Ik moet dit verhaal toch even kwijt, je hoeft echt niet te reageren ofzo, maar 't lucht me gewoon op om het aan iemand te typen, wie 't ook maar leest.
12 Juli 2006: Het was avond, we zouden met een "buurvrouw" nog even met de honden gaan wandelen. De hond van de "buurvrouw" vond de cavia wel leuk en stond bij het hok te ruiken. Hij duwde de zijkant van het hok naar binnen. De cavia was bang en vluchte het hok uit. (Waarschijnlijk heeft de hond hem te pakken gehad toen ik hem vast greep aan zijn halsband) Ik greep de hond vast aan zijn halsband en mijn moeder kon nog net de cavia pakken.. Het arme beestje was helemaal in paniek en piepte als een gek, ondertussen begon de andere cavia ook mee te piepen.. Wat een spektakel!
13 Juli 2006: Ik ging met mijn broertje even bij de cavia kijken, of hij nog leefde enz enz. Ik heb hem uit zijn hok gehaald en mee naar binnen genomen. Daar heb ik hem een beetje schoongemaakt. Hij was gevoelig op zijn buik en piepte als je er aan kwam. Daarna heb ik 'm in een doekje gewikkeld, hij was koud en trilde helemaal.. Even later moest hij toch maar weer naar buiten, we konden 'm nou eenmaal niet de hele tijd op schoot hebben. Ik heb nog tegen mijn broertje gezecht dat hij niet moest schrikken als de cavia dood moest gaan...
14 Juli 2006: Mijn broertje heeft vandaag ondekt dat de cavia vancht waarschijnlijk dood is gegaan, hoe hij reageerde weet ik niet, ik was niet thuis. Mijn moeder had een 's ochtends al eerder ondekt maar natuurlijk nog niet meteen verteld. Mijn breortje is 8 snap je.. Mijn broertje wauw weer een cavia van de markt halen in Buitenpost. Daar is elke zomer een markt/dierenmarkt. Wij hbben hem daar ook gratis gekregen.. Ik denk dat we beter een cavia uit de dieren winkel kunnen halen je weet nooit wat er met die cavia's gebeurd is...