Zwangere cavia, wie helpt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tanya89

Zwangere cavia, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 23:41

He hallo,
ik pas op 3 cavia's maar nu is er 1 zwanger, tenminste dat denken wij, ze heeft 3 maanden geleden onverwachts een jong gekregen omdat hun bazinnetje dacht dat dat mannetje en vrouwtje elkaar wel met rust zouden laten en dat is ook zo geweest tot die keer dus, nu heeft ze een jong, maar toen dat jong geboren was heeft ze hem nog een week erbij laten zitten en aangezien cavia's binnen 24uur weer zwanger gemaakt kunnen worden vrees ik dat ze nu zwanger is. Ze heeft grote tepels en aan iedere zij een enorme toeter en als je een tijdje je hand erop legt voel je ze ook echt bewegen!!
Maar nu mijn vraag; als je de jongen al voelt bewegen hoelang duurt het dan ongeveer nog voordat ze geboren worden?
Of zou het iets anders kunnen zijn?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
XXX Tanya

tanya89

Re: Zwangere cavia, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 12:04

Weet niemand dat?

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:09

vanaf dat je ze voelt nog 2-4 wkn.
reken maar uit, 10 wkn vanaf de dag vd vorige bevalling!

wil je meer weten over caafjes,
kijk ff op mn site !

www.cavia-moonshine.tk

daar staat ook mn mailadres wel.

Groetjess en succes

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 13:05

Dankje, maar ik weet niet precies wanneer dat jong is geboren want ze zijn niet van mij, maar goed ik voel ze nu al dus dan zal het niet zo erg lang meer duren. (hoop ik Haha!)

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:14

laat haar maar gewoon lekker met rust, ze doet haar werk wel.
gewoon op een rustig plekje zetten als je denkt dat het wel eens zover kan zijn.

veel plezier Haha!

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:27

mijn advies/ervaring: ik zou zo snel mogelijk het mannetje eruit halen, dan heeft het vrouwtje meer rust, en dat heeft ze wel nodig als ze meteen weer gedekt was! bij mij namelijk ook gebeurd na haar eerste nestje, helaas de tweede keer een dood nestje, het was teveel voor haar. Hopen dat het bij jouw oppascavia's wel goed gaat! succes iig!

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:34

tanya89 schreef:
He hallo,
omdat hun bazinnetje dacht dat dat mannetje en vrouwtje elkaar wel met rust zouden laten

pppfffff das vragen om kleintjes...om een manneke en vrouwtje bij elkaar te zetten Gestoord

Ik zou als ik jou was de boel goed in de gaten houden en afwachten of het vrouwtje en/of kleintje het gaan redden!
Een 2e bevalling voor een zeugje in zo'n korte tijd is een hele aanslag op haar lijfje!

Haal wel het mannetje weg voordat er weer ongelukken gebeuren!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:14

Ik pas momenteel ook op twee cavia's. Een mannetje en een vrouwtje. vrouwtjelief is zwanger. De zwangerschap duurt 65-70 dagen mar ik weet niet hoelang ze zwanger is.. We zien het wel. Ik haal het mannetje ook weg als de kleintjes er zijn. Er is grote kans dat hij de kroost opeet of bijt. En zo hebben de kleintjes en moeders meer rust en zit ze niet meteen weer met een dikke buik.. Dat kunnen ze idd niet aan..

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 14:42

Het mannetje is er gelukkig al uit, ze is nu nog steeds aan het groeien haar buikje is echt enorm en haar tepeltjes zijn ook al groot! Ik hoop dat ze eerdaags bevalt, want de eigenaresse komt al woensdag of donderdag thuis! Maar ja anders ga ik gewoon op kraam visite Tong uitsteken