Moortje gaat naar de buren !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Moortje gaat naar de buren !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 11:34

Hey

Sinds een paar weken komen Moortje en Joey buiten, Ik ben er nog niet gerust op, maar ze genieten, en dat is het belangrijkst.
De buren van twee huizen verder hebben ook een kat, Skippy.
Joey en Skippy hebben steeds ruzie, blazen, elkaar in de gaten houden, vechten.. twee katers die de baas willen zijn!
Moortje negeert andere katten, die vindt hij maar stom, hem zul je ook nooit ruzie zien maken, hij gaat hoogstens op een afstandje naar Jojo zitten kijken.

Skippy is heilig in de buurt, dus Jojo wordt bij de buren (niet de baasjes van skip, maar die is daar wel vaak in de tuin) de tuin uitgespoten met water.
Bij de baasjes van Skippy ook.. al is dat wat minder omdat ik zei dat ze het zelf uit moesten zoeken dat het anders alleen erger zou worden.

Moortje gaat sinds gisteren de tuin uit. ikben er niet blij mee, maar als hij dat wil.. ok. Hij is stukken minder bang.
Nu kwam ik gisteren de buurvrouw van Skippy tegen (het baasje) toen ik met de hond ging wandelen. die vertelde me doodleuk dat Moor bij hun binnen was en daar lekker op de bank ging liggen en alles ging onderzoeken. Ik wil dat niet dus zei dat zehem eruit moest gooien. maar dat doet ze niet, ze vindhet veel tel luek. (Joey mag nog niet eens naar de deur kijken)
Vanochtend zet ik de deur open.. Moor is de tuin eerder uit dan Jojo en ik heb hem al vanaf 9u niet meer gezien.. weet gewoon zeker ddat hij daar is...

Iemand een tip om Moor bij huis te houden? nou ja, bij huis, iig niet bij hun binnen? Ik ben zó bang dat hij op den duur niet meer nar huiskomt of alleen om te slapen!

Mlies

Re: Moortje gaat naar de buren !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:44

Dat is wel flauw van ze.. 't Is jouw kat, ze kunnen 'm best even duidelijk maken dat ie daar niet naar binnen mag. Vind ik.
Tips om hem daar niet naar binnen te laten gaan weet ik niet.. Lijkt me ook vrij lastig als zijzelf het niet erg vinden...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 11:47

Ik heb net even zitten telefoneren met mam.. de deur open, net iets te hard gepraat Tong uitsteken

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:48

Ik weet niet, maar toen onze poes voor het eerst naar buiten ging en de paar keer daarna hebben we haar een riempje omgedaan zodat ze onze tuin niet uitkon, ze kon ook net niet op de schutting klimmen etc. misschien een idee, ik weet niet. Of gewoon tegen je buren zeggen, dat jullie niet willen dat zij bij hun binnen is en dat jullie nog steeds alles te vertellen hebben aangezien het jullie poes is. Jij vraagt aan je buren of ze hem het huis uit willen gooien, dan vind ik dat ze dat ook moeten doen, ze is niet van hun. Ja en als dat niet kan weet ik het ook niet, dan alleen binnenhouden maar ik weet niet of de kat dat zo leuk zal vinden Nagelbijten / Gniffelen Ik snap trouwens niet waarom die ene kat wel bij hun naar binnen mag en de ander niet eens in de buurt mag komen...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 11:55

Moor is het eerste jaar een Binnenkat geweest, maar het was niet te doen, en als je ziet hoe ze nu genieten buiten..

Joey mag niet binnen daar omdat Skippy hem niet mag... Rolleyes

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:39

Tja, je tuin afzetten! Verder kun je er niets tegen doen. Je katten binnenhouden zou nog een veel betere optie zijn.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:41

Ja dan denk ik inderdaad dat je tuin afzetten het beste idee is Ja Alleen moet je dan wel weten dat ze er echt niet uitkunnen...Want als dat wel het geval is en ze kunnen er dan niet meer in Nagelbijten / Gniffelen Ik zou iniedergeval eens met je buren aan tafel gaan zitten...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 13:47

Joey en Moor zijn bijna twee jaar lang binnen katten geweest, maar met Joey;s verleden als zwerver is dit niet te doen..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:58

Tuin afzetten en stroomdraadje boven op afrastering zodat je kat er niet overheen kan.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:10

Ik ga ook mee in de optie tuin afzetten, en als dat echt niet kan eventueel een grote kattenren in je tuin.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 16:25

Katten ren staat er, hebben ze heel veel ingezeten, maar op een gegeven moment accepteerde Jojo dat niet meer. en Moor wil altijd met hem mee Lovers

Na mijn telefoon gesprek Schijnheilig Is moor niet meer langer dan twee min weg geweest...

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:39

Onze kat deed het ook. Zo af en toe zat ze bij andere mensen binnen. Gelukkig kwamen die mensen haar dan wel weer thuis brengen. Maar je buurvrouw zal hem toch wel buitenzetten als jij dat zegt?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:24

Ik snap wat je bedoelt, mijn katten kunnen alleen maar op het openbare balkon en met dit weer heeft mijn buurman van 2 verderop ook zijn deur open staan, heel begrijpelijk natuurlijk, maar nu lopen Jimmy en Neville daar ook binnen, ze doen niks en de buurman vind het wel grappig, maar ik ben er zelf niet erg van gecharmeerd, ik heb al gevraagd of hij ze weg wilt jagen of nat wilt spuiten, maar dat wilt ie niet. Maar ik zit er niet op te wachten dat ie er straks 1 per ongeluk opsluit, ik hou ze ook niet binnen want ze hebben geen andere mogelijkheid dan het balkon en verder komen ze niet buiten en met dit mooi weer wil ik ook niet alles dicht houden, dus het zij maar zo dan Scheve mond

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:32

_Rianne_ schreef:
Iemand een tip om Moor bij huis te houden? nou ja, bij huis, iig niet bij hun binnen? Ik ben zó bang dat hij op den duur niet meer nar huiskomt of alleen om te slapen!

Tja, cliché misschien, maar katten zoeken hun eigen baasje uit. Je moet er dus voor zorgen dat het bij jou leuker is voor Moor dan bij de buurvrouw. Geef extra aandacht, speel wat vaker met hem, reageer telkens blij als ie weer binnenwandelt en zorg dat ie altijd naar binnen kan.