konijn nat gezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ididit

konijn nat gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 11:52

Hoi allemaal,

Ik had even een vraagje over het konijn van mijn vriend. Hij heeft namelijk sinds kort (1 of 2 dagen) een nat gezicht. aan de rechterkant is niets te zien, maar links is vlak onder zijn oog zijn zijn hele vacht nat en is helemaal aan elkaar vast gekoekt. Het komt zeker weten niet uit zijn oog, daar zit het net iets te laag voor en zijn oogje ziet er ook goed uit.

Ik denk persoonlijk dat het uit zijn mond komt, maar wat dan? Hij drinkt ook wel erg veel vind ik... eten doet hij wel gewoon goed.

iemand een idee? ik heb nog geen wondje of iets kunnen ontdekken op of rond de natte plek...

groetjes ilona

Kimmes

Re: konijn nat gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:00

Wat raar.Ik heb echt geen idee.Je zou idd zeggen uit het oog,maar dat is het dus niet.
Heb je er een foto van?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 12:03

ga ik zo eens proberen te maken. Zit nu bij mijn vriend thuis en kan helaas met mijn telefoon wel foto's maken, maar ze niet op deze computer zetten... dat doe ik vanmiddag thuis wel even. goed idee!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:22

kan ook snot (zeer besmettelijk) zijn, zou toch eens naar die dierenarts gaan ermee !

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 12:38

maar het zit veel te ver van zijn neus weg.. dat lijkt me te vreemd... Het is echt zijn wang zeg maar!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:50

Misschien iets van een ontsteking waar veel pus/ wondvocht uitkomt? Vreemd, als dat in zijn bekkie zit lijkt het me niet dat hij nog goed zou eten. Misschien een wondje op zijn wang ofzo?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 12:52

idd, aan zoiets dacht ik ook bjarni! Ik ga hem nu nog 1 keer even goed onderzoeken (volgens mij is dat konijn me zat Knipoog ) En ga zowiezo naar de dierenarts als het niet overgaat...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:56

idd, kan snot zijn, dat is echt vet besmettelijk (hebben mn konijntjes ook gehad). Het kan op zn wangetje komen door zn pootjes. Konijnen met snot wassen zich vaker om het snot weg te halen, zo komt het aan hun pootjes, en zo ook op de rest van hun gezichtje. Anders even tjekken of zn voorpootjes ook nat zijn...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 12:57

ik zal het allemaal even meenemen in "mijn grote onderzoek"...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 13:05

bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb toch een kleine kale plek ontdenkt waarvan ik niet zeker weet of het gewoon een kale plek of toch een wondje is... Zit zeg maar bij zijn kinnetje/wang vlak onder ze natte plek. Het is trouwens geen vieze plek, het lijkt gewoon mooi roze en dicht... De haren zijn ook helemaal hard (dus opgedroogt). misschien is het dus net dicht?