Vervolg gevonden zwakke duif harry

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Vervolg gevonden zwakke duif harry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:53

Hier nog even een topic over mijn gevonden postduif harry.
Even in het kort ik heb hem gevonden op stal en hij is erg verzwakt en kan dus niet vliegen. Ik heb contact gehad met de eigenaar komt helemaal uit het noorden. Dus brengen / halen is geen optie. Ik probeer hem op te lappen en te kijken of hij dan terug wil vliegen, zo niet heb ik met de eigenaar afgesproken dat ik hem mag houden. En stuurd hij zijn papieren op.

Nou is het zo dat ik wel kippen heb gehad, maar over duiven weer ik niet gek veel. Hij zit nu in een groot konijnen hok met een ren van 1,5 meter hoog en 2 meter lang eraan.

Maar nu heb ik nog een paar vragen:
- Kippen hebben zn stok om op te zitten hebben duiven die ook nodig? Ik denk niet dat hij er nu al op kan zitten maar kan het proberen er vast een te fabriceren.
- Ik heb al duivenvoer gehaald maar wat kan je een duif nog meer geven. Om onderandere aan te sterken en wat vinden ze gewoon lekker?
-Ik heb nu stro als grond bedekking in het hok. Goed?
- Ik heb hem helemaal gecheckt en hij heeft geen breuken of iets dergelijks. Maar vliegen doet hij niet zou dit door de verzwakking komen? Hij fladdert wel nl maar kiept dan op een gegeven moment om.
- Wat mag absoluut niet bij duiven qua voer / onderdak enzv.

Alvast bedankt namens Harry en mij Haha!

x_Irisje_x

Re: Vervolg gevonden zwakke duif harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:58

Maar goed dat er mensen zoals jij zijn Knipoog

IK denk dat hij met goed duivenvoer genoeg binnen krijgt.

Een stok is natuurlijk altijd goed. Dan hang je hem gewoon niet zo heel ver van de grond. ZOdat hij niet hard valt als hij eraf kiepert. Kan hij in ieder geval van de grond af zitten.

Over het stro zou ik het niet weten. Mischien dat dit niet helemaal lekker loopt voor hem? Het is natuurlijk wel erg grof. Op zaagsel loopt hij makkelijker denk ik

Als hi zich maar genoeg kan bewegen en genoeg schuduw heeft kan er qua onderdak niet veel misgaan denk ik.

Lachen succes ermee

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 11:00

Het hok staat onder een boom dus heeft 24uur voor een groot deel schaduw, bedankt voor je berichtje.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:19

Misschien moet je de 'eigenaar' om raad vragen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 11:31

Dat zou ik inderdaad kunnen doen, maar om die man daar nou mee lastig te vallen en helemaal voor te bellen vind ik ook zoiets. Heb is nl al een oude(re) man. En het communiceren gaat niet zo makkelijk hij verstaat brabant niet zo goed Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:03

ohh dat wist ik niet... misschien is vogelgrit fijner voor m als ondergrond... (zo ie zo is gewoon grit (wel special voor vogels) goed voor gevogelde)
misschien is die van jou dan geen sierduif, maar vond dit op internet:
http://www.sierduif.nl/verzorging.htm

shafali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:08

Mijn vader heeft vroeger ook duiven gehad, maar dat waren wel sierduiven..Knipoog duiven zitter doorgaans idd op een soort van plateautje (of stokje) in een hok.. dit is dan hun eigen plekje..Knipoog en als bodembedekking had hij idd een soort van zand of grit onderin liggen, wat ook wel makkelijk schoon te maken was..
En wat betreft voeding: duivenvoer is prima, maar ze hebben ook wel wat duivengrit nodig om kalk binnen te krijgen.. In elk geval petje af voor je! .. wij hebben nu trouwens ook 3 verdwaalde postduiven thuis Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 12:21

duivengrit, kun je dat ook gewoon bij de dierenzaak halen?
Het is inderdaad geen sierduif maar zn grote postduif Lachen hij is nog wel vrij jong.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:35

Ja dat zou je gewoon in dierenwinkel moeten krijgen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 16:44

Nou mensen, ik heb dus een duif Haha!. Hij kan weer vliegen en knapt aardig op. Maar vertrekken komt niet in zn koppie voor hij banjert hier in de tuin rond en snachts zit hij in het hok, overdag alleen wanneer het regend.
Ik heb dus de eigenaar weer gebelt om hem in te lichten hoe het met de duif gaat. Hij zei dat hij dan waarschijnlijk te lang gezworven heeft en dus niet meer terug komt naar het noorden.
Hij zei dat hij het waarschijnlijk zo goed had bij mij dat ie niet vertrekt. Daarom stuurt hij deze week de papieren op en heb ik officieel een postduif! Go jij! Go jij! .

edit: toch verschrikkelijk moeilijk te verstaan die andere accenten Bloos, het leek wel of we allebei een andere taal praatte haha

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:06

Leuk! Duiven zijn leuke beesten, mijn opa had er heel veel, ik mocht er soms een vasthouden of meenemen naar het park en daar loslaten, ze kwamen altijd weer aan, ik vond dat altijd zoo geweldig, maar nu heeft hij geen duiven meer. Tong uitsteken

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 21:27

mensen dit ga je niet geloven maar harry is gone! Opzich goed voor hem, maar de papieren zijn waarschijnlijk wel al onderweg :S. Morgen maar even terug bellen dus!

shafali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:33

ach jee.. Ach gut nou ja, hopen dat ie z'n oorspronkelijke huisje maar weer vindt.. Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:37

Tja, dat heb je vaker met postduiven. Misschien heeft hij zich bij een andere groep aangesloten. Wel goed dat je hem hebt opgevangen. Wij hadden er hier ook twee zitten. Eentje die helemaal niet meer kon vliegen, maar die dat uit eindleijk wel heeft geleerd. En eentje die niet kon vliegen omdat hij zo verzwakt was. Op een gegeven moment hadden we ze los gelaten, en hebben ze even om het huis gezworven. En toen zijn ze op een gegeven moment gewoon verdwenen. Dat is iig fijner voor ze als de hele dag in een hokje moeten zitten. Ik zie dat ze dat bij jou niet hoefden, maar het gaat om het idee. Nou ja, misschien komt hij wel weer terug,
Groetjes, mij

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 22:42

hij zat vanmiddag ineens in de tuin, daar heeft hij heel de dag rond gebanjerd, toen ik s avonds terug kwam van mn paardje was het al donker en zag ik hem weer nergens Nagelbijten / Gniffelen . Ik denk dat ik Harry maar moet omdopen tot houdini Clown . Ik denk dat hij ergens in de tuin een leuk beschut plekje voor de nacht heeft gevonden. Nu nog zoeken waar Haha! . Ach ja als hij zich zo vermaakt is het goed. Betekend in ieder geval dat hij weer ok is.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:53

Fijn dat je hem nog even hebt gezien. Maar hij zal idd nog wel even bij jullie in de buurt blijven. En dan misschien gewoon wegvliegen, of echt in de buurt blijven.
Groetjes, mij