Ik zit nu 3 weken alleen thuis, waarbij ik voor de dieren thuis zorg.. Mexx laat ik wel 4 keer per dag uit, maar doordat ik naar de paarden moet en ook nog parttime werk zit hij wel is alleen...
hij heeft verlatingsangst en is enorm waaks..
nu zit ik met het probleem dat hij dus constant blaft als er niemand thuis is.. wie weet hier de beste oplossing voor?
- radio al geprobeerd. - hij zit wel met katten in huis.
nou probeer ik hem zovaak mogelijk mee te nemen, maar met dat warme wee rnaast de fiets is ook niet alles.
een ander hondje? Een buitenren?? Bot?? Geen idee. Maar ik weet wel dat als onze Jack alleen is hij de boel bij elkaar blaft en piept, maar als onze goldenretriever bij haar zit dan is ze muisstil!
speeltjes geven zodat hij zich niet verveelt en lekker bezig is. als hij echt continu zit te blaffen dan zal je dit helemaal vanaf het begin aan moeten pakken. maar dat gaat ontzettend lang duren en moet opgebouwd worden. je moet dan de deur uit gaan en meteen weer terug naar binnen gaan. dus voordat hij begint te blaffen weer terug naar binnen. hem belonen dat hij niet geblaft heeft en dit steeds verder uitbouwen. dus dat hij weet dat je altijd terug komt. ook zonder blaffen.
een andere manier wat ze bij ons op de hondentraning deden was hem laten schrikken met de radio. je draait de volumeknop op knoerdhard. radio laat je verder nog uit. je gaat zelf buiten zitten waar de hond je niet ziet. radio doe je aan een verlengsnoer zodat je hem vanaf buiten af aan kan zetten of je gebruikt een afstandsbediening als je die hebt. zodra de hond blaft dan zet je die radio aan. heel kort. hoeft maar 2 seconden. en dat herhaal je elke keer dat hij blaft. meestal is het na een paar x al klaar. ze schrikken zich gewoon even rot. bij onze hond heeft dit heel erg goed geholpen.
Onze hond heeft hier ook een handje van.. tegenwoordig geven we hem een lekkere kluif waar hij lang mee doet, als hij alleen is. En dat werkt goed, hij is dan zoiezo al een uur bezig om zijn kluifje "uit te dagen" , en daarna eet hij hem op!
Ook zijn we bezig met een klickertraining ivm het blaffen, maar dat is moeilijk toe doen als hij alleen is Die van ons blaft ook als er vreemde komen, en de klicker heeft zijn juiste werking op hem.
je kan ook proberen de gordijnen dicht te laten zodat hij nergens tegenaan hoeft te blaffen.. zoals fieters en auto's die voorbij komen.. bij onze hond werkt het zeker!...
een bal met gaatjes erin waar iedere keer een brokje uit rolt(net als je voor paarden hebt) is ie even zoet laat een kledingstuk wat je net aangehad hebt voor hem liggen
en oefen met hem!!!!! ga even de kamer uit en gelijk weer terug en beloon hem daarna bouw je steeds de tijd in minuten uit dat je even weg bent
gaat hij blaffen wacht dan tot hij stil is en ga gelijk naar binnen en beloon hem uitvoerig tyming is heel belangrijk!
Speeltjes geven en vooral op voorhand oefenen; Doe je jas aan, neem je sleutels, ga 5 min naar buiten en kom weer terug. Dit breidt je uit. Vlak voor je weggaat niet gaan knuffelen, dit verergert alles alleen maar. Dus negeren en een speeltje geven. Als je terug komt en je merkt dat hij blaft, blijven negeren, blaft hij niet, prijs hem de hemel in! Ook de radio tip is goed.
koekjes en speeltjes hoeft hij niet als ik wegga, die laat hij echt liggen als er niemand thuis is. en de radio helpt niet. de hond is nu al 3 en ik krijg dus sinds deze week pas van de buren te horen dat hij constant blaft... en kreeg vandaag al gelijk te horen dat ze anders de politie waarschuwen.
ik ga vandaag naar de dierenwinkel met hem om te kijken of zo'n nylon muilkorf helpt voor de paar uurtjes dat ik weg ben.
en met gordijnen dicht doen, dan kruipt hij gewooon onder de gordijnen door. ik vind het heel zielig voor mijn hond dat hij zo blijft blaffen.
maar die tip van de radio ga ik proberen en dan maar tijd besteden aan het oefenen/
snoepjes verstoppen over het hele huis en dan kan hij ze in de tijd dat jij weg bent lekker gaan zoeken (is goed om bezich te zijn en is goed vor zijn reukvermogen)
Onze hond begint ook na een tijdje te blaffen, en dan ook 'mauwen' Met de radio aan is ie iets rustiger, en vaak geven we hem ook een kluif. Verder zou er niet echt een oplossing zijn
heb de radio overigens geprobeerd vanochtend.. even schriktie, wou k hem uit doen ging hij gewoon keihard verder.
hoe vaak heb je dit geprobeerd??
het is natuurlijk wel de bedoeling dat je dit een paar x doet terwijl die blaft. na 1-2 x kan hij nog niet de link leggen tussen z'n blaffen en de radio. dat komt pas na een aantal keer.