konijn schijnzwanger...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bachus

konijn schijnzwanger...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 16:13

Wat moet ik doen met het nestje van mijn schijnzwangere konijntje?
Weghalen of laten liggen?
Ja ik weet zeker dat ze schijn zwanger is me andere konijn is een gesteriliseerd vrouwtje Haha!
alvast bedankt!

MarrkeJarig

Re: konijn schijnzwanger...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:18

Je kan het beste het nestje met rust laten. Na een paar dagen is de schijnzwangerschap voorbij en dan kan het nestje weggehaald worden.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:22

ons konijn deed dat vroeger ook en als je het weghaalt maakt ze gewoon weer nieuw. Het voordeel is dat ze gelijk van de losse haren zijn verlost

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:19

idd gewoon laten liggen en niet aankomen. Dan laat ze het na een paar dagen wel met rust. Let er wel op met deze warme dagen dat je geen wondje maakt als ze haar eigen haren trekt. Dan komen er vliegen op en dan leggen dan eitjes. Die eitjes worden maden en de rest begrijp je wel.
dit is ook namelijk gebeurt bij mijn konijn.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:38

das een vervelend verhaal annepaardoes nou nog sterkte met dit verlies

RinskeMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:44

Dat is inderdaad vervelend-> Annepaardoes

En Bachus, het nestje gewoon laten liggen, anders gaat ze steeds op nieuw een nestje maken en trekt ze steeds meer haren uit haar vacht.

Bachus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 19:45

Bedankt!!
Ze is erg in de rui dus das ook wel weer een voordeel!!
Truus houdt er niet zo van om geborsteld te worden... die ander vind het heerlijk en gaat er ook bij liggen!!
Ik zal dr ook ff checken op wondjes.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:51

Heel blond maar wat is schijn zwanger Blond

Bachus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 22:08

dat ze niet echt zwanger is maar wel nestjes gaat maken door het eigen haar uit te trekken.
alle dieren Kunnen het hebben, sommige gaan zelfs melk geven! Koe

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:06

viewtopic.php?f=73&t=610763

de mijne is pas schijnzwanger geweest, had er toen een topic over geopend met foto's
laat het nestje zeker twee weken zitten, anders heb je kans dat ze te snel weer schijnzwanger word.

Bachus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 10:15

M'n ander nijn heb ik laten steriliseren omdat ze nesten bleef maken! ze was bijna kaal en zag er heel slecht uit Verdrietig kwam niet uit het hok ( staat de hele dag open) vond het zo zielig voor haar ! maar nu gaat het goed en is ze d'r eigen sjacherijne zelfie weer!! wat kunnen konijnen bitches zijn zeg!!
nog even een vraag voor de echte konijnen kenners...
de gesteriliseerde heeft 5 jaar met een gecastreerde ram samen geleefd ( zo lief tegen elkaar) helaas is osama overleden en heb ik een ander mannetje gevonden voor haar die is plotseling overleden, heel triest want ze was zo blij weer een ventje te hebben. Nu heb ik weer een afdankertje ( ja mij konijnen komen allemaal uit het asiel of zijn afdankers...) maar een vrouwtje...
ze is nog jong, jaartje of zo, voorzichtig aan elkaar laten wennen door eerst de hokken naast elkaar te zetten( 2 weken lang) daarna om de beurt los op neutraal terrein. Toen samen los in de nieuwe tuin, ondertussen waren we dus verhuisd, is dus niet zodat de een al in de tuin had gelopen en kon zeggen terrein, en toen vechten!!! niet normaal kon er een aan zijn nekvel uitplukken maar die ander had zich er gewoon aan vastgebeten, resultaat veel losse plukken haar en allebei wondjes.
volgens mij heb ik goed gekoppeld, maar het is totaal mislukt! ze zitten nu samen in een nieuw supergroot hok ( soort van villa met 2 verdiepingen hihi handige man!!) die we d.m.v. tralies gescheiden hebben. ze kunnen elkaar dus de hele dag zien en nog blijven ze door de tralies heen naar elkaar knorren en vechten.....
wat heb ik fout gedaan of komt dit gewoon niet meer goed??
het probleem is dat ze nu om de beurt los mogen en als ze nu niet gaan vechten mogen ze allebei lekker de hele dag in de tuin en schuur struinen ( ruimte is groot genoeg schuur is 150 m2 en tuin met gras en plantjes waar ze ook in kunnen graven...) ADVIES PLIES!!( sorry voor lange verhaal )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:17

duidelijk dat ze elkaar niet aardig vinden Knipoog

ik zou ze dus apart houden...

MarrkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:38

De manier waarop je ze wou koppelen is gewoon goed. Maar ze vinden elkaar idd niet erg aardig.
Ik zou ze idd maar apart houden anders verwonden ze elkaar nog..