Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mlies schreef:Is ie gecasteerd? Kheb niet zoveel verstand van katten, maar mss zou ie dan niet zoveel drang hebben om naar buiten te moeten..?
En hopelijk voor jou komt ie snel weer ongedeerd binnenwandelen.
willeke16 schreef:ik weet niet of je dit gerust kan stellen maar ik zal het proberen
mijn buurvrouw heeft 6 katten. En over het algemeen mogen ze niet naar buiten. Soms mogen ze in de tuin maar dan is mijn buurvrouw erbij. Het is wel eens voor gekomen een paar keer zelf.Dat 1 van de katten weg is gelopen. En ze zijn allemaal uit eindelijk terug gekomen.
Meestal als je kat honger krijgt komt het wel terug. En tja voor de katten-haters, ik neem aan dat ze niet 123 gelijk een kat iets aan doen..
Dus probeer maar geen zorgen te maken. Waarschijnlijk komt hij gewoon terug en heb jij je zorgen om niks gemaakt.![]()
helaas kunnen dieren neit weten dat wij mensen ons zorgen maken. Anders was hij denk ik allang terug geweest of gewoon niet weg gelopen zijn.
Mist schreef:Ten eerste, je stelt je zeker niet aan, je houdt gewoon veel van dat beest ! Ik weet wat je meemaakt, mijn katten (6) mogen ook niet van het erf (schrikdraad). Van de week vergeten aan te zetten et voila...Macho-kat verdwenen. Normaal komt ie dan terug savonds als het begint te schemeren...dus niet deze keerMijn overburen zijn de tuin aan het verbouwen met buldozers, wagens zand etc. Macho is van oorsprong een wilde kat die ik op een manege meegenomen heb. Hij had zg chronische niesziekte (bleek achteraf niet zo te zijn- is er aan geopereerd maar dat is een ander verhaal) waardoor hij slecht kon zien en telkens door kinderen gepest en zelfs mishandeld is geweest
Ik ben dus de enige die hij vertrouwd, maar zelfs ik kan hem buiten niet pakken...dat wilde zit er nog steeds in (bleek ook 2 weken geleden toen hij naar de DA moest-ramde gewoon de reiskooi uit!) Anyway, hij is 4 dagen en nachten kwijt geweest. Ik dacht echt dat ik hem nooit meer zou zien. Ik heb gisteren zelfs een vangkooi geplaatst (geleend van het asiel) om mijn eigen kat te vangen !
Vrijdag nacht was ik zo over mijn toeren dat ik sinds half 2 snachts alleen maar buiten rondgelopen heb te roepen in m'n uppie met een zaklantaarn door het bos en door maisvelden, tot het tijd was om naar mijn werk te gaan (was gebroken!)
Vanmorgen om 5 uur werd ik gewekt door Piggy (andere kat) die aankondigde dat Macho terug wasgelijk eten gegeven, maar ik kon hem nog steeds niet aanraken ! pas toen ik naar bed ging kwam hij bij mij kroelen. Had mijn moeder nog gebeld om 5 uur (dat wilde ze) zat gewoon te janken van blijdschap!
Ik heb btw ook foldertjes bij de buren etc. in de brievenbus gedaan of ze hun schuren en tuinhuizen na willen kijken + foto met beloning bij terugbezorging van 100euro. En dan vooral bij de duivenmelkers en (ex)stropers (want die zitten hier veel) zodat ze weten dat ik het meen dat ik mijn kat terug wil hebben !!!! Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat hij idd ergens opgesloten heeft gezeten- want hij is echt overstuur nu !
En ik moet bekennendat ik gisteren (samen met mijn moeder die op straat de wacht hield) bij de dichtsbijzijnde duivenmelker op zijn erf ben geweest (auto was weg- dus nam aan die vent ook) en in en onder alle hokken gekeken heb. Met name gelet op pvc buizen die de grond instaken (hoorde ik op mijn werk) duivenmelkers gebruiken vaak dit oude trucje, pvc buis schuin de grond in, iets lekkers daarin zoals tonijn of zo, kat kan dan niet meer terug- en wordt levend begraven als ze de buis terugtrekken.