jacimatho schreef:Tja....Als ik het op een rijtje zet....
Je woont net een week in je nieuwe huis, hond moet dus wennen aan ander huis.
Nieuwe huis is niet meer pal naast een bos waar het beest zo in kan.
Geen tuin meer waar hij even los kan lopen en een frisse neus kan halen, of om de vogeltjes te bewonderen...nu een bovenwoning, jij moet dus altijd mee als hij naar buiten gaat, dat loopje van ff naar buiten voor weet ik veel wat is er niet meer.
Je woont nu op jezelf, dus ipv een broer en moeders die ook de hond weleens meenemen of aandacht geven, is de hond nu alleen op jou aangewezen voor aandacht en leiding.
Je hebt sinds relatief kort een vriend waar je helemaal in love mee bent, en waar dus logischerwijs meer aandacht naar uitgaat dan toen je hem nog niet had, hond heeft dus een andere rol gekregen ten opzichte van jou.
Ik denk dat de wereld van Beer volledig op zijn kop staat, alles waar hij houvast aan had is veranderd.
Koop een heel grote bench en doe hem daarin als je weggaat, als je weer thuis komt negeer hem dan het eerste kwartier en laat hem pas uit de bench als hij rustig is, als het goed gaat eerst belonen met een hondenkoekje in de bench of iets dergelijks en heel veel geduld hebben.
Beer moet weer helemaal opnieuw settelen en is gewoon erg onzeker van alle veranderingen, hij moet zijn plek opnieuw vinden.
Consequent blijven, voorkomen dat hij op je nieuwe spullen kan plassen zodat je ook niet helemaal uit je dak gaat als hij het laat lopen ( bench ), en heeeeeel veel lopen/wandelen.
Gaat veel tijd en geduld in zitten, maar dat is Beer toch wel waard?
daar zit een hele grote kern van waarheid in..
maar ik weet 100% zeker dat Beer nog zeker wel genoeg aandacht krijgt..
er word in huis veel met hem gespeeld en naar buiten in het bos rennen doet hij alsnog 5x per dag minimaal.
Vriend loopt regelmatig met hem naar het bos wat hier dus wel pal naast de deur is en broer neemt hem ook nog regelmatig mee naar buiten
daarbij komt kijken dat hij het de laatste tijd ook al weer begon te doen voor ik was verhuist.
De bench is inderdaad weer het proberen waard, alleen ken ik mijn hond en weet ik zeker dat hij alles bij mekaar gaat janken en joelen wanneer ik niet hier ben, en de buren hier raken al over de zeik als damian iets te hard rond in huis aan het rennen is
Beer is dat zeker wel waard, maar daarmee wil ik niet zeggen dat ik dit allemaal maar leuk en gezellig vind..
Baal er gewoon enorm van