zien dat je heel blij met haar bent...