Hondenbelasting ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Snooplover_

Hondenbelasting ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 09:59

Hallo,
Weet iemand hoe veel hondenbelasting is?
en hoeveel dat kost per maand?
Ik wil namelijk een hondje Pling Maar dan moet ik de hondenbelasting kunnen betalen.
Zal dus wel niet kunnen , maar weet iemand hoeveel het per jaar of per maand is?
groetjes Manon Haha!

Desiree

Re: Hondenbelasting ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:19

Het is een jaarlijks bedrag varierend van 70 euro tot 150. Het verschilt per gemeente. Bij ons in de gemeente wordt geen hondenbelasting geheven. En terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:28

Je hóeft natuurlijk geen hondenbelasting te betalen. Heb je kans dat je op een gegeven moment voor bijvoorbeeld nog een jaar moet gaan betalen wanneer ze er achter komen dat je wel een hond hebt, maar wie weet heb je dan al 5 jaar genoten van je hond Knipoog

Betaal zelf ook geen hondenbelasting. Zodra we het idee hebben dat ze aan het controleren zijn onze (dove) hond achterthuis wanneer er wordt aangebeld en met een stalen gezicht beweren dat je geen hond hebt Bloos

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:29

Nouks schreef:
Je hóeft natuurlijk geen hondenbelasting te betalen. Heb je kans dat je op een gegeven moment voor bijvoorbeeld nog een jaar moet gaan betalen wanneer ze er achter komen dat je wel een hond hebt, maar wie weet heb je dan al 5 jaar genoten van je hond Knipoog

Betaal zelf ook geen hondenbelasting. Zodra we het idee hebben dat ze aan het controleren zijn onze (dove) hond achterthuis wanneer er wordt aangebeld en met een stalen gezicht beweren dat je geen hond hebt Bloos

Dat hebben wij hier ook, ik vind het klinkklare onzin, hondenbelasting!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:47

_Snooplover_ schreef:
Hallo,
Weet iemand hoe veel hondenbelasting is?
en hoeveel dat kost per maand?
Ik wil namelijk een hondje Pling Maar dan moet ik de hondenbelasting kunnen betalen.
Zal dus wel niet kunnen , maar weet iemand hoeveel het per jaar of per maand is?
groetjes Manon Haha!

Kun je het hondje dan wel betalen?

Wij betalen 83 euro per maand. Heb op t moment dat we ons hondje kregen aangegeven dat we een penning wilde. 2,5 maanden later nog geen reactie. Tsja zo kan het ook. Lekkere gemeente.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:49

83 euro per maand???

Dat zal toch per jaar zijn?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:51

sorry per jaar ja Clown net wakker

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:58

Ik betaal 45 euro per hond, per jaar.

Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:01

Ik volgens mij maar 30,- per jaar voor 1 hond. Je kan het het beste even navragen bij de gemeente waar je woont, het is nl. nogal verschillend.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:11

Pam schreef:
Kun je het hondje dan wel betalen?

Idd, die van ons kost zonder die belasting per maand ook al heel wat. Lachen

Verder géén idee hoeveel wij betalen..

Bruuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:27

Wij hebben 2 honden in huis.
we moete eigelijk jaarlijks betalen.
iets van 80 euro ofzoo ik weeet niet precies.

maar laatst waren ze aan het controlere
en stonde alle 2 me honde voor de deur Tong uitsteken
Nou moest me moeder zig daar onderuit banketstaaf.
Ik vind hondebelasting egt onzin want je betaald tog ook geen katte belasting terwijl die in je tuin zitte tescheite!!
Me ouders betale ook geen belasting zoalng die katte in onze tuin zitte tescheiten!!

maar goed...
ik weet dus niet precies wat we betale Tong uitsteken

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:39

Waar ik eerst woonde, in Veldhoven, was het 87 euro per jaar per hond. Het wordt in de jaarlijkse aanslag gemeentebelasting opgenomen. Waar we nu wonen, gemeente Cranendonck, kost het niets.
Maar ik sluit me aan bij diegene die zich dan afvragen of je al rekening hebt gehouden met de andere kosten die een hond met zich meebrengt. Je moet namelijk ook denken aan jaarlijkse inentingen en om de drie/vier maanden ontwormen en voer. En wat als je hond iets krijgt en de extra kosten die dat met zich meebrengt.....

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:58

Hondenbelasting, had ik nog nooit van gehoord (ik woon in Belgie) ... Heb het net even aan mijn mama gevraagd en ze zei dat het hier vroeger vroeger ook was. Zo'n 250 a 300 oude belgische fr per jaar.

En waarom moet je die belasting eigelijk betalen voor honden?
In een bovenstaand bericht staat dat het voor katten niet moet. Vind ik eigelijk raar, want er lopen denk ik toch behoorlijk veel katers rond die niet gecastreerd zijn, en veel katinnen die niet geholpen zijn of aan de pil zijn...

Wij hebben 5 honden, dus het zou behoorlijk duur worden Lachen Hier is het wel zo dat je vanaf 6 honden (of 7, weet het niet precies) een kennel moet aanvragen.

groetjes

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:55

Ik vind het aan de ene kant wel terecht de gemeente onderhoud ook de uitlaatplaatsen en zorgen dat er nieuwe houdsnippers er op komen de gemeente stelt ook een park vrij waar de honden kunnen lopen dus ik ben er wel mee eens dat ze het vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:58

Ik betaal 45,- per jaar en kon aangeven of ik die 45,- door 12 maanden wilde delen dus elke maand een kleiner bedrag wilde betalen of in 1x de 45,- valt best mee dus. Ik heb nooit een penning gekregen, zal hier dus wel niet verplicht zijn.. (heb hem zelf wel aangeschaft hoor! Knipoog)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-06 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:58

_Nicky schreef:
[***] schreef:

Dat hebben wij hier ook, ik vind het klinkklare onzin, hondenbelasting!

Precies. Woon ook nog in één van de duurste gemeentes wat betreft de hondenbelasting, dus opflikkeren daarmee Haha!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:06

Nouks schreef:

Dan heb je geluk. bij ons vragen ze gegevens op bij de dierenarts. dan hebben ze zo een hele lijst van wie waar hoeveel honden heeft.

ik heb een aantal jaren hier bij het dierenpension gewerkt en daar moesten we elke maand de gegevens noteren in een speciale bloknote. daar moesten we alle honden +adresgegevens inschrijven die in het pension hadden gezeten. zo kon de gemeente nagaan waar honden wonen. de gemeente gaf ook door aan andere gemeente van welke honden er hier in het pension hadden gezeten. zodat die ook precies wisten waar er honden woonden.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:09

Ik betaal in Haarlem voor 2 honden, ongeveer 180 euro per jaar.
Een vriendin van mij woont in Nieuw-Vennep en die betaalt helemaal niets. Dus verschilt heel erg per gemeente.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:21

Nickytje schreef:
Hondenbelasting, had ik nog nooit van gehoord (ik woon in Belgie) ... Heb het net even aan mijn mama gevraagd en ze zei dat het hier vroeger vroeger ook was. Zo'n 250 a 300 oude belgische fr per jaar.

En waarom moet je die belasting eigelijk betalen voor honden?
In een bovenstaand bericht staat dat het voor katten niet moet. Vind ik eigelijk raar, want er lopen denk ik toch behoorlijk veel katers rond die niet gecastreerd zijn, en veel katinnen die niet geholpen zijn of aan de pil zijn...

Wij hebben 5 honden, dus het zou behoorlijk duur worden Lachen Hier is het wel zo dat je vanaf 6 honden (of 7, weet het niet precies) een kennel moet aanvragen.

groetjes

Waarom? Omdat ze geld moeten hebben. En nu hebben ze de hondeneigenaren er uit gepikt en zomaar gezegd "jullie moeten betalen". Het is pure discriminatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:30

Tieme schreef:
[***] schreef:

Dan heb je geluk. bij ons vragen ze gegevens op bij de dierenarts. dan hebben ze zo een hele lijst van wie waar hoeveel honden heeft.

ik heb een aantal jaren hier bij het dierenpension gewerkt en daar moesten we elke maand de gegevens noteren in een speciale bloknote. daar moesten we alle honden +adresgegevens inschrijven die in het pension hadden gezeten. zo kon de gemeente nagaan waar honden wonen. de gemeente gaf ook door aan andere gemeente van welke honden er hier in het pension hadden gezeten. zodat die ook precies wisten waar er honden woonden.

Wow, wat achterbaks om dat zo te doen daar van die gemeente... Bloos

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:25

Nouks schreef:

Dit doen de meeste gemeenten hoor. er kwamen in dat pension bijv. heel veel honden uit andere gemeenten. die worden ook allemaal in het boekje geschreven en onderling tussen gemeentes uitgewisseld.
het is dus echt niet zo dat ze alle huizen langs gaan om te kijken wie er misschien een hond heeft.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:39

Tieme schreef:
Dit doen de meeste gemeenten hoor. er kwamen in dat pension bijv. heel veel honden uit andere gemeenten. die worden ook allemaal in het boekje geschreven en onderling tussen gemeentes uitgewisseld.
het is dus echt niet zo dat ze alle huizen langs gaan om te kijken wie er misschien een hond heeft.

In Purmerend lopen er wel degelijk honden controleurs langs de deuren om te controleren of je een hond hebt of niet! Misschien dat het bij jullie in de gemeente niet zo is maar in purmerend wel degelijk.

Daar betaal je overigens 84 euro voor 1 hond en 134 euro voor 2 honden. In de gemeente waar ik woon (gemeente Zeevang) betaal je helemaal niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:56

Tieme schreef:
[***] schreef:

Hmmm nou ja, hier dus wel...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:03

Omdat wij meerdere honden hebben betalen wij kenneltarief. Weet niet wat het precies kost, maar is ontzettend veel geld.
En dat terwijl onze honden eigenlijk nooit op de openbare weg komen...

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:21

Er is niets asociaals aan gemeenten die hondenbelasting heffen, dat is namelijk niet iets wat gemeenten bepaald hebben maar een belasting die wettelijk is vastgelegd. Je kunt je inderdaad afvragen of er geen katten of paardenbelasting geheven moet worden, maar dan kun je je wel over mee overheidsheffingen en uitkeringen zorgen maken.....

Vrijwel iedere gemeente voert hondencontroles uit. Hetzij aan de deur, hetzij idd via dierenartsen en pensions. Gemiddeld wordt bij de gemeente waar ik werk 1/3 van het bestand per jaar aan de deur gecontroleerd. Niet aangeven en niet betalen is een vrije keus, de gevolgen kunnen alleen groter zijn dan een naheffingsaanslag indien een gemeente een boetebeleid kent. Ook loop je het risico dat wel betalende buren je aangeven, kun je alsnog met terugwerkende kracht betalen en riskeer je een boete!

De tarieven verschillen overigens per gemeente. Dat zul je in je eigen gemeente moeten navragen.