Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tessyke schreef:fokkers carriere![]()
zijn er nog niet genoeg cavia's?
ijsklontje schreef:Dat enkele nestje wat ik fok is niet noemens waardig. Buiten dat feit is dat hier de vraag niet. Ik wilde alleen maar vertellen over de bevalling van mijn cavia. En deze reacties kun je dan plaatsen bij iedereen die fokt, want er zijn genoeg honden, katten, konijnen, paarden en ga zo maar door.
Mijn werd verteld dat je ze met op zijn laatst 9 maanden moest laten dekken. Ik heb deze cavia gekocht toen ze 9 maanden was. Mjin andere cavia's zijn nog veel jonger.
ijsklontje schreef:Dat enkele nestje wat ik fok is niet noemens waardig. Buiten dat feit is dat hier de vraag niet. Ik wilde alleen maar vertellen over de bevalling van mijn cavia. En deze reacties kun je dan plaatsen bij iedereen die fokt, want er zijn genoeg honden, katten, konijnen, paarden en ga zo maar door.
Mijn werd verteld dat je ze met op zijn laatst 9 maanden moest laten dekken. Ik heb deze cavia gekocht toen ze 9 maanden was. Mjin andere cavia's zijn nog veel jonger.
ijsklontje schreef:toen ze gedekt werd was ze rond de 8 a 9 maanden. Na verschillende fokkers gesproken te hebben en ook waar ik haar vandaan had was dit de juiste leeftijd voor een eerste nestje.
gabyfedde schreef:tessyke schreef:fokkers carriere![]()
zijn er nog niet genoeg cavia's?
Jij gebruikt je Fret toch ook als dek-ram? Alsof er niet genoeg fretten zijn....
Als iemand wil fokken met een dier moet diegene dat zelf weten.
On-topic:
1 jaar oud is ook al redelijk oud voor een eerste nestje. 6 tot 9 maanden is de beste leeftijd. Als een cavia ouder is vergroeit het bekken en krijg je òf een bevalling die totaal mislukt (jongen kunnen er niet uit) òf zoals nu dode jongen.