plassende onderdanige hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debsey

plassende onderdanige hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 21:09

Het feest is weer begonnen en eerlijk gezegt ben ik het meer dan spuug zat.

ik heb een herder x golden retriever van nu 2.5 jaar oud
Van puppy tot 1.5 jaar oud zijnde heeft meneer het probleem onderdanigheids plassen gehad.
Ik vermoed dat het komt doordat hij aan is gevallen toen hij 8 weken was en ik hem net 2 dagen had door een jack russel en hierdoor ontzettend aan mensen ging hangen.
Ik ben met hem naar puppycursus en Gehoorzame huishond cursussen geweest en daar wisten ze er verder ook weinig raad mee.
Op 1.5 jarige leeftijd was dit verhaal ineens over, geen plassen meer in huis enz enz.
negeren heb ik toendertijd vaak gedaan.

Maar nu begint het feest weer.
ik kom thuis en meneer gaat op zijn rug liggen en het plassen begint weer,
mijn spiksplinter nieuwe bank zit er helemaal onder en dit is niet de eerste keer deze week.
Wat kan ik in godsnaam doen om dit te laten stoppen want ik heb er eerlijk gezegt geen zin meer in om zo door te gaan

help Huilen
Laatst bijgewerkt door Debsey op 22-07-06 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Barco

Re: plassende onderdanige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:11

negeren, niet aanhalen.
en hoe moeilijk dit ook is niet boos worden. de hond kan hier ook niets aan doen. hij doet dit puur omdat hij duidelijk wil laten blijken dat hij onderdanig is.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:12

Ik heb geen idee, het enige wat ik kan doen is je succes wensen

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 21:12

Barco schreef:
negeren, niet aanhalen.
en hoe moeilijk dit ook is niet boos worden. de hond kan hier ook niets aan doen. hij doet dit puur omdat hij duidelijk wil laten blijken dat hij onderdanig is.

ja maar dat negeren heb ik dus eerder gedaan... 1.5 jaar lang!
daar bij heb ik een zoontje van bijna 3 die dikke maatjes is met de hond, dus ik kan hem wel negeren maar tjsa...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:13

het enige dat helpt is er geen probleem van maken....... hoe erger jij het vind, hoe moeilijker voor de hond.......

en dan moet je je ook bedenken dat honden stemming heel goed aanvoelen....... dus ook niet inwendig boos worden (en daar verder geen uiting aan geven)

maar thuiskomen, en weten dat je dier plast........ daar vanuit gaan..... open minded zijn en het een meevaller vinden als deze het niet doet

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 21:19

nee ha ha ik denk er niet eens aan als ik thuis kom dat mijn hond gaat plassen..
ik kwam juist thuis van een dagje weg (ja hij is uit gelaten ondertussen) en ik zie hem , roep he beerrie! en piep! dat was mijn nieuwe bank,, tjsa probeer dan maar te blijven lachen en vrolijk te boel schoon te maken als je kind er ook nog eens door heen loopt op de blote voetjes Boos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:21

hoort erbij...... niet geergerd gaan doen, wordt het dier alleen maar onzekerder van......... even slikken en weer doorgaan

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:31

Niet zo'n moeite doen om de hond te roepen als je thuiskomt. Ga eerst eens rustig je jas weghangen, tas wegleggen, even aanklooien, en dan pas even de hond een keertje aanhalen.; Zo wordt het thuiskomen voor de hond ook een stuk minder spannend.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:34

Is er misschien een mogelijkheid dat als je de deur opendoet hij gelijk naar buiten kan? Kun je hem daar begroeten, en natuurlijk is het buiten een stuk minder erg dat hij plast als binnen! En niet begroeten, gewoon een beetje negeren.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:34

Tja....Als ik het op een rijtje zet....

Je woont net een week in je nieuwe huis, hond moet dus wennen aan ander huis.
Nieuwe huis is niet meer pal naast een bos waar het beest zo in kan.
Geen tuin meer waar hij even los kan lopen en een frisse neus kan halen, of om de vogeltjes te bewonderen...nu een bovenwoning, jij moet dus altijd mee als hij naar buiten gaat, dat loopje van ff naar buiten voor weet ik veel wat is er niet meer.

Je woont nu op jezelf, dus ipv een broer en moeders die ook de hond weleens meenemen of aandacht geven, is de hond nu alleen op jou aangewezen voor aandacht en leiding.

Je hebt sinds relatief kort een vriend waar je helemaal in love mee bent, en waar dus logischerwijs meer aandacht naar uitgaat dan toen je hem nog niet had, hond heeft dus een andere rol gekregen ten opzichte van jou.

Ik denk dat de wereld van Beer volledig op zijn kop staat, alles waar hij houvast aan had is veranderd.
Koop een heel grote bench en doe hem daarin als je weggaat, als je weer thuis komt negeer hem dan het eerste kwartier en laat hem pas uit de bench als hij rustig is, als het goed gaat eerst belonen met een hondenkoekje in de bench of iets dergelijks en heel veel geduld hebben.
Beer moet weer helemaal opnieuw settelen en is gewoon erg onzeker van alle veranderingen, hij moet zijn plek opnieuw vinden.
Consequent blijven, voorkomen dat hij op je nieuwe spullen kan plassen zodat je ook niet helemaal uit je dak gaat als hij het laat lopen ( bench ), en heeeeeel veel lopen/wandelen.

Gaat veel tijd en geduld in zitten, maar dat is Beer toch wel waard?

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 00:43

jacimatho schreef:
Tja....Als ik het op een rijtje zet....

Je woont net een week in je nieuwe huis, hond moet dus wennen aan ander huis.
Nieuwe huis is niet meer pal naast een bos waar het beest zo in kan.
Geen tuin meer waar hij even los kan lopen en een frisse neus kan halen, of om de vogeltjes te bewonderen...nu een bovenwoning, jij moet dus altijd mee als hij naar buiten gaat, dat loopje van ff naar buiten voor weet ik veel wat is er niet meer.

Je woont nu op jezelf, dus ipv een broer en moeders die ook de hond weleens meenemen of aandacht geven, is de hond nu alleen op jou aangewezen voor aandacht en leiding.

Je hebt sinds relatief kort een vriend waar je helemaal in love mee bent, en waar dus logischerwijs meer aandacht naar uitgaat dan toen je hem nog niet had, hond heeft dus een andere rol gekregen ten opzichte van jou.

Ik denk dat de wereld van Beer volledig op zijn kop staat, alles waar hij houvast aan had is veranderd.
Koop een heel grote bench en doe hem daarin als je weggaat, als je weer thuis komt negeer hem dan het eerste kwartier en laat hem pas uit de bench als hij rustig is, als het goed gaat eerst belonen met een hondenkoekje in de bench of iets dergelijks en heel veel geduld hebben.
Beer moet weer helemaal opnieuw settelen en is gewoon erg onzeker van alle veranderingen, hij moet zijn plek opnieuw vinden.
Consequent blijven, voorkomen dat hij op je nieuwe spullen kan plassen zodat je ook niet helemaal uit je dak gaat als hij het laat lopen ( bench ), en heeeeeel veel lopen/wandelen.

Gaat veel tijd en geduld in zitten, maar dat is Beer toch wel waard?

daar zit een hele grote kern van waarheid in..
maar ik weet 100% zeker dat Beer nog zeker wel genoeg aandacht krijgt..
er word in huis veel met hem gespeeld en naar buiten in het bos rennen doet hij alsnog 5x per dag minimaal.
Vriend loopt regelmatig met hem naar het bos wat hier dus wel pal naast de deur is en broer neemt hem ook nog regelmatig mee naar buiten

daarbij komt kijken dat hij het de laatste tijd ook al weer begon te doen voor ik was verhuist.
De bench is inderdaad weer het proberen waard, alleen ken ik mijn hond en weet ik zeker dat hij alles bij mekaar gaat janken en joelen wanneer ik niet hier ben, en de buren hier raken al over de zeik als damian iets te hard rond in huis aan het rennen is

Beer is dat zeker wel waard, maar daarmee wil ik niet zeggen dat ik dit allemaal maar leuk en gezellig vind..
Baal er gewoon enorm van

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:49

Hoi,

Dit is een veel vaker voormkomend probleem helaas...
Zelf krijg ik er vaak mee te maken, ben dierenartsassistente, op mn werk.

Ik las dat je net was verhuisd dit kan ook een reden zijn dat het dier zich nog niet thuis voeld en een plekje probeer te vinden.
Laat dit toe en schenk niet al te veel aandacht aan het plassen, vooral niet boosworden dit werkt averechts word het dier alleen maar onzekerder van.

Wat ik wel als tip kan geven is om bij de dierenarts een verdamper te halen. Deze heet D.A.P. is een apperaatje met verdamper die je in het stopcontact steekt. Is te vergelijken met een muggending.
Deze verdamper geeft een bepaalde stof af die inspeel op de hormonen en de "geestelijkheid"van de hond. Hebh hier heel goede ervaringen mee.

Mocht je nog vragen hebben PB dan even. Ik wil graag helpen waar ik helpen kan! Succes

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 07:46

Negeren, in de bench laten tot ze rustig is bij je thuiskomst en veel lopen. Ook veel (makkelijke) oefeningen doen en haar daarvoor uitbundig belonen, krijgt ze zelf vertrouwen van.
Ze moet goede gevoelens bij deze plek krijgen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:32

Das idd een groot nadeel als ze gaan joelen in de bench, zeker nu je buren hebt die blijkbaar gauw iets horen.

Beer is van zichzelf niet zo'n heel zelfverzekerde hond denk ik, en gevoelig voor verandering en sfeer.
Tuurlijk mag je daarvan balen........was alleen bezorgd dat de negatieve gevoelens de positieve gaan overheersen en je dan verrekte weinig plezier meer beleeft aan je hond.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 15:24

jacimatho schreef:
Das idd een groot nadeel als ze gaan joelen in de bench, zeker nu je buren hebt die blijkbaar gauw iets horen.

Beer is van zichzelf niet zo'n heel zelfverzekerde hond denk ik, en gevoelig voor verandering en sfeer.
Tuurlijk mag je daarvan balen........was alleen bezorgd dat de negatieve gevoelens de positieve gaan overheersen en je dan verrekte weinig plezier meer beleeft aan je hond.

nee.. mijn hond betekend heel veel voor me Beer is mijn maat en dat weet je ook Haha!
Beer is een heel onzekere hond, die alleen (idioot genoeg) naar mij wil luisteren en dingen doet (door tunnels lopen, zich laten betasten zonder bang te worden enz)

ik ga eens even achter de tip van de D.A.P aan.. het zou heerlijk zijn als dit een uitkomst kon bieden

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:38

Klinkt goed...zal 'm doorsluisen naar mijn ouders, die hebben een teckel met exact hetzelfde probleem.....Knipoog

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:40

Heb je een bench? Dan bij vertrek hond in de bench en zodra je thuiskomt hond uit de bench en naar buiten. En het plassen negeren. Ter behoud van je spullen.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 19:57

ja
dat bench verhaal heb ik al eerder uit gelegt een paar posts hierboven Knipoog