Cavia dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mir28

Cavia dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 16:11

Hoi bokker Haha!

Ik moet dit verhaal toch even kwijt, je hoeft echt niet te reageren ofzo, maar 't lucht me gewoon op om het aan iemand te typen, wie 't ook maar leest.

12 Juli 2006: Het was avond, we zouden met een "buurvrouw" nog even met de honden gaan wandelen. De hond van de "buurvrouw" vond de cavia wel leuk en stond bij het hok te ruiken. Hij duwde de zijkant van het hok naar binnen. De cavia was bang en vluchte het hok uit. (Waarschijnlijk heeft de hond hem te pakken gehad toen ik hem vast greep aan zijn halsband) Ik greep de hond vast aan zijn halsband en mijn moeder kon nog net de cavia pakken.. Het arme beestje was helemaal in paniek en piepte als een gek, ondertussen begon de andere cavia ook mee te piepen.. Wat een spektakel!

13 Juli 2006: Ik ging met mijn broertje even bij de cavia kijken, of hij nog leefde enz enz. Ik heb hem uit zijn hok gehaald en mee naar binnen genomen. Daar heb ik hem een beetje schoongemaakt. Hij was gevoelig op zijn buik en piepte als je er aan kwam. Daarna heb ik 'm in een doekje gewikkeld, hij was koud en trilde helemaal.. Even later moest hij toch maar weer naar buiten, we konden 'm nou eenmaal niet de hele tijd op schoot hebben. Ik heb nog tegen mijn broertje gezecht dat hij niet moest schrikken als de cavia dood moest gaan...

14 Juli 2006: Mijn broertje heeft vandaag ondekt dat de cavia vancht waarschijnlijk dood is gegaan, hoe hij reageerde weet ik niet, ik was niet thuis. Mijn moeder had een 's ochtends al eerder ondekt maar natuurlijk nog niet meteen verteld. Mijn breortje is 8 snap je.. Mijn broertje wauw weer een cavia van de markt halen in Buitenpost. Daar is elke zomer een markt/dierenmarkt. Wij hbben hem daar ook gratis gekregen.. Ik denk dat we beter een cavia uit de dieren winkel kunnen halen je weet nooit wat er met die cavia's gebeurd is...

Vriendjes zijn? R.I.P Snowy 14 Juli 2006.. Vriendjes zijn?

Noppes

Re: Cavia dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:19

Aah wat een sneu verhaal
Cavias kunnen ook heel slecht tegen stress, dus het zou ook best kunnen dat hij mede daardoor is overleden. Mijn cavia zat vast, zat ook helemaal in de stress, en daardoor is dood gegaan

Sterkte ermee,

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:26

wat sneu zeg..
ook voor je broertje Ach gut
sterkte!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:31

Wat sneu, maar eh met een cavia kun je toch ook naar de dierenarts gaan?

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:35

Wat sneu voor je cavia voor jou en je broertje Ach gut.
Maarre net zoals Charos zegt met een cavia kun je toch ook naar de DA gaan? Nagelbijten / Gniffelen

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:21

Wat zielig om een gewonde cavia zo aan zijn lot over te laten...

Mir28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 17:22

@ __Tiientje en Charos: Ja, dat hadden we wel kunnen doen maar als een cavia al pijn heeft is 't niet leuk voor zo'n beestje om ook nog in een auto hobbelend naar de DA te gaan..

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:29

Wat een onzin. Toen onze Pluk ineens ziek was zijn we met vliegende spoed ('s nachts!) naar de Spoed dierenkliniek geweest. 't Heeft helaas niet mogen helpen en Plukkie hebben we helaas moeten laten inslapen, maar ze heeft niet onnodig (lang) pijn geleden!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:30

Als ie pijn heeft denk ik dat ie liever even in een auto zit en er daarna vanaf geholpen kan worden dan daar maar een beetje aan z'n lot wordt overgelaten.

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:33

Juist!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 07:17

Mir28 schreef:
@ __Tiientje en Charos: Ja, dat hadden we wel kunnen doen maar als een cavia al pijn heeft is 't niet leuk voor zo'n beestje om ook nog in een auto hobbelend naar de DA te gaan..

ohh..... werkt het zo? dus als een aangereden dier ergens ligt, maar laten liggen? heeft toch al pijn,dus maar niet gaan vervoeren, kan voor mensen dan ook opgaan?
nee gewoon wachten tot ze doodgaan, is idd veel beter.

ik heb geen idee wat er precies met jullie cavia aan de hand was hoor en of een DA uberhaupt iets kon doen, maar deze reden van het niet naar een DA gaan vind ik wel zo waardeloos.

hoe dan ook, sneu voor jullie cavia..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 07:25

Ik vind het heel erg dat je er niet mee naar de dierenarts bent gegaan.
Als jij je been breekt of iets anders hebt wat pijn doet dan doet "hobbelen" in de auto ook zeer, maar dan wil je toch ook naar de dokter.

Getuigd niet echt van dierenliefde dat je hem maar gewoon aan zijn lot hebt overgelaten hoor.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 07:30

Mir28 schreef:

Ja hallo??? Wat is dat voor dom excuses?? Als jij je arm heb gebroken zullen we je ook lekker aan je lot overlaten...doet misschien toch wel pijn in de auto!!

Ik kan gewoon niet tegen dit soort dingen bah!!

Er is GEEN reden om niet met dat beestje naar de DA te gaan...of kost dat geld??

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:24

Rustig iedereen, beetje aardiger kan ook wel

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:47

Nee ik ben het eens met de rest noppes dit is geen manier van doen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:10

Noppes schreef:

Nee dat kan niet.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 07:33

Noppes schreef:

Nee....daar vraagt de TS zelfs om....blijkbaar vind zij het de normaalste zaak om met een ziek/aangevallen dier niet naar de dierenarts te gaan.

Waar heb je dan in godsnaam dieren voor? Neem dan *god* ver je verantwoordelijkheid!!

Maar ja...het is toch maar een cavia....

MarrkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:44

Ik ben het met de rest eens. Met zo'n gewond dier moet je naar de DA gaan! Die kun je niet zomaar aan z'n lot overlaten.
Erg sneu voor die cavia..

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:51

Nou zeg zo hoeven jullie ook niet te reageren!

Ik vind het ook niet leuk dat ze er niet mee naar de DA is geweest.

Maar ze zegt zelf dat ze het niet fijn vond voor de cavia om weer extra pijn op zich te krijgen door in de auto te gaan rijden.
Misschien dacht ze wel dat het wel weer over ging omdat je toch niet echt iets zag en het meer de schrik was.
Zij heeft ook niet expres dit beestje dood laten gaan, zei dacht gewoon dat dit het beste voor de cavia was.
Jullie konden ook wel wat beter reageren hierop, haar beter kunnen steunen. En tenminste haar begrijpen.
Zij heeft dit ook niet gewild, ze dacht dat ze hem juist pijn bespaarde.
En veel kan je er nu niet meer aan doen dus met z'n allen zich tegen haar opzetten dat heeft ook geen zin en zal ze de nijging krijgen dat het haar schuld was dat haar cavia dood was gegaan.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:02

Elena schreef:
Nou zeg zo hoeven jullie ook niet te reageren!

Ik vind het ook niet leuk dat ze er niet mee naar de DA is geweest.

Maar ze zegt zelf dat ze het niet fijn vond voor de cavia om weer extra pijn op zich te krijgen door in de auto te gaan rijden.
Misschien dacht ze wel dat het wel weer over ging omdat je toch niet echt iets zag en het meer de schrik was.
Zij heeft ook niet expres dit beestje dood laten gaan, zei dacht gewoon dat dit het beste voor de cavia was.
Jullie konden ook wel wat beter reageren hierop, haar beter kunnen steunen. En tenminste haar begrijpen.
Zij heeft dit ook niet gewild, ze dacht dat ze hem juist pijn bespaarde.
En veel kan je er nu niet meer aan doen dus met z'n allen zich tegen haar opzetten dat heeft ook geen zin en zal ze de nijging krijgen dat het haar schuld was dat haar cavia dood was gegaan.

Waarom p[raat je haar goed??
Als een dier gewond is, dan hoor je daar voor te zorgen PUNT!!!

Je hoeft een dier geen pijn te besparen door haar mee te nemen in de auto, dat is gewoon een goedkope oplossing.
Dit dier heeft gewoon meer pijn gehad door er niets mee te doen en het dier aan zijn lot over te laten.
Wanneer ze bij de dierenarts was geweest had de cavia waarschijnlijk pijnstilling gehad.

En zekerste weten hoop ik dat de TS zich schuldig voelt, en voortaan beter nadenkt bij hetgeen wat ze doet!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:14

De boodschap lijkt me overgekomen te zijn.

Kan het vanaf nu wat vriendelijker?
Ja echt, het is ook mogelijk kritiek vriendelijk te brengen Knipoog. Daar hoeven geen krachtermen aan te pas te komen.

Overigens lijkt het me dat het de ouders van TS zijn die eventueel hadden kunnen beslissen naar een DA te gaan... De TS is 12 jaar. Daar zou je ook rekening mee kunnen houden.

Ik houd het hier even in de gaten, mochten jullie zo door blijven gaan dan gaat het topic op slot.

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:23

tja, aan de ene kant snap ik het wel dat je liever niet naar de DA wilde, het is ook veel stressen voor zo,n beestje.

Maar wat was de situatie? Bloedde je cavia? Piepte ie? Zag je aan hem dat ie pijn had? En hoever is de DA rijden?

Ik denk dat je hoe dan ook met je paardje naar de DA zou gaan als die gewond zou zijn ookal zou die in een hobbelende trailer moeten...