Goed tehuis gezocht voor hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cecieltje

Goed tehuis gezocht voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 23:51

Mijn broer heeft een hond en tot zijn grootste spijt moet hij deze wegdoen. Hij werkt hele dagen en de hond die zit heel de dag alleen thuis en dit kan zo niet lang meer. Het is niet eerlijk tegenover de hond en zijn hierdoor dus op zoek naar een ander baasje.

Over de hond:
De hond heet Rambo. Rambo is een kruising tussen een bullmastive en een rottweiler. Hij is bijna 3jaar en is niet gecastreerd.
Rambo is een schat van een beest, luistert heel goed, lief voor kinderen en vooral heel erg speels. Hij heeft alleen wat problemen met andere honden. Hij is wat maanden geleden door 2 herdershonden aangevallen en hierdoor kan hij niet goed samen met andere honden. Hier zou hij nog overheen kunnen groeien, maar er is ook kans dat dit blijft. Katten zijn volgens mij geen probleem maar dit zou ik nog een keer goed na moeten vragen indien intresse.

Rambo gaat alleen naar een heel goed tehuis. Er zitten dan ook geen kosten aan verbonden, omdat mijn broer al heel erg blij zou zijn als hij een goed en liefdevol tehuis krijgt.

indien je intresse hebt kun je mij altijd een PM sturen.

BianC

Re: Goed tehuis gezocht voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:36

Zou je me een foto willen sturen? Voorbaat dank...

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 19:28

ik heb nu zo 1-2-3 geen foto, maar ik ga hier achteraan! ik hoop dat ik hem zo snel mogelijk kan plaatsen!
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 12:28

Ik heb nog nagevraagd of hij bij katten kan, maar dit kan niet. Rambo is heel erg leergierig, leert snel en is ontzettend speels. Hij luistert naar iedereen, maar wordt 'agressief' wanneer hij andere honden/katten ziet. Je moet hem dus wel in de hand kunnen houden.
Laatst bijgewerkt door cecieltje op 27-07-06 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:43

Ik zou maar proberen in Belgie een goed tehuis te vinden.

Deze hond valt onder de Pitbull wet en mag dus officieel in Nederland niet gehouden worden. De a.s. baas loopt dus kans dat de hond in beslag genomen wordt en afgemaakt.
Officieel mag je dit soort honden ook niet verhandelen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:45

precies ThePast03,ik wilde het net al gaan schrijven,deze hond is een pittbull...

dus een huis in belgie zoeken,hem anders op kapaza.be zetten...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:48

kimmie261 schreef:
precies [*olduser*],ik wilde het net al gaan schrijven,deze hond is een pittbull...

Een echte Pitbull is het volgens mij niet. Maar het is een kruising die vanwege zijn uiterlijk hier in Nederland onder de Pitbull wet valt.

Denk wel dat er iets van een Staff doorheen gefokt zit als ik de foto's zo zie.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:51

Een Pitbull is een kruising, en elke kruising van een stafford wordt hier als Pitbull gezien, kun je nakijken op www.hondenbescherming.nl
Na 1993 mogen deze kruisingen niet meer gefokt worden in Nederland. En elke hond die maar een beetje lijkt op een Pitbull mogen ze in principe in beslagnemen hier..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:52

precies,als het een bullmastiff x rottweiler was was eht een bandog,maar dit is overduidelijk kruising met een stafford..dus een pittbull..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:54

overigens wel een leuke hond om te zien,alhowel ik het agressieve gedrag naar honden en katten niet echt goed vind,daar dat ook kan omslaan naar kinderen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:55

EmDee schreef:
Een Pitbull is een kruising, en elke kruising van een stafford wordt hier als Pitbull gezien, kun je nakijken op www.hondenbescherming.nl
Na 1993 mogen deze kruisingen niet meer gefokt worden in Nederland. En elke hond die maar een beetje lijkt op een Pitbull mogen ze in principe in beslagnemen hier..

In Amerika is het een ras: de American Pitbull, alleen is dat ras niet FCI erkend dus voor de hondenwereld geen officieel ras.
Hier in Nederland worden inderdaad alle kruisingen die uiterlijk "aan de wet voldoen" Pitbull genoemd, dus wat dat betreft heb je wel gelijk.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:58

Wat een prachtige hond! Ik vind hem h elemaal geweldig. Helaas zitten mijn ouders niet te springen op dit moment op een hond. En inderdaad de pitpull wetgeving zou een probleem kunnen geven in nederland...

Citaat:
En elke hond die maar een beetje lijkt op een Pitbull mogen ze in principe in beslagnemen hier..
Ik vind dit persoonlijk weer een beetje TE maatregel, maar kan er anderzijds wel inkomen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:10

en randie het gebeurt...

ik ben al een aantal keer gebeld of ik niet ergens een stamboom kon reglen ,omdat er een hond in beslag was genomen,en dat deze ingeslapen zou worden...

niet dat ik daarvor kan zorgen,maar evt wel mensen ken,die daar wel mee bekend zijn...

maar zelfs honden die op een bull terrier leken zijn in beslag genomen en helaas ingeslapen...

dus wees gewaarschuwt..en zorg dat je bij pittbullachtige honden altijd kan aantonen dat deze honden geen pittbull zijn..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:12

Dat is dan inderdaad wel erg sneu zeg, ik vind eigelijk dat ze dat pas moeten doen wanneer de hond ook werkelijk gevaarlijk agressief gedrag toont richting mensen en kinderen. Maar goed dan zou ik voor deze knapperd proberen een huisje te zoeken in belgie Lachen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:30

Yep zeker een RAD hondje...Zeker NIET plaatsen in NL. Er hoeft maar 1 iemand te zijn die deze hond meld, en de hond kan zeer binnenkort zijn l;aatste adem uitblazen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:34

Is het dan ook niet een slimmer deze adv als de japies weg te halen en de hond naar een asiel of opvang in belgie te brengen?

Daarnaast; waarom is een hond (ongeacht ras) die agressief doet naar andere honden en katten nog niet gecastreerd? Het hoeft niet de wereld te schelen maar de kans is vrij groot dat dat wel zo is.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:40

Hoe zit dat dan precies? TS zegt dat deze hond een kruising tussen een rotweiler en een bullmastif is, dan is het toch zeker geen kruising Stafford? Voor zover ik weet zijn alleen Stafford-kruisingen Pitbulls.
Veel succes met het vinden van een huisje! Kan hij niet geplaatst worden op www.dierenasiels.com ? Daar staan ook wel eens honden tussen die nog bij hun baasje wonen maar op zoek zijn naar een nieuw huis.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:06

nikkigioa schreef:
Hoe zit dat dan precies? TS zegt dat deze hond een kruising tussen een rotweiler en een bullmastif is, dan is het toch zeker geen kruising Stafford? Voor zover ik weet zijn alleen Stafford-kruisingen Pitbulls.
Veel succes met het vinden van een huisje! Kan hij niet geplaatst worden op www.dierenasiels.com ? Daar staan ook wel eens honden tussen die nog bij hun baasje wonen maar op zoek zijn naar een nieuw huis.

Nee hoor...alle honden die ook maar lijken op pitbulls worden afgemaakt.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:07

Boxers x pointers zijn ook verboden om dezelfde reden en krijgen ook een spuitje, Dit omdat je niet kan bewijzen wie de ouders zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:20

als je nou zorgt dat je een hond hebt ,die niet pittbullachtig is,heb je al een mindere kans dat je hond in beslag genomen wordt..

zo liep er bij ons op stal een kruising stafford x bourdeaux dog rond,een kleine bourdeaux dog dus..

deze had geluk,zo te lijken op een bourdeaux dog en niet op een stafford..

ik heb zelf 2 ban dogs rondlopen,maar daar zie je niets aan,zijn gewoon leuke honden om te zien..

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 17:57

Mijn broer heeft zelf te horen gekregen van de dierenarts dat het een kruising van een bullmastive x rottweiler is. De hond gaat vaak mee als mijn broer moet werken en hij is al vaak door de politie gezien en deze hebben nooit iets gezegd over de hond.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:06

cecieltje,je zal aan een evt politie die je wel aanhoud met deze hond,moeten kunnen aantonen dat het GEEN pittbull is,terwijl hij echt alle kenmerken heeft,hoe ga je dat doen dan???

zorg nu voor een goed huis in belgie,kan hij in ieder geval veilig oud worden...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:06

cecieltje schreef:
Mijn broer heeft zelf te horen gekregen van de dierenarts dat het een kruising van een bullmastive x rottweiler is. De hond gaat vaak mee als mijn broer moet werken en hij is al vaak door de politie gezien en deze hebben nooit iets gezegd over de hond.

Wat je dierenarsts zegt maakt geen fluit uit. Iemand die zich perse aan de regeltjes wil houden en deze hond ziet gaat m aangeven. De gevolgen weet je.

Snap niet dat je zo eigenwijs bent, en de hond toch in NL wilt plaatsen?

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 18:11

JustNanno schreef:
cecieltje schreef:

Wat je dierenarsts zegt maakt geen fluit uit. Iemand die zich perse aan de regeltjes wil houden en deze hond ziet gaat m aangeven. De gevolgen weet je.

Snap niet dat je zo eigenwijs bent, en de hond toch in NL wilt plaatsen?

ik heb NOOIT gezegd dat ik hem perse in NL wil plaatsen. Ik zeg alleen wat ik weet en meer niet. ik probeer alleen mijn broer te helpen en weet zelf niet dat het zo in NL is. Ik laat hier een slotje op zetten en ga het verder op Belgische sites proberen.
Toch bedankt voor de reacties.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:40

Weet je; de kans dat de politie dit leest of er via via van hoort is nogal aannemelijk. Voor hun is het dan niet zo lastig om op te sporen waar de hond zit hoor. En dan is het hoogstwaarschijnlijk toch echt over en uit.
Daarnaast; een hond als deze is in erg verkeerde kringen best gewild. Als je ook maar enigszins kl*ten hebt (en dat geldt ook voor dames) zorg je dat die hond per direct naar een belgisch asiel gaat waar hij gecastreerd wordt. Maakt hem minder aantrekkelijk voor lugubere types en de kans dat hij een goede plek vindt is vele malen groter dan wanneer je zelf gaat prutsen. Dat de hond niet van jou maar van je broer is maakt geen moer uit, dan pak je je broer maar bij zijn lurven om er wat verstand in te krijgen.