Help, ze willen mijn hond laten inslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffene

Help, ze willen mijn hond laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 23:28

Ik weet niet of het hier goed staat, anders tem maar even alsjeblieft.

Wij hebben een groot probleem. Het zit zo.
Vanaf dat hij een puppy was hebben wij onze hond, Castor, in huis gehad. Hij is altijd een lief, gezellig, energiek en vrolijk hondje geweest. Nu hebben wij in verband met verhuizing de moeilijke beslissing moeten nemen om een andere eigenaar voor hem te zoeken. Dat is gelukt, maar nu horen wij na maanden (waarin het prima verliep) dat hij naar de vrouw van de nieuwe eigenaar heeft gehapt. Zij is nu bang geworden, ook voor haar twee kleine kinderen. Nu willen ze hem laten inslapen als ze binnen enkele dagen geen oplossing voor hem hebben gevonden. Dat is natuurlijk het laatste wat wij en zij willen.

Castor is een Heidewachtel, reu, 11 jaar en heel aanhankelijk. Hij is gewend aan mensen en andere dieren. Wij hebben altijd een poes gehad en de nieuwe eigenaren hadden 2 poezen en een andere hond. Daar kon Castor goed mee overweg. Wij zijn bang dat de nieuwe eigenaren de hond niet goed aangepakt hebben, waardoor Castor raar gedrag vertoonde wat totaal niet past in het beeld dat wij van hem hebben.

Wie kan Castor redden en hem een goed plaatsje geven???

Als iemand iets weet, PB of reageer alsjeblieft!!!

Afbeelding

Nikki__

Re: HELP!! ze willen me dood maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:36

Is het geen tijdelijke oplossing om hem weer bij jullie te plaatsen. Het beestje is al 11 jaar. Niet zo fijn voor hem als er met hem woord gesleept.
Vervelend dat het bij het andere baasje niet goed ging!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:36

aah wat een mooi hondje.......
is het geen optie dat jullie hem zelf terug nemen? of kennissen/vrienden of famielie?
ik hoop voor je dat je gauw iemand vindt!!
mijn huis is te klein dus helaas kan ik je niet helpen......

succes!!
en hang anders advertenties op in de supermakrt, want om hem zomaar in te laten slapen is nogal gemeen

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 23:45

het is helaas geen optie om hem terug in huis te kunnen nemen. wij willen het Castor ook niet aandoen om hem tijdelijk op te vangen om hem dan weer weg te moeten doen, dat is ook niet eerlijk tegenover hem. bedankt voor jullie snelle reacties.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:45

Ik kan je helaas ook niet helpen, maar ik hou mijn ogen voor je open.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:46

Heeey!
Ik kan je verder niet helpen, aangezien ik geen hond mag ... Maar zover ik weet mag je geen gezonde hond in laten slapen, tenzij hij 3 keer heeft gebeten en agressief is. Er kunnen zoveel redens zijn waardoor Castor heeft gehapt, misschien was hij slecht gehumeurd en heeft zij hem met haar aandacht verveeld of dergelijks. Of hij voelt zich onwel momenteel (dus door de dierenarts even na laten kijken, misschien heeft hij hersentumor waardoor hij gaat bijten?).
Om een gezonde hond in te laten slapen vind ik dus vrij sneu voor het beestje ...
Sterkte!
Naatje

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:48

daffene schreef:
het is helaas geen optie om hem terug in huis te kunnen nemen. wij willen het Castor ook niet aandoen om hem tijdelijk op te vangen om hem dan weer weg te moeten doen, dat is ook niet eerlijk tegenover hem. bedankt voor jullie snelle reacties.

Jij hebt die hond genomen, dus hij is jouw verantwoordelijkheid. Dat je hem op een gegeven moment gedumpt hebt omdat hij niet meer in je plaatje paste, ontslaat je niet van die verantwoordelijkheid, zeker niet na een paar maanden.
De hond is 11, laat hij eens 13 worden, moet je hem voor die 2 jaar nog van hot naar her slepen omdat je er geen zin/tijd/gelegenheid voor had?
breng hem dan gewoon naar het asiel, dan heeft hij tenminste nog een kans.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:59

Ik zal mijn ogen en oren openhouden Lachen

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 00:04

Billy schreef:
daffene schreef:

Jij hebt die hond genomen, dus hij is jouw verantwoordelijkheid. Dat je hem op een gegeven moment gedumpt hebt omdat hij niet meer in je plaatje paste, ontslaat je niet van die verantwoordelijkheid, zeker niet na een paar maanden.
De hond is 11, laat hij eens 13 worden, moet je hem voor die 2 jaar nog van hot naar her slepen omdat je er geen zin/tijd/gelegenheid voor had?

ik ben het helemaal met je eens, daarom ben ik ook degene die op zoek is naar een goede plaats voor hem. de nieuwe eigenaren zijn al naar verschillende asielen geweest, maar daar willen ze hem niet nemen, oa omdat hij al op leeftijd is. het enige wat ik wil is voor hem een goed plaatsje vinden waar hij de rest van zijn leven door kan brengen, zodat hij inderdaad niet van hot naar her hoeft te gaan.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:05

Ik ga dit even in de gaten houden, misschien weet ik wel iemand!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:09

jullie hebben 11 jaar lief en leed gedeeld met dit dier, nu is hij een aantal maanden weg en kunt ineens geen vangnet voor hem zijn?

ik noem dit een beetje afdanken eigenlijk. ook al zal het best zo zijn dat de situatie niet makkelijk is ( om hem in huis te kunnen hebben, weet natuurlijk niet precies waarom een verhuizing de reden is) maar kom op zeg, als het laatste wat jullie willen is dat hij ingeslapen word, dan stap je naar voren voor hem, en dat het het laatste is wat zij willen? hmm dus de hond krijgt enkele dagen de tijd om een nieuwe plek te krijgen en anders is het einde verhaal? mwoh klinkt niet als mensen die koste wat koste niet willen dat de spuit erin gaat.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:11

meld je anders eens aan op www.hondenforum.nl , daar is ook een herplaats rubriek ( even moderator een pb sturen Knipoog )

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:32

Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom je hem niet erug neemt,die hond is zo lang bij je geweest,heb je een band mee,tijdelijk kan dan oplossing zijn tot je wat anders hebt alles beter dan dat die afgemaakt moet worden

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 00:50

dankjewel voor alle reacties.
ik vind wel dat als je iets weet wij super blij zouden zijn, maar ik heb er zelf niets aan als jullie met meningen komen die mij niet verder helpen.
er is gewoon geen mogelijkheid om hem terug in huis te nemen en ik vind niet dat je kan concluderen dat wij Castor hebben afgedankt. anders zou ik ook geen moeite doen, toch?
Zoals ik al zei, dit is het laatste wat wij willen. Wat die andere mensen hebben aangegeven is dat zij dat ook niet willen, maar die mensen wonen aan de andere kant van het land, dus ik ben er verder ook niet bijgeweest en weet natuurlijk niet in detail wat er allemaal gebeurd is.

Het is wel zo dat die mensen eerst zijn komen kijken bij ons, of ze de hond leuk vonden, of ze hem lief vonden etc. Toen hebben wij hen een proefperiode van een maand gegeven, dus om te kijken of het allemaal goed zou komen. Maar Castor is nu al bijna een half jaar bij die andere mensen. Nu vertellen zij ons dit dus allemaal via de mail (en telefonisch), maar er is nu dus geen enkele mogelijkheid meer om hem bij ons zelf terug te plaatsen.
Ik wil dus vragen of jullie willen reageren als jullie iets weten en over andere dingen geen discussie willen houden.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:58

Waarom kan je de hond niet meer terugnemen? Zit je in een huurhuis waar je geen honden mag houden ofzo?

Als het ook maar een klein beetje mogelijk is zou ik hem absoluut terugnemen. Het is door zijn leeftijd en het happen natuurlijk een erg moeilijke hond om te plaatsen en hij heeft jullie toch al 11 mooie jaren gegeven.

Tja, een hond neem je voor het leven. Wij hebben voordat we dat katten namen ook eerst afgesproken dat verhuizing nooit een reden mag zijn om de katten weg te doen, dan zoeken we net zolang totdat we iets vinden waar we ze kunnen houden.

In ieder geval succes ermee! Het zou heel triest zijn als zo'n mooie gezonde hond afgemaakt moet worden.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 01:11

buiten mijn "kritiek", geef ik je ook een tip over een ander forum..

kun je de reden vertellen waarom hij absoluut niet terug kan?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 01:13

neem eens contact op met la gula lupis,even zoeken via google,ik denk dat hun je ook wel kunnen helpen.Succes

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 02:46

De reden dat ik Castor niet kan houden, is dat ik uit huis ben gaan wonen (wegens omstandigheden). Er is daar geen mogelijkheid om een hond te houden. De reden dat mijn ouders hem niet kunnen terugnemen, is dat zij qua mobiliteit niet meer in staat zijn om hem voldoende uit te kunnen laten. Castor is van nature een hond die veel bewegingsvrijheid nodig heeft, en nog steeds, en zij kunnen hem dit ook niet meer geven. Ik hoop dat ik hierin verder duidelijk ben en ik hoop alleen ontzettend dat hij ergens een goed plaatsje vind.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:41

Billy schreef:

sorry hoor, maar hoeveel kans denk jij dat een 11jarige hond heeft in het asiel?? De asiels zitten al vol met gezonde volwassen honden die geen baasje kunnen vinden, laat staan oude honden. Oude honden hebben in het asiel amper kansen, en om hem nou zijn laatste jaren door te laten brengen in een kennel, zonder familie en weinig aandacht... dat kan je zo'n dier toch niet aandoen.

Ik kan hem helaas ook niet opnemen, mag geen dieren in mijn appartement houden. Ik hoop dat je een oplossing vindt, wat een trieste situatie dit. Kunnen je ouders niet iemand vinden die het leuk vind om met jullie hondje te wandelen?

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:56

Er zijn ook nog een soort van bejaardentehuizen voor honden, via de Bond tot bescherming van honden. Er zit er een in Tholen (Zeeland) en een in Smakt (Limburg). In Wassenaar is er ook een seniorenopvang voor honden, die gaat niet via de Hondenbescherming, maar kun je zelf proberen. Ook zijn er diverse herplaatsstichtingen in Nederland, mogelijkheden te over dacht ik zo.

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:58

aj01 schreef:
Ook zijn er diverse herplaatsstichtingen in Nederland, mogelijkheden te over dacht ik zo.

Hier zat ik ook aan te denken, ze zoeken daar een baas die echt goed bij de hond past..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:00

kjoetie schreef:

sorry hoor, maar hoeveel kans denk jij dat een 11jarige hond heeft in het asiel?? De asiels zitten al vol met gezonde volwassen honden die geen baasje kunnen vinden, laat staan oude honden. Oude honden hebben in het asiel amper kansen, en om hem nou zijn laatste jaren door te laten brengen in een kennel, zonder familie en weinig aandacht... dat kan je zo'n dier toch niet aandoen.

Nee, dus dat is de reden om hem dood te laten spuiten?
Wel de gemakkelijkste oplossing trouwens, ben je in een keer van alle problemen af Lips are sealed

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:05

En wat zijn DIE OMSTANDIGHEDEN dan? De enige reden die ik kan bedenken is datje in een apartement zit waar geen dieren mogen, beetje dom he als je daar gaat zitten terwijl je een hond hebt...Maar dat zal het wel niet zijn, anders had je dat wel gewoon gezegd.
T is dat ik net een puppy heb en mijn wonomstandigehden voor 2 honden niet ideaal zijn, anders was ik hem gaan halen ook nog, arm beessie, kan me niet voorstellen dat ik dit ooit bij de mijne zal doen Verdrietig

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:10

ik ben het met billy eens
wat wil je nou liever
dat die hond naar een asiel gaat waar die mensen een goed te huis voor em zoeken
mischien zijn er wel mensen die hem super vinden en hem meenemen om hem de laatste jaren een goed leven te geven

of
hem gelijk een spuitje te geven
dat je gelijk van alles af bent

sorry maar neem a u b die hond terug in huis ofso
jij weet hoe die is je heb em 11 jaar gehad
dan kan je em de laatse jaren ook toch nog wel een goed tehuis geven Sigaar

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:13

Wij hebben zelf ook 2 heidewachtels en zijn lid van de heidewachtelvereniging.
Neem kontakt met hun op zij doen namelijk ook in bemiddeling. Zij hebben ook al vaker oudere honden herplaatst.
Je kan ook een advertentie in het clubblad zetten.
www.heidewachtelvereniging.nl.
Ik vind het erg zielig voor de hond. Succes!