Kittens opvangen voor asiel (omg Roosendaal)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Kittens opvangen voor asiel (omg Roosendaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 19:44

Hai,

Omdat ikzelf, en alle andere vrijwilligers "vol" zitten, zoek ik met spoed iemand die het leuk vind om kittens + moederpoes (kittens zijn nu 2dgn oud) op te vangen. Je hebt er op het begin weinig werk aan, moederpoes zit in een bench, dus dagelijks eten geven + kattebak verschonen. Als de kittens een week of 3-4 zijn beginnen ze mobiel te worden en vinden ze het leuk om ook de wereld buiten de bench te verkennen. Daarna komt de leuke periode natuurlijk Knipoog als ze door je kamer heen racen !

Als het echt niet anders kan zal ik ze toch zelf opvangen, maar misschien zijn er nog andere vrijwilligers !

Bjarni

Re: Kittens opvangen voor asiel (omg Roosendaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:41

Hoe gaat dat als ze oud genoeg zijn om geplaatst te worden en met inentingen enzo? Woon namelijk niet echt in de buurt van Roosendaal, zou ze wel kunnen opvangen als ik maandag terug ben van vakantie maar heb niet het geld om er heel regelmatig voor heen en weer naar Roosendaal te rijden (qua benzinekosten). Maar als jullie echt niemand anders vinden hou ik me aanbevolen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 20:05

Ik heb ze al bij mij in huis genomen Knipoog er was namelijk haast bij, moeders was erg gestressed.

Normaal gesproken is het maar net wat je wilt (bij ons dan) :
- of je brengt ze terug naar het asiel als ze oud genoeg zijn + moeder natuurlijk
- je plaatst ze via via (wel met contract natuurlijk)
- soms zetten we een advertentie waarbij gezegd wordt dat ze bij vrijwilligers in huis zitten en dus een afspraak moeten maken.

Dit is nu de 4e moederpoes met kittens die ik sinds mei opvang Ziek + een aantal "losse" kittens

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 20:07

oh enne...nog bedankt voor het aanbod (alle asiels doen dit trouwens, ook bij jou in de buurt ! misschien kun je hen nog helpen ?)

Overige mensen kunnen zich nog aanmelden ! de gekte is nog niet voorbij (nog lang niet helaas Verdrietig )

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:17

Dat zijn nog best wel wat mogelijkheden zeg!
Ik ga als ik terug ben van vakantie gelijk eens in het asiel bij ons informeren, eens zien of ik nog wat nuttigs kan betekenen.
Ik wist altijd wel dat het in de vakantie altijd erg was, maar nu ik hier op de boerderij dieren opvang voor ze naar het asiel gaan en dus ook medewerkers spreek ben je er toch gelijk een stuk meer bij betrokken!
Succes met de kittens! Hoop dat het nu allemaal goed gaat met moederpoes en de kleintjes.

(trouwens heb jij verder zelf ook dieren rondlopen, en hoe doe je dat dan? Laat je het bij elkaar of de opvangdieren in een afgesloten ruimte?)

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 00:02

Het is dat mn ouders het niet goed vinden anders had ik je graag geholpen, ik woon nl. vlakbij Roosendaal.
Ik kan wel even voor je rondvragen!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 18:47

Bjarni schreef:
(trouwens heb jij verder zelf ook dieren rondlopen, en hoe doe je dat dan? Laat je het bij elkaar of de opvangdieren in een afgesloten ruimte?)

Ik heb sinds kort (1 week zondag)een aparte kitten-ruimte Haha! dus daar zit nu moeder nr 4. Moeder nr 3 is er ook nog, die zit in de woonkamer met 5 kittens.

Ik hou het gescheiden enigzins, dwz de kattenbakken sowieso + gebruik ik verschillende schepjes ook etens en drinkensbakken hou ik gescheiden. Mijn eigen katten zijn netjes ingeent, en hebben dus weerstand genoeg.
Een maand of 3 geleden heb ik een oude kat opgevangen (18 jaar!) die had diverse medische problemen (als ik meer tijd heb zal ik eens een uitgebreid topic maken met voor- en na foto's) en die bracht niesziekte mee...maar zij (Minet) is de enige die ziek was ervan (zij liep wel los in huis) mijn andere katten hebben het niet gekregen. Die kat blijft trouwens bij mij Knipoog die heeft nu zoveel geld gekost...die moet het eens wagen om binnen nu en 2 jaar dood te gaan Whoosh!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:38

Het is erg leuk werk en zeer dankbaar. Ik heb het ook 5 jaar gedaan voor het asiel hier in de buurt. Totdat ik achter elkaar twee nestje had die katteziekte hadden. Huilen Daar gaan die kleintjes dood aan en het is super besmettelijk. Onze eigen poes is ge-ent en krijgt het niet. Maar het virus kan wel 2 jaar in huis overleven. Ik had altijd een bench gewoon in de huiskamer staan, gezellig bij de rest van de beesten en zo wennen ze aan huiselijke geluiden. Ik heb moederpoezen met kleintjes gehad, maar ook kleintjes onder mama. Erg leuk en je kan de hele dag ongestoord knuffelen. Ze moeten toch om de 2 uur een flesje... Knipoog Zo kon het wel gebeuren dat die beestjes zo aan mij gehecht waren, dat als ik een uurtje weg was dat ze ontzettend lagen te schreeuwen en bleren en op het moment dat ik binnen kwam en wat zei waren ze stil. Het moment van afscheid nemen was nooit leuk, maar dat weet je van te voren als er weer een nestje in huis kwam. Ik hou nu even een jaartje rust (gedwongen vanwege dat virus) en misschien dat ik me volgend jaar weer aanmeldt.