abces op molaren of ware kiezen bij de hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shana

abces op molaren of ware kiezen bij de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 03:16

hoi

mijn oudste hond heeft op een van zen tanden , de molaren genoemd een abces
er is al twee keer met antibiotica geprobeed om het weg te krijgen maar het komt steeds terug
de da raad aan om de kies onder narcose te verwijderen maar ik ben bang voor de narcose omdat mijn hond al 11,5 j is
er is me ooit eens gezegd dat oudere honden na een narcose sneller ouder worden , wie weet of dit een fabeltje is of waarheid ??

groetjes sandra

baroen

Re: abces op molaren of ware kiezen bij de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:05

sneller ouder worden? nee dat is een fabeltje, voor iedere hond is een narcose een risico, maar voor een oudere hond ( of een hond die verzwakt is) is het meestal eenbeetje extra risico.. je zou aan de Da kunnen vragen of hij/zij met gasnarcose werkt, dat is nog de meest veilige manier. je zult toch wat moeten, laten lopen met het abces is ook geen optie en AB kuur na AB kuur erin ook niet.

ik weet niet om welk ras het gaat,maar er zijn rassen , die extra gevoelig zijn voor bepaalde narcose (collie, sheltie, ausshepherd bv)

XoxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:26

Ik zou het wel laten doen. Het abces kan gevaarlijk gaan worden voor de hond. Hoe eerder hij weggehaald gaat worden hoe sterker je hond nog is. Tegenwoordig zijn er speciale narcose middelen voor oudere honden en honden met hartproblemen. Er is natuurlijk altijd een narkose risico. Assisteer zelf veel bij dit soort operatie en ook vaak bij oudere honden en nog nooit (gelukkig) problemen gehad. Veel succes

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 08:54

bedankt voor jullie antwoorden

boyke is een siberische husky en ik had gehoord dat dit ras meer risico heeft met narcose
hij is nog heel sterk dus dat gaat wel meevallen maar ben gewoon bang voor de narcose
zou dit kunnen gedaan worden onder plaatselijke verdoving ??
hij heeft twee ab kuren gehad , vorig j en een maand geleden dus vorige keer is het een j weggebleven maar zoals jullie zeggen het gaat steeds terugkomen en nu is boyke nog in perfecte gezondheid
wacht ik nog een j is hij misschien zwakker en is er meer risico