Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Guinevere schreef:Ach gussie wat een kneusje inderdaad.Ik hoop dat de wond aan zijn staartje mooi 'schoon' blijft ... je ziet bij wilde katten vrij regelmatig dat ze een deel van hun staart missen en die worden niet eens zo vertroeteld en gecontroleerd als die van jou, dus dat komt vast weer helemaal goed. Vraag anders eens aan de DA of het een goed idee is om het langer kittenvoer te geven en (als hij daar tegen kan) er een scheutje kattenmelk doorheen te doen, daarvan komen meeste katten aan.
TornadoLover schreef:ga je betalen voor een kat??
ik zou net zoals wij hebben gedaan, een weesje van straat geraapt
zo hebben wij er nu 2!
ik vind 't sneu voor je rosse kater dat ie helemaal onder de schrammen zit maar ik zou eerder een kat uit 't asiel halen dan van aan fokken,
FIP is idd heel gevaarlijk, oppassen dus!!
verder veel sterkte!!
Desiree schreef:Dat is wat, als JOUW kat aangvallen wordt door iemand anders z'n kat in jouw EIGEN huis!
Supertje schreef:Deze kat komt niet van de straat, dat was de vorige, de vondeling. Die is helemaal kerngezond geworden, is alleen 1x ontsnapt en toen direct onder een auto gekomen toen hij een jaar oud was....
Poes (de kater waar het hier om gaat) is inderdaad getest op FIV en Felv, dat was het gelukkig beide niet. De DA bedoelt inderdaad de droge FIP, maar zei ook inderdaad al dat dat niet vast te stellen is behalve d.m.v. autopsie.
Wel heeft hij de symptomen die erbij horen, en is er verder niets te vinden.... Poes weegt nu op dit moment net iets meer dan 2 kg. Hij is wel heel klein, maar dat is toch wel heel erg licht...
Binnen poepen of plassen doet hij niet, en hij is ook gewoon alert en vrolijk. Wel is hij enorm snel moe/uitgeput. Hij scheurt regelmatig door het huis heen, maar na een paar minuten ligt hij met zijn bekkie open te hijgen en te pompen. Ook stoeit hij graag met de honden, maar dat houdt hij ook niet lang uit...
Is het ziekteverloop bij jouw poes heel snel gegaan? Bij Poes is het nu een maand of 1,5 aan de gang.