Dag lief vriendje, rust zacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

Dag lief vriendje, rust zacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:24

Vanmorgen was het voor het eerst in 16 jaar stil in huis, veel te stil. Geen hondje wat me vrolijk stond op te wachten....

16 jaar geleden kwamen we je tegen op een dierenmarkt in Mol. Tegen alle adviezen in namen we je mee naar huis, dat onweerstaanbare kleine bolletje wol.
16 jaar plezier, niets was je te gek, wandelen, hindernisbanen, mee zwemmen en je grote hobby autorijden, en dan met je neus uit de ruit hangen.
Altijd trouw wachtend op de terugkeer van je baasjes, wachtend achter de ruit en altijd blij je te zien.
Maar het mocht niet eeuwig duren, je was op, het was genoeg geweest.
Je wilde nog zo graag, sterk klein hondje, nog steeds trouw op je baasjes wachten om ze keer op keer enthousiast te begroeten, maar opeens lukte het niet meer.
Je geest wilde wel, maar het lichaam werkte niet meer mee, opstaan lukte niet meer, je pootjes konden je niet langer dragen.
De laatste dag was voor mij een pure hel, zo had ik je nooit willen zien, en het had jou bespaard moeten blijven.
De wil om te leven was verdwenen, nog maar een schim van je vroegere zelf. Ik zorgde die laatste dag voor je, zodat je niks te kort kwam, maar het kon je allemaal niet meer opvrolijken. Zelfs je gebruikelijke bedelen aan tafel om een stukje vlees zat er niet meer in.
Ik had een vriendin gevraagd om er thuis een einde aan te maken. Jouw laatste gang zou er geen vol stress en angst zijn, maar hier bij ons in je geliefde huis.
Om 9 uur ging de bel en liet haar binnen, de weg naar de deur maakte ik met lood in mijn schoenen. Een nieuwe bezoeker deed je nog even opveren. Toch nog laten zien dat dit jouw huis was, maar je zakte weer door je pootjes en liet teleurgesteld je kopje hangen.
Het eerste spuitje was even gemeen, maar na lieve woordjes en even achter je oren gekrabt worden was dat zo vergeten.
Je laatste blikken zal ik nooit vergeten, je leek iedereen even aan te kijken, het is goed zo, leek je te zeggen. Nog een laatste keer je pootje op mijn hand.
Na het verlossende spuitje liep ik weg, je hartje was gestopt en ik kon niet langer tegen mijn tranen vechten. Later heb ik je nog even geaaid, het voelde doods, jij was weg.....

Trouw tot aan de dood. Dag lief vriendje....

Gisteren heb ik mijn lieve hondje moeten laten inslapen, en verdorie wat is het stil in huis, ik verwacht hem elk moment weer te zien, maar hij is weg.....

Afbeelding

Ik moest dit gewoon even kwijt...

ippolata

Re: Dag lief vriendje, rust zacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:27

gecondoleerd,en sterkte , koester de momenten die je hebt gehad!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:29

Ah Claire..
Wat erg.
Een hond is soms meer een vriend dan elk ander mens.
16 jaar is een mooie leeftijd Ja
Gecondoleerd.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:30

16 is inderdaad een mooie leeftijd.... heel veel sterkte Claire

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:31

wat vervelend gecondoleerd en veel sterkte!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:31

Heel erg veel sterkte in de komende tijd..Jouw verhaal komt mij zo herkenbaar voor. Vorige week was dit mijn verhaal..... Huilen

Kom op he? Het is voor je vriendje beter om niet meer te lijden.. Verdrietig

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:33

Ik weet dat het beter is, en hij heeft een mooie leeftijd gehaald, maar toch dat gemis... Je hoopt dat ze voor altijd bij je zullen blijven, maar helaas, ze zijn zijn niet onsterfelijk.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:34

ik weet precies hoe je je voelt, helemaal hetzelfde meegemaakt. Neem het feit met je mee dat hij altijd een mooi leven heeft gehad en toch oud is geworden. Je hebt hem een lijdensweg bespaard. Hoop dat je je snel wat beter voelt, maar treuren kan geen kwaad. Sterkte met dit verlies.....hou hem altijd in je HART!!!

Fionaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:35

Heel veel sterkte!!!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:36

Wat beschrijf jij dat mooi zeg! 16 jaar is een mooie leeftijd, veel sterkte ermee!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:55

Gecondoleerd! Wat een mooi geschreven verhaal, er straalt echte liefde tegenover je hondje vanaf. Ik denk dat je hondje nu zielsgelukkig is. Knipoog
16 jaar is idd een mooie leeftijd, ik hoop dat die van mij dat mag halen! Heel veel sterkte.

ELINEXTIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:59

Agh, sterkte ermee! Je hebt het mooi geschreven , kreeg er tranen van in me ogen. Je hebt hem wel uit zijn lijden verlost Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:23

Ik herken je verhaal helemaal. Polleke was ook zo'n hondje als dat van jou. Zich doen laten gelden, lekker met neus uit het raam hangen, mee van alles ondernemen.

Ook zij is bij ons thuis ingeslapen. Ook bij haar was het spuitje gemeen maar daarna kwam er eindelijk rust. HEt was voor haar de enige manier om rust te krijgen. Het is in maart gebeurd maar ik ben er nog lang niet overheen. Het heeft veel tijd nodig. Veel te veel... Jij ook sterkte.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 13:33

Ik ben er ook nog lang niet overheen denk ik. 16 jaar is hij bij ons geweest, ik was net 8 toen ik m kreeg, het lijkt alsof hij er altijd is geweest. Alles wat nog rest zijn de foto's en zijn graf in de tuin.
Jij ook sterkte ermee.

Sabinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 18:20

ik vind het Erg gecondeleerd ik ben 11 maar ik ken jou hondje mis niet ik vind jou h0ndj erg lief en aardig For ever Claire