Hier kan ik zo kwaad om worden! Gedumpte kittens.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bjarni

Hier kan ik zo kwaad om worden! Gedumpte kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 12:10

Sinds een week pas ik op een boerderij van een familie die op vakantie is. Hier zit ook een opvang bij voor dieren die zijn gevonden tot ze naar het asiel gebracht worden.
Gister en eergister zijn er kittens gebracht.
Die van eergisteren is een week of 6! oud. De buren van de mensen van wie hij was hadden hem gevonden, gevraagd of het hun kitten was. Ja maar ze hoefden hem niet meer, maakte niet uit wat er mee gebeurde!
GRRR arm ding, hij is echt zo lief, eet gelukkig goed de in kittenmelk geweekte brokjes en gaat zelfs netjes op de bak! Verder erg speels en ondernemend. Maar toch, hij hoort gewoon bij zijn mama te zitten en daar alles te leren wat een katje moet weten.
Nummer 2, gister gebracht, iets ouder (week of 8 denk ik) zit niet zo mooi in haar vachtje en mist een stukje staart Boos! verder ook erg lief poesje, wat minder ondernemend maar wilde vandaag toch ook wel even spelen. Eet gelukkig ook goed en gaat ook netjes op de bak Haha!

Kan hier zooo boos om worden, begin er dan niet aan! Mijn nekharen gaan dan ook overeind staan bij het zien van het eindeloze kittenaanbod op allerlei sites. Deze ukkies worden dus als het goed is morgen opgehaald en komen in het (toch al overvolle) asiel terecht (als ik niet besluit om ze mee naar huis te nemen zondag en vandaaruit een baasje te zoeken, heb ik toch sterk de neiging toe). En dan maar hopen dat ze een lief baasje vinden dat ze niet volgend jaar uit de auto zet omdat ze op vakantie gaan.

Er worden ook wel andere katten gebracht, tot nu toe allemaal erg lief en aanhankelijk en dan vraag ik me af waar de baasjes zijn die hun kat toch wel moeten missen? Al zal dat misschien met een kat die erg slecht in zijn vacht zit en onder de oormijt zit ook wel meevallen.

Ga in ieder geval straks nog even foto's maken van dit stel. Misschien dat er lieve toekomstige baasjes hier op bokt zitten? Clown hint hint (de kleine is cypers met wit, heel mooi, de iets oudere is een schildpadje Haha! wel dus met een iets korter staartje)

Desiree

Re: Hier kan ik zo kwaad om worden! Gedumpte kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:12

Ze hoefden hem niet meer, het maakte hen niet meer uit wat er mee gebeurde......

Alsof het gaat om een dood voorwerp..... Het is gewoon niet te geloven.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 12:20

Het is ook echt niet te geloven, echt de tranen stonden in mijn ogen toen dat hummeltje spinnend in mijn nek kroop om daar te gaan liggen slapen en ik het verhaal erbij te horen kreeg. Het is maar goed dat ik hier verder niemand ken en niet weet wie die mensen zijn, anders zou ik ze nog wel even een bezoekje gaan brengen.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:36

Idd stom dat mensen die beestjes dumpen. Als je ze toch niet wilt moet je er ook niet aan beginnen.
Een poosje terug hebben buren van ons ook 3 kittens gevonden in het maisland waarschijnlijk ook gewoon gedumpt. Gelukkig hebben ze daar nu wel een goed tehuis gekregenen en het zijn schatten van een beestjes!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:20

Welcome to the real world....ik heb er....8 in huis nu, omdat het asiel vol zit- 6 weken ? da's in ieder geval een leeftijd waarbij ze zelf kunnen eten en plassen. Ik heb nestjes in huis gehad die jonger waren dan 4 weken, da's pas echte fun- met de fles voeren, buikje aaien om te kunnen plassen, een fulltime job !
Mensen zijn walgelijk!

* edit: misschien moeten we de mensen hier op bokt die zelf ook elk jaar nestjes fokken, vragen of ze ze willen hebben Pling Boos!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:26

Ik wordt er gewoon moedeloos van.... Het wordt echt tijd voor een grote actie om mensen op te voeden wat betreft het houden van katten. En dan vooral dat er momenteel teveel katten zijn.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:02

Het is toch niet te geloven Waarom begin je er dan aan? Boos!
Ik kan daar ook kwaad om worden.. Boos!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:20

ja, waarom doe je ze op die manier weg, als je geen kitten(s) wil begin er dan niet aan en laat de kat sterilliceren...
zo sneu voor die kittens die er de dupe van worden...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:23

Hier kan ik echt zo kwaad om worden. Wij hebben er sinds vandaag een kitten bij. Een vriendin van mij ging vandaag hooi halen bij een boer hier in de buurt en daar liep een moederpoes met twee kittens. Ze zagen er alledrie superslecht uit en ze vroeg waarom die boer er niet mee naar de DA ging. Ach die rotkat, was het antwoord. Hij zei dat ze ze wel mee mocht nemen. Maar omdat ze al twee katten heeft vroeg ze of ik ook een kitten wou.
Omdat Breezer nu al bijna vier maanden weg is heb ik eigenlijk toch de hoop opgegeven dat ze ooit terugkomt dus heb ik ja gezegd. Ik schrok echt toen ik de kitten ging halen. De oogjes zaten helemaal dicht en toen ik ze met wat lauw water eindelijk open had kwam er allemaal pus uit. Je zag zelfs geen oogjes meer
Uiteindelijk heb ik ze toch schoon gekregen en er zalf opgedaan. Ook heeft ze een wormenkuurtje gehad en vlooiendruppels want die beesten krioelden overal, bah. Toen heeft ze flink gegeten, ze is echt zo mager, gewoon vel over been
Net ben ik nog geweest kijken en toen lag ze heel tevreden in haar mandje. Ik hoop dat ze het gaat redden want ze is er wel heel slecht aan toe. Dat mensen het toch zo ver kunnen laten komen, echt verschrikkelijk.....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:25

Hoe gevoelloos sommige mensen zijn, dat is echt onbegrijpelijk. zorg dan dat je kat gene kittens krijgt. Jeetje, dat verhelpt een hoop ellende!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:29

Inderdaad verschrikkelijk wat er zo vaak met kittens gebeurd...
Dat er hele nestjes in zakken worden gedumpt, met de vuilnis meegegeven of verzopen worden kan ik met mijn hoofd echt niet bij.
Zo verschrikkelijk duur is die ingreep van een sterrilisatie nou ook weer niet, en het voorkomt zoveel leed!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:33

Wat een achterlijke mensen heb je toch!
Hopen dat ze een goed nieuw baasje vinden!
Ben benieuwd naar de foto's Ja

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 00:00

Ja het is echt van de zotte hoeveel dit gebeurt. Dan hebben deze 2 nog "geluk" dat ze niet ergens verzopen ofzo zijn maar toch.
Ze zijn vandaag opgehaald door het asiel, hoop dat ze gauw een nieuw lief baasje krijgen Ach gut . Ze was in ieder geval blij dat ze al zelfstandig eten en op de bak gaan, er zit toch nog wel het 1 en ander dat een stuk jonger is en dus erg veel tijd kost.
Foto's gaan dus niet meer komen, batterij van de camera was leeg.

Het frustrerende vind ik nog wel dat je zo weinig kan doen. Er zijn zoveel mensen die hun schouders ervoor ophalen. En maar nestjes geboren laten worden met de gedachte; wij zoeken toch allemaal goede baasjes... Jaaaa, maar degene die dat kitten neemt en er al voor het een jaar oud is een nest mee krijgt misschien niet.. zucht.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:46

Snowytje schreef:
Hier kan ik echt zo kwaad om worden. Wij hebben er sinds vandaag een kitten bij. Een vriendin van mij ging vandaag hooi halen bij een boer hier in de buurt en daar liep een moederpoes met twee kittens. Ze zagen er alledrie superslecht uit en ze vroeg waarom die boer er niet mee naar de DA ging. Ach die rotkat, was het antwoord. Hij zei dat ze ze wel mee mocht nemen. Maar omdat ze al twee katten heeft vroeg ze of ik ook een kitten wou.
Omdat Breezer nu al bijna vier maanden weg is heb ik eigenlijk toch de hoop opgegeven dat ze ooit terugkomt dus heb ik ja gezegd. Ik schrok echt toen ik de kitten ging halen. De oogjes zaten helemaal dicht en toen ik ze met wat lauw water eindelijk open had kwam er allemaal pus uit. Je zag zelfs geen oogjes meer
Uiteindelijk heb ik ze toch schoon gekregen en er zalf opgedaan. Ook heeft ze een wormenkuurtje gehad en vlooiendruppels want die beesten krioelden overal, bah. Toen heeft ze flink gegeten, ze is echt zo mager, gewoon vel over been
Net ben ik nog geweest kijken en toen lag ze heel tevreden in haar mandje. Ik hoop dat ze het gaat redden want ze is er wel heel slecht aan toe. Dat mensen het toch zo ver kunnen laten komen, echt verschrikkelijk.....

Oh wat goed van jou zeg, die rotboer.
Kijk wel uit als ze zoveel vlooien hebben, daar kunnen ze echt aan overlijden als ze nog zo klein zijn! Ga je er nog mee naar de dierenarts?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:57

De vlooien waren vandaag allemaal dood! Het gaat nu best wel goed met haar, ze eet en drinkt goed dus ze gaat het waarschijnlijk wel redden!

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:11

Een jaar geleden, was ik met een vriendin naar haar verzorg shet toe (bij een verlaten plek waar niemand komt..). Horen we opeens gemiauw, was er een katje van een paar weken oud gedumpt met wat kattenvoer en kattebak grint. Wij het asiel gebeld, die wouden hem niet, zaten bomvol, en het was net voor de vakantie. Mijn broertje had een jaar lang om nog een kat gezeurd, dus die kreeg ze zin. We hadden wel al een kat en een hond, maar gelukkig ging het goed samen.
IK kan me ook zo kwaad maken om zulke mensen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:25

Belachelijk!! Als je een dier neemt neem je eigenlijk een kind, daar zorg je voor en je neemt alle verantwoordelijkheid.. Sommige mensen zien dit helaas niet zo. Toen wij een kat namen hebben we haar meteen laten steriliseren, om dit te voorkomen. Ik hoop voor alle gedumpte kittens dat ze lieve baasjes krijgen waar ze altijd mogen blijven!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:28

Boos! waarom denken ze dan nie ff na Huilen
heb zelf een poesje van 8 weken zou haar nooit ergens heen brengen omdat ik dr nie meer wil Verdrietig

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:00

Nou hier wordt ik dus ook echt kotsmisselijk van he. Elke zomer hetzelfde gezeik, waar de dieren weer de dupe van worden. Leren de mensen het dan nooit?!
Hopelijk vinden jullie gauw een nieuw huisje.
Ik hoop echt dat er eens massaal reclame wordt gemaakt overal door de hele Benelux om de dieren te laten castreren bijtijds, een campagne te voeren..dits oort dingen kunnen nooit minder worden als er niet genoeg aandacht aan gegeven wordt.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:40

ja helaas, nog steeds gebeuren dit soort dingen, het klinkt kruw maar ik denk ook niet dat dat ooit stopt.
Mensen vinden helaas jonge dieren nog altijd liever en "makkelijker" als oudere dieren, en gaan dus eerder voor een lieve kitten als een volwassen kat.

Vorig jaar heb ik onze geweldige kat uit het asiel gehaalt, deze was daar al gekastreerd, gechipt, en alles... iedeaal.
Ik snap echt niet dat mensen eerder een kitten nemen, ik heb echt de meest geweldige kat ter wereld, en hij kan niet meer zorgen voor na komelingen Lachen

En natuurlijk heb je ook nog die mensen die hun kat of poes niet laten helpen, er zijn al zoooo veel nestjes.... waarom laat je je dier niet helpen?

Ik kan me heel goed vinden in deze verhalen hoor, hopelijk komt dr ooit n einde aan

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:46

dan wil je niet weten wat mijn opa met onze kittens doen. we hadden er 5 nu nog maar 2. Opa vind het te riskant voor de 11 (van de 14) kuikens. De katten hebben er al 3 op en hij was het nu zat. Ook heeft ie de mama kunnen vangen, en die word gesteriliseerd. We zijn het meer dan genoeg, er zaten er al 8 op de grond. Maar dumpen zou mijn opa niet doen, hij geeft ze netjes een spuitje en verdrinkt ofzo ze niet ( zoals de meeste mensen ook doen.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:51

Te triest voor woorden. Sommige mensen. Scheve mond
Neem dan géén dieren als je ze vervolgens toch weer dumpt.