Pup (beagle) probleempje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soo_Shirley

Pup (beagle) probleempje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 09:33

Hallo,

Wij hebben zins kort een beagle pup inhuis genomen van 6 maanden oud.
Wij willen hem egt niet meer kwijt maar we zitten met een probleem,
Vanwege de jongheid van de pup kan hij niet alleen zitten.
Niet in een bench of gewoon door het huis.

Ik en me vader wisselen af om op de bank te slapen want dan is de hond wel stil maar dit kan zo langer tog niet?
Hij blaft de helebuurt bij elkaar als hij alleen zit.

Ik ben zelf een meisje van 14 met een paard en daar wil ik zovaak mogelijk heen in de ochtend en middag enzo, maar vanwege die hond moet ik elke x wachte tot 1 van me ouders terug is. Boos!
Dus vaak naar vrienden gaan zit er ook niet meer in..

Ik hoop dat jullie weten hoe ik me hond alleen kan laten.
Mvg. Shirley Boos!

Daantje1981

Re: Pup (beagle) probleempje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:41

Dit is dan eigenlijk al vanaf het begin fout gegaan. De pu had de 1e nachten dat hij bij jullie was gewoon in de bench gezet moeten worden. Hij had waarschijnlijk een hele tijd gejankt, maar dan was je erdoor heen geweest. Dan had hij geweten dat hij alleen moest zijn!! Dat word altijd zo aangepakt en volgens mij ook altijd geadviseerd.

Volgens mij moet je dat ook weer op zo een manier aanpakken. Want dit is niet prettig voor jou en ook niet voor de hond.

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 09:45

Daantje1981 schreef:
Dit is dan eigenlijk al vanaf het begin fout gegaan. De pu had de 1e nachten dat hij bij jullie was gewoon in de bench gezet moeten worden. Hij had waarschijnlijk een hele tijd gejankt, maar dan was je erdoor heen geweest. Dan had hij geweten dat hij alleen moest zijn!! Dat word altijd zo aangepakt en volgens mij ook altijd geadviseerd.

Volgens mij moet je dat ook weer op zo een manier aanpakken. Want dit is niet prettig voor jou en ook niet voor de hond.

Ik snap het, we hadden hem ook de eerste avond in de bench gezet Bloos
Maar toen begon hij flink te blaffen en wij waren heel erg bang dat we daardoor ruzzie met onze buren zouden krijgen en dat wouden we absoluut niet dus ging ik op de bank liggen zodattie innegeval wel stil was.
Domme actie, maar ja. Boos!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:50

Alleen laten moet je trainen. Gaat waarschijnlijk wel even flink wat tijd inzitten.
Gebruik de bench als veilige plek, waar hij zich op zijn gemak voelt. Geef hem in de bench zijn eten, dan gaat hij er snel graag in.

Na een weekje wennen aan de bench kan je beginnen met je echte probleem aan te pakken.

Geef je hond eten, doe de bench dicht en ga zelf de kamer uit... 2 seconden en kom de kamer weer in. Als hij niet geblaft heeft uitgebreid belonen met je stem en neem hem lekker mee naar buiten om te spelen.
Dit doe je zo een aantal keren. (verschillende dagen) zorg ervoor dat je steeds maar heel kort weg blijft, zo gaat de hond begrijpen dat je echt wel weer terug komt.

Na enkele dagen blijf je 5 seconden weg en zo bouw je dat op... Paar dagen daarna ga je bijvb even naar de wc of uit je kamer iets pakken etc...

Als hij wel blaft kun je de kamer ingaan, maar hem totaal negeren, niet kijken naar hem, helemaal niks.
Houd hij op met blaffen, probeer je het na een paar minuten opnieuw. Iets te eten en weggaan, maar dit keer korter dan de keer dat hij ging blaffen, want blijkbaar was dat nog wat te lang voor hem en je hebt hem niet kunnen belonen.

Succes!

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 09:53

Ineke2 schreef:
Alleen laten moet je trainen. Gaat waarschijnlijk wel even flink wat tijd inzitten.
Gebruik de bench als veilige plek, waar hij zich op zijn gemak voelt. Geef hem in de bench zijn eten, dan gaat hij er snel graag in.

Na een weekje wennen aan de bench kan je beginnen met je echte probleem aan te pakken.

Geef je hond eten, doe de bench dicht en ga zelf de kamer uit... 2 seconden en kom de kamer weer in. Als hij niet geblaft heeft uitgebreid belonen met je stem en neem hem lekker mee naar buiten om te spelen.
Dit doe je zo een aantal keren. (verschillende dagen) zorg ervoor dat je steeds maar heel kort weg blijft, zo gaat de hond begrijpen dat je echt wel weer terug komt.

Na enkele dagen blijf je 5 seconden weg en zo bouw je dat op... Paar dagen daarna ga je bijvb even naar de wc of uit je kamer iets pakken etc...

Als hij wel blaft kun je de kamer ingaan, maar hem totaal negeren, niet kijken naar hem, helemaal niks.
Houd hij op met blaffen, probeer je het na een paar minuten opnieuw. Iets te eten en weggaan, maar dit keer korter dan de keer dat hij ging blaffen, want blijkbaar was dat nog wat te lang voor hem en je hebt hem niet kunnen belonen.

Succes!

Dit vind ik wel grappig om te horen want het is me al een paar keer gelukt dat ik naar de wc toe kan zonder dat hij blaft. Clown
en natuurlijk beloon ik hem dan flink!..

Maar goed, ik kan niet langere tijden weg blijfen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:00

Kan wel, je moet het alleen langzaam opbouwen Lachen

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 12:29

Oké bedankt

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 09:40

Wij hebben nu dus een 2e bench aan geschaft die bij me ouders op de kamer staan.
In de avond tillen we de hond naar boven.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:47

Mag de hond normaal gesproken bij jullie boven komen?
Zoniet vind ik dit geen slimme oplossing, je hond leert nu dat het boven een veilige en fijne plek is bij je ouders op de kamer. Hier zal hij later dus ook veel gaan zitten! Zolang dit voor je ouders geen probleem is oké... Maar anders zou ik toch maar weer een andere oplossing zoeken, zoveel gezeul met de hond zoals op dit moment gebeurt is voor het beestje ook verwarrend en echt niet handig.

MissKaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:49

een pup moet inderdaad de eerste nacht sinds die bij jullie is in de bench gezet worden.. Knipoog zo leert ie het om alleen te zijn. jij zult die nacht wel vaak wakker liggen. maar Je hond leert het wel.. Knipoog Je moet hem juist niet naar boven doen, Want dan leert ie dat dat een veilige plek is.. Knipoog volgens mii is het verstandig om hem gewoon beneden in de bench te laten slapen, alleen. zo leert ie het..

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 09:49

BrittKitt schreef:
Mag de hond normaal gesproken bij jullie boven komen?
Zoniet vind ik dit geen slimme oplossing, je hond leert nu dat het boven een veilige en fijne plek is bij je ouders op de kamer. Hier zal hij later dus ook veel gaan zitten! Zolang dit voor je ouders geen probleem is oké... Maar anders zou ik toch maar weer een andere oplossing zoeken, zoveel gezeul met de hond zoals op dit moment gebeurt is voor het beestje ook verwarrend en echt niet handig.

Hij mag boven komen maar omdat het nog een pup is doen we verstandig nog even de tussen deur naar de trap dicht.. Bloos

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:10

Het zoals gezegd eigenlijk al fout gegaan door hem uit zijn bench te halen. Zo leert hij dat blaffen= aandacht.
Daar moet aan gaan werken nu met training om hem te leren alleen te zijn. Beloon enkel als hij niet blaft, negeer hem als je wel blaft, dat is de basis. Verder kan je op google ofzo veeel tips vinden denk ik.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:51

Typisch beagle probleem. Deze honden zijn moeilijk met alleen gelaten worden. Verder moet hij gewoon in de bench blijven s nachts, en hij zal inderdaad huilen ja. Moet je even doorheen, de eerste 3 nachten. DAn gaat dat vanzelf over. Maar niet er naartoe gaan, dat loont het gehuil.

Eddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:56

als hij blijft blaffen kun je misschien een simpele blafband aandoen tot hij heeft geleerd van alleeen te zijn?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:59

Ik zou zeggen, waarschuw de buren dat hij de komende dagen kan janken, vertel erbij hoe en waarom, bied ze een flesje wijn en een bloemetje aan bij voorbaat voor de eventuele overlast en ga trainen!
Hem meenemen naar de slaapkamer en daar laten slapen verschuift alleen het probleem, hij kan immers nog steeds niet alleen blijven.
Hierboven zijn al goede tips gegeven hoe je het op kunt bouwen, ik zou hem voeren in de bench, maak er echt een leuk plekje van.
Als je ook maar even de kamer uitgaat, hup hond in de bench, speeltje erbij, geen aandacht geven. Even naar de wc/ keuken, weet ik wat en weer terug BRAAAAAAAAVE hond!
En dit opbouwen.
Als jullie het nu niet doen kan die hond dus de rest van zijn leven (en dat zijn nog aardig wat jaartjes) dus niet eens alleen blijven als je even boodschappen gaat doen, laat staan als je eens een middagje weg moet en de hond kan niet mee!

Yootje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:04

ik heb je gepmt, wij hadden namelijk hetzelfde probleem, maar hij slaapt nu rustig beneden Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:06

Bjarni schreef:
Ik zou zeggen, waarschuw de buren dat hij de komende dagen kan janken, vertel erbij hoe en waarom, bied ze een flesje wijn en een bloemetje aan bij voorbaat voor de eventuele overlast en ga trainen!
Hem meenemen naar de slaapkamer en daar laten slapen verschuift alleen het probleem, hij kan immers nog steeds niet alleen blijven.
Hierboven zijn al goede tips gegeven hoe je het op kunt bouwen, ik zou hem voeren in de bench, maak er echt een leuk plekje van.
Als je ook maar even de kamer uitgaat, hup hond in de bench, speeltje erbij, geen aandacht geven. Even naar de wc/ keuken, weet ik wat en weer terug BRAAAAAAAAVE hond!
En dit opbouwen.
Als jullie het nu niet doen kan die hond dus de rest van zijn leven (en dat zijn nog aardig wat jaartjes) dus niet eens alleen blijven als je even boodschappen gaat doen, laat staan als je eens een middagje weg moet en de hond kan niet mee!

idd, vraag anders de buren wanneer ze met vakantie gaan...

Yootje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:16

ja, maar als ze terug komen is de kans alsnog groot dat de hond nog steeds blaft of piept. Ik zou tegen de buren zeggen dat je er hard mee bezig bent de hond niet te laten blaffen... ookal is het makkelijker gezegd dat gedaan. Het blijft een probleem...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:41

volgens mij moet het in 14 dagen mogelijk zijn het gedrag voor een groot gedeelte af te leren...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:47

De mensen in de omgeving van te voren een seintje geven dat jullie met dit probleem kampen en nu gaan proberen dit op te lossen.

Heel simpel daarna, pupje in de bench, zelf naar boven gaan en in bed gaan liggen. Jankt hij dan? Laat maar lekker janken, al is het de hele nacht door.

Zodra je naar beneden gaat omdat hij jankt word zijn janken beloond, en kom je hier nooit meer vanaf.

Nu is hij nog jong, je moet gewoon even door dat gejank heen.

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:53

ben met de mensen boven me eens... je zou eventueel een klein botje of knuffel er in doen waar die altijd mee bezig is zodat die fagelijd is.. zo is het bij ons gelukt... en dan heeft die even door dat je weg bent en gaat die meetsla gewoonn verder met het speeltje of botje

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:53

Onze hond heeft de eerste 2 nachten liggen janken. Wij gingen wel eens naar beneden om hem te aaien en gerust te stellen, toen hield hij op.

Max_My

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:20

wij hebben ook een hond, en de eerste paar n8jes hebben we een knuffel in het hokje gelegd... eerst wel een beetje piepen enso ( eigenlijk de hele n8 door Bloos ) maar daarna was die ook wel stil Schijnheilig

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:23

6 maanden oud.... waarom hebben jullie hem pas op deze leeftijd gekregen? Als hij nog niet gewend was alleen te zijn zal het hééél lastig worden dat nog aan te leren, omdat hij nu al door zijn leerperioden heen is.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:47

je kunt snachts er ook een radio (met pratende stemmen) aan kunnen laten staan, zo hebben wij het onze hond ook aangewend