Aaaah!! *Schrikt!* Wat een raar vogeltje...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Aaaah!! *Schrikt!* Wat een raar vogeltje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 19:23

Uhm tjah... ik moest vandaag naar school ole dieren verzorgen hij is fijn (moet 2 dagen in het 1e jaar in de vakanties).
Nou wat mogen we doen 2 vollieres schoon maken en nog wat dingen ok geen probleem.

Dus ik loop naar voliere 1 het eerste wat ik aantref is een vogeltje dat broed is zijn eigen voer... maf vogeltje. Het tweede dat ik aantref is een dood vogeltje op de grond arm vogeltje...
Ok tot zover het hok schoon maken... bodembedekking eruit, sopje pakken. Aaah er hangen nestblokjes even een oog erin werpen (zijn gewoon blokken met een open zijkant dus kan je makkelijk in kijken)

Nestblokje 1 helemaal leeg. Nou ja misschien in nestblokje 2 aah een paar eitjes, maar nog steeds geen jonge vogeltjes.

Hmmmm nestblokje 3? *Kijkt* Waaaaaaaaaaaaaah dat is wel een heel vreemd vogeltje! Nee, het was geen vogeltje het was een jonge grijze rattenslang... een paar weken geleden ontsnapt. En men. slang deed zich te goed aan de jonge vogeltjes. Gelukkig is hij nu weer gevangen, maar ik schrok me toch echt wel.

MarloesRixt

Re: Aaaah!! *Schrikt!* Wat een raar vogeltje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:32

haha ja ik zou me dood schrikken, zijn de jonge vogeltjes op gegeten door de rat slang?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:34

Ieeeeeeeeeel, gelukkig is ie weer gevangen? Toch?? Tong uitsteken

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:38

haha, dan schrik je wel even. Heb jij de slang zelf gevangen?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:43

He gatver dan schik je je wel even rot zeg Nagelbijten / Gniffelen

essiether

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:41

Dan zal je wel raar hebben staan te kijken toen je in het nestblokje keek Clown
Ik moet er zelf niet aan denken, ik denk dat ik direct de voliere uit gerend was Haha!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:43

uhm rattenslangen zijn niet gevaarlijk... en die heb ik op mijn school zo vaak moeten vangen of pakken ik zou wel schrikken maar niet de voliere uitrennen hoor...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:47

Wah, dan schrik je idd even ja. @pinokiolover: idd, wij ook zovaak Haha!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:50

ach zijn we toch niet de enigste school die de slangen van achter computers en bureau's vandaag haalt door (domme) eerste jaars die deurtjes niet sluiten... Haha! Haha!

niet bedoeld naar faniek hoor!!!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:04

Ojee, dat schrik je ook even Haha!
Gelukkig issie weer gevangen. Lachen

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:10

Ja reactie van je Aniek was wel even lachen Tong uitsteken
Aaaah slang,, ach nee joh,, jaa echt waar en weg was ze (niet voor bang of zo maar om dierenverzorgster er bij te halen hihi)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 22:11

@ Pinokiolover ik weet dat ze niet gevaarlijk zijn, maar ik ben niet zo weg van slangen. Overigens rende ik er niet uit, maar weer uitgelope, om de dierverzorger te halen die overigens ook met theedoek te lijf ging, want meneertje wou wel bijten ^^

Overigens ben ik toevallig wel 1e jaars, maar ben wel al met de leeftijd van 18 en word dit jaar 19, omdat ik eerst andere opleiding heb gedaan, maar al moet ik zeggen dat er bij mij in de klas erg blonde mensen zitten (weten niet wat biks is Haha!). Maar goed er zijn dan ook veel mensen die denken leuk honden en katten en stoppen dan maar als het meer blijkt te zijn.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:11

Tjee, ik zou ook heel erg schrikken!
Ik wist niet eens dat dat bestond, een rattenslang Clown
Wel jammer van de jonge volgeltjes!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 02:04

pinokiolover schreef:
uhm rattenslangen zijn niet gevaarlijk... en die heb ik op mijn school zo vaak moeten vangen of pakken ik zou wel schrikken maar niet de voliere uitrennen hoor...

ja maar als je zoals mij geen verstand van slangen hebt en je hebt het er ook niet zo hoog op ren je echt wel weg.
En daar zou ik me ook niet voor schamen!

Maar wel apart joh... en rattenslang. had er ook nog nooit van gehoord.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 04:48

Dan sta je ook even vreemd te kijken, als je daar een slang in de nestblokjes voor vogeltjes vind.

Maar als ik het goed begrijp had het dier dus al een aantal jonge vogeltjes op gegeten? Hij zal een lekker maaltje gehad hebben... Dat ontsnappen beviel hem vast en zeker wel.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:41

Faniek schreef:
@ Pinokiolover ik weet dat ze niet gevaarlijk zijn, maar ik ben niet zo weg van slangen. Overigens rende ik er niet uit, maar weer uitgelope, om de dierverzorger te halen die overigens ook met theedoek te lijf ging, want meneertje wou wel bijten ^^

Overigens ben ik toevallig wel 1e jaars, maar ben wel al met de leeftijd van 18 en word dit jaar 19, omdat ik eerst andere opleiding heb gedaan, maar al moet ik zeggen dat er bij mij in de klas erg blonde mensen zitten (weten niet wat biks is Haha!). Maar goed er zijn dan ook veel mensen die denken leuk honden en katten en stoppen dan maar als het meer blijkt te zijn.

ja oh ik snap ook heel goed dat mensen er van schrikken hoor... voordat ik leerde omgaan met slangen liep ik hard voor ze weg!! Haha!
en met 1ste jaars bedoel ik niet echt een leeftijd maar meer dat die mensen gewoon vaak niks weten van slangen en idd de opleiding komen doen voor honden en katten... en dus er niet bewust van zijn hoe goede ontsnappers slangen zijn...
maar ach ik heb dr ook genoeg laten ontsnappen hoor Haha! Haha!

daantjuhhh schreef:
pinokiolover schreef:

ja maar als je zoals mij geen verstand van slangen hebt en je hebt het er ook niet zo hoog op ren je echt wel weg.
En daar zou ik me ook niet voor schamen!

Maar wel apart joh... en rattenslang. had er ook nog nooit van gehoord.

zoals hier boven ook ik rende vroeger hard weg voor die beesten en ook ik schaamde me niet... je weet namelijk niet hoe je om moet gaan met slangen en dan zijn ze gewoon eng maar toen ik het eenmaal leerde is het een stuk minder eng... ik zou nog schrikken hoor als ik ze vond bij de vogels maar niet meer doodsbang zijn zoals eerst... maar rattenslangen zijn heel mooi je hebt ze in verschillende kleuren .. zelfs blauw en geel!!!

Afbeelding rode rattenslang

Afbeelding
de gele variant...

en dan heb je ook nog eens tientallen verschillende kleurslagen erin net zoals bij vogels en katten en verschillende paardenrassen...

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:13

Hahaha, slimme slang Cool Die was lekker op vakantie, eigen bungalowtje, en all-inclusive eten zoveel je wilt Haha!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:02

Marye78 schreef:
Hahaha, slimme slang Cool Die was lekker op vakantie, eigen bungalowtje, en all-inclusive eten zoveel je wilt Haha!

ja en zonder dat het hem wat kost he!!! das een goed en goedkope vakantie geweest!! Haha! Haha!