Ze waren wel bij elkaar geweest(per ongeluk, vrouwtje was over het hekje gegaan), maar dat het al gebeurd was had ik niet zo verwacht.
Ik heb een mannetjeskonijn en die kan niet gecatsreerd worden, kan wel maar is een kleinere kans dat hij het overleeft.
Toen ik haar hooi gaf ging ze gelijk sjouwen ermee en in een hoekje leggen van haar kooi, dus ik ga haar zoveel mogenlijk.
Toen ik haar oppakte voelde ik allemaal bobbels in haar buik, toen wistik het, alhoewel ze geen haar heeft uitgetrokken, haar nest leek een vogelnestje.
Op Zondag 18 juni zijn ze geboren, 4 jonge-> 2 witte(vrouwtjes), 1 zwart(vrouwtje) met wit en 1 grijze(mannetje).
Ze zijn echt super lief en ik denk wel dat mijn konijntje er wel goed aan doet dat ze jongen heeft.
Ze is een stuk rustiger en veel meer op haar gemak.
De vader zit nou bij mij op stal, op de binnenplaats met hoge muren er omheen op een groot stuk gras bij de kippen van de staleigenaar.
Hij heeft er alle ruimte.
Hier de foto's:
Hier had ik ze op een handdoek gelegt de eerste dag..
Het waren net kleine biggetjes
10 dagen oud
3 weken
Vandaag 5/6 weken
Grijsje
Zwarte en witte
Kleine witte
Grotere witte
Moeder Hilty
Vader Tommy
Samen hier was Tommy & Hilty zelf nog jong, ze is nu groter als het mannetje, ze horen tot kleine rassen.
Nog een hele lieve foto van de moeder en haar zwarte baby
De moeder geeft ze nog steeds melk, wast ze nog veel en ligt altijd met ze bij elkaar.
Ik wil een konijntje houden voor de moeder dat ze dan niet meer alleen is..
Mannetje heb ik een goed huisje voor en 2 gaan samen, anders gaan ze niet.
Overigs vind ik het een hele mooie ervaring!
Hoe oud MOET ik het mannetje weg halen weet iemand dat??