konijn en zon ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gilberke

konijn en zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 15:46

hey hey
ik heb een 7 jarig dwerg konijn.
in de zomer gaat hij altijd in de zon liggen.
terwijl hij ook gewoon veel schaduw heeft.
waar de zon ook maar schijnt hij gaat er liggen.
ik vind het best raar mischien dat een van jullie weet warom hij dit zou kunnen doen.
lijkt me nou niet bepaald fijn in de zon.

groetjes

Magnummm

Re: konijn en zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:13

Heeft hij een droge, verbrande of roze huid? En is hij overal erg droog en/of uitgedroogt van binnen? Drinkt hij genoeg en plast hij genoeg? Is zijn poep vochtig of er droog?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:20

Ik zou hem op een dag als vandaag gewoon verplichten in de schaduw te liggen. Zelf kun je schaduw creëren door bv witte doeken om zijn hok te hangen (als je ze nat maakt geven ze ook wat verkoeling) of gewoon door het hok te verplaatsen. Ze weten niet áltijd wat goed voor ze is. Mijn oude hondjes moeten ook verplicht binnen bij de airco liggen omdat ze gewoon in de zon blijven liggen en oververhit raken.

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:38

Gek konijn heb jij Knipoog
Zorg dan zelf maar dat ie alleen maar in de schaduw kan zitten. Anders heb je met dit weer grote kans dat ie een zonnesteek oploopt en doodgaat.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:09

Mijn konijn doet het ook!
Maar als hij er genoeg van heeft gaat ie weer in de schaduw liggen, hij drinkt genoeg.
Als jouw konijn echt heel de dag in de zon blijft liggen zou ik hem inderdaad verplichten om in de schaduw te liggen d.m.v parasol, paraplu, doeken of wat dan ook.

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 15:24

Nadia_Mocca schreef:
Heeft hij een droge, verbrande of roze huid? En is hij overal erg droog en/of uitgedroogt van binnen? Drinkt hij genoeg en plast hij genoeg? Is zijn poep vochtig of er droog?

nee huidje ziet er hele maal gezond uit.
hij drinkt genoeg plassen doet die ook.
en zijn poep is ok goed.

ik draai smiddags altijd de luifel uit kan die ook niet meer in de zon.
en mogt erw eer ene plekje komen dan gaat die erw el weer liggen maar als die het beu is gata die ok weer in de schaduw

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:32

effe off topic..
let je er wel goed op dat die blauwe vliegen erg graag eitjes leggen bij konijnen.
Met name bij vieze kontjes en onder de buik. Wanneer deze eitjes uitkomen dan vreten de larven zich naar binnen in het konijn die dan vreselijke pijnen heeft en eraan dood gaat.
Je moet echt 2 maal daags je konijn goed nakijken of je geen eitjes ziet. Ook boven haar staartje.
Mijn vriendin die 1 keer per dag de konijnen na keek had vorig jaar ook een konijntje waar de larven zich naar binnen haden gevreten.
Het gaat heel erg snel dus zet desnoods een waaier boven je konijn om vliegen weg te houden en kijkt hem echt 2 maal daags goed na.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:21

Mijn konijnen blijven heel de dag in de schaduw nu,
raar dat ze in de zon gaan liggen?
Toch zorgen voor drinkwater ed, maar dat heb je vast al Lachen

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:13

Mijne mogen overdag op het gras onder de ren, ze staan onder de boom waar ongeveer 2 uur per dag in de zon staan en voorderest alleen maar schaduw. Dus doe ik voor die 2 uur zon een doek voor de helft overheen zodat die ook schaduw heeft, gaat de mijne ook in de zon zitten Clown

Maar ik heb dus nu maar het doek verder getrokken hij het is namelijk een albino konijntje en heeft dus een lichte huid. Ik wou hiermee zeggen dat jouw konijn niet de enigste is....

Zorg wel dat die altijd water tot z'n bechikking heeft.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:55

Ik spoot mijn konijn altijd nat met de plantenspuit was hij erg dankbaar voor in de warme dagen. Maar als het echt te heet is ging hij wel uit de zon.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:27

Ik denk dat je konijn zelf wel weet waar ie wilt liggen? Mijn konijn komt er met dit weer niet uit, behalve 's avonds. Rest van de dag ligt er een bevroren literfles met water in dr kooi.

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 11:43

mij konijn nat spuiten met plante spuit lukt niet Tong uitsteken
is die te snel voor.
van die fles vind ik wel een idee kijken wat die daar me doet.

en hij heeft altijd drink water tot zijn beschiking wat ik ook om de zoveel tijd ververs