We lagen vannacht pas om half 2 in bed, omdat de buurvrouw ff iemand nodig had om mee te kletsen, dus daar maken we even tijd voor. Haar vriend (onze andere buurman) Rene heeft 2 Argentijnse doggen (oftewel Dogo Argentino's), een reu en een teef. De reu (Vito) had de teef (Ryu) gedekt en Ryu moest 1 dezer dagen bevallen. Volgens de DA zaten er minimaal 6 pups in, was ook te zien op de echo. Gisteravond liepen we nog geintjes te maken en zeiden dat het niet erg lang meer moest duren, omdat ze het erg zwaar had.
Om 4 uur vannacht kreeg ik een smsje van Rene dat Ryu aan t bevallen was. Dus Dorus en ik snel ons bed uit en even gaan kijken. Om 3.50 was er 1 pup geboren en om 3.57 weer 1. Lekker vlot achter elkaar dus. Om 5 uur besloot ik weer naar bed te gaan, omdat ik er om 7 uur weer uit moest om op te passen. Rond 6 uur is er nog een pup geboren, die een stuk kleiner was dan de 2 ervoor. Deze heeft het niet gehaald. Rene was bezig met kruiken en massages, maar volgens mij was het zinloos. Ryu keek er ook niet naar om. Om 8 uur heb ik de 4e geboren zien worden.
Ik heb net een smsje gestuurd hoe het nu is, maar nog niks gehoord. Dorus belde wel net dat ie afgelost was door Ron (ook een 'buurman' maar dan uit n andere flat), dus dat ie ook ff naar bed ging.
Ik hou jullie op de hoogte!
Edit: 17.00 uur: Er zijn er nu 11, waarvan er dus 1 overleden is vlak na de geboorte. Een andere is helaas doodgeboren. Dat waren beide reutjes. Alle 8 de reutjes (2 overleden) zijn allemaal spierwit. De laatste 3 pups zijn teefjes, waarvan een met een zwart vlekje achter haar rechteroog en 2 hele witte.
Vito is ook helemaal gek op de pups. Als Ryu niet in bij de puppies ligt, gaat hij er bij liggen. Hij likt ze ook, net als mams doet. Echt lief om te zien! Hadden we niet van hem verwacht. Toen ie gisteren terugkwam van het uitlaten, wilde ie meteen naar zn vrouw en kinderen toe!

Eerst een paar foto's van pa en ma:
Pa (Vito) is helemaal wit en ma (Ryu) heeft zwart op haar hoofd.

Zo gevaarlijk zijn ze dus

Vito op de bank, aan het bijkomen van de bevalling, hij had het ook zo zwaar

De bevalling:

Papa er even bij

Nageboorte

En dan nu de pups 1 dag oud:

In de flessen zit warm water, hij heeft (nog) geen warmtelamp.