Ohnee, waarom moet ik ze nou weer zien...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Ohnee, waarom moet ik ze nou weer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:51

...De lieve, schattige, kleine kittens bij me verzorgpony!

Bij mijn verzorgpony hadden ze laast als hele lieve puppy's. Maarja wij hebben al een hond, en had zelf zoiets van een 2e hond is leuk! Vooral zo'n puppy, maar we mogen toch geen 2e hond, dat willen me ouders nooit! Oppashondjes vinden ze erg leuk en zijn altijd welkom, maar een 2e hond echt voor ons nee.

Maarja nu hebben ze hele lieve schattige kittens, ze houden er 1 zelf.. en ze zijn dus op een boerderij geboren.
Maar nu hebben we niet echt goede ervaring met katten.. we hadden vroeger een erg lieve kat maar het was een echte wilde kater. Hij zat altijd op zolder, vernielde alles alleen omdat ie naar buiten wou, maar hij mocht van ons wel naar buiten maar niet van de buurt (niet echt dier vriendelijke buurt), de kinderen gingen met stokken en stenen achter hem aan rennen en op hem gooien Ach gut en de ouders belden vaak dat onze kat in de tuin had gepist of gepoept.. dus uiteindelijk hebben we maar besloten om hem naar een boerderij te brengen waar die ene erg fijn leven heeft Ja Heb hem daarna nooit meer gezien.

Maar nu heeft mijn vader vroeger wel2 poezen gehad.. erg leuke beestjes. En ze heten Suske en Wiske,, wiske is toen een keer weggelopen. En toen werd Suske gewoon Poes genoemd. Toen kwam er een nare tijd dat me opa overlede, 6 jaar later overlede mijn oma, en toen ging Poes (inmiddels al 15/16) naar me oom en tante. Waar die de ouwe dag doorkwam met Muis. (en jonge kater (of poes)) Poes is op haar 19e overleden, ze werd te zwak kon niet meer goed eten en toen hebben ze maar overwogen om haar in te slapen Verdrietig

Maar nu wil ik dus al een tijdje een kitten of een poes/kater. Alleen moet ik me ouders wel overhalen Schijnheilig
Maar ze willen absoluut geen poes/kat. We hebben dan wel een hond, maar als je ze goed aan elkaar laat wennen moet het goed gaan toch? Wij hebben wel is vaker katten en poezen in onze tuin of zelfs huis rondlopen Nagelbijten / Gniffelen en onze hond vind het allemaal wel best. Alleen met uitlaten gaat ie erachter aan dus tja.

Hebben jullie idee wat goede argumenten zijn om een kat/poes te nemen.
Ruimte, geld en tijd hebben we. We kunnen hem/haar dus volop liefde geven. En wij zijn met zijna lleen echt dierenvrienden.

Groetjes

Brittol

Re: Ohnee, waarom moet ik ze nou weer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:23

Wij hebben 3 katten. Ik vind ze gewoon leuke en gezellige beesten en je hoeft er niet veel rekening mee te houden, poezen zijn het leukste en het gezelligste. Dan zou ik eigenlijk geen kater nemen, zeker niet als ze niet gecastreert zijn. Nou,ja verder vind ik katten heel leuk en gezellig, en het gaat prima samen met een hond als je ze laat wennen. Hadden wij vroeger ook. Een jong katertje en 2 honden, het kittentje was de baas en ging als eerste uit de voerbakken eten en dan mochten de honden pas van de kat Tong uitsteken Dus dat gaat wel samen met en beetje tijd Haha! .. Ik hoop dat je je ouders een beetje kan overhalen Pling

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 00:27

Niemand verder.. Verdrietig

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:03

Mijn zusje en ik hebben dat voor elkaar gekregen! Tong uitsteken We hebben 2 boerderijkatten hier. Ja Onze hond viel ze in het begin aan, maar nu is het minder. (Soms kan ze de katten echt niet uitstaan en dan blaft ze.)

Maarja, mijn vader was een keer mee naar mijn paard, en zag ze toen. Toen zei hij zelf steeds (voor de grap?) zullen we die katjes mee naar huis nemen? En tja, daar zeg je geen nee tegen. Schijnheilig

Dus misschien moet je je vader eens meenemen naar de kittens. Ja

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:13

Tja, ik ben zo'n moeder denk ik die ook liever geen poes meer heeft. Maar het noodlot heeft anders bepaald. Voordat wij honden hadden hebben we altijd een poes gehad alleen die kwam van de boerderij en kon absoluut niet met die andere viervoeters overweg wat een probleem gaf. Hierdoor was ze meer tot binnen gebombardeerd wat weer enkele vlooienplagen tot gevolg had ondanks goed behandelen etc etc etc. Vorig jaar ontdektte onze dochter al een nest kittens in het stro. Alleen toen ze regelmatig ging kijken had moeder ze weggehaald (die moederpoes was dus ook verwilderd). Dit jaar ontdektte ik voor 2 maanden terug weer een nestje kittens. Een zwarte moederpoes had ik al een keer zien lopen. Ik had nog niets tegen onze dochter gezegd voor het geval moeder ze weer weg zou halen. Ze groeide gestaag (4 stuks) waarvan ik er 2 veel zag. Ergens in mei kregen wij van vrienden een hond te logeren en helaas ontdekte deze ook de kittens en heeft er twee ernstig toegetakeld dusdanig dat ze al overleden waren. Moederpoes zag ik ook niet meer komen. Ik heb dit een dag aangezien en ben toen de balen stro samen met Wiep onze dochter aan de kant gaan zetten en we vonden de andere twee kittens. Oogjes zaten helemaal dicht, zalf gehaald, melk gehaald, voer etc etc Wiep is met de verzorging van de kittens begonnen en ze neemt haar taak heel serieus. Helaas heeft 1 katje het niet gehaald maar de andere die nu ongeveer 12 weken is groeit voorspoedig en is helemaal tam geworden. Zijn naam is Lucky mag dan ook wel. En ja hij mag blijven omdat Wiep de zorg helemaal op zich neemt. Zo zie je maar dat er door omstandigheden eigenlijk toch weer aanwas van beesten is die wij eigenlijk toch liever niet hadden. TOevallen bestaan niet zeggen ze, het komt op je pad!!!!!!!