Hond s'nachts bang, maar waarvoor...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Hond s'nachts bang, maar waarvoor...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 15:57

Mijn hond mag s'avonds bij mijn vriend en mij op bed slapen, maar sinds de afgelopen twee weken is ze s'nachts erg bang. Ze gaat proberen onder het bed te kruipen (waar ze toch echt te groot voor is), of zoals vanacht, liggen piepen. Ze gaat ook ontzettend liggen trillen van angst. Overdag is er niets aan de hand, en als mijn vriend en ik naar bed gaan is er ook niets aan de hand en ligt ze gewoon op bed te slapen. Ik vind dit alles erg vreemd, want we hebben haar nu drie jaar en zoiets is nog nooit voorgekomen.

Toen ze ermee begon had ik meer het idee dat het kwam van de mensen die de markt op kwamen zetten schuin tegen over ons huis, ze maken nogal lawaai.... Dit is dus niet het geval, want ze is vaker bang en de markt is alleen op vrijdag.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

AstraGirlie

Re: Hond s'nachts bang, maar waarvoor...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:03

Er moets s'nachts iets gebeurt zijn waarvan ze nu bang is...
Het is moeilijk om dat te uit te vinden.
Misschien krijgt ze plots een vlaag van verlatingsangst?
Blijft ze overdag binnen?

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:48

Ja dat zal denk ik ook wel van AstraGirlie Knipoog

Sabinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:31

Nou miss dat een meneer ofzo iets wou doen S`nachts maar dat het mislukt is en dat ze er aan denk ik weet het echtniet

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 20:54

AstraGirlie schreef:
Er moets s'nachts iets gebeurt zijn waarvan ze nu bang is...
Het is moeilijk om dat te uit te vinden.
Misschien krijgt ze plots een vlaag van verlatingsangst?
Blijft ze overdag binnen?

Ja overdag is ze binnen, maar overdag is ze ook normaal. Het begint echt s'nachts of tegen de ochtend.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:32

Doet ze het ook als jullie wakker blijven of alleen als jullie echt in bed kruipen? Misschien dat ze zich dan niet meer beschermd voelt ofzo

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:36

Ik denk alleen wel, hoe moeilijk ook, dat je het volledig moet negeren. Laat merken dat jullie alles normaal vinden. "Troost" haar niet want dan zal het erger worden.

Wel raar hoor, waar zou dit nou ineens vandaan komen? Zijn jullie in het donker over haar heen gevallen ofzo?
Misschien moet je haar in de woonkamer laten, eerst een paar nachten met het licht aan en daarna gewoon in het donker. Je zou dan bijvoorbeeld ook de radio heel zachtjes aan kunnen laten staan, zodat ze denkt dat het net zo normaal is als overdag.

Ben benieuwd!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:03

Ja, idd niet gaan op reageren, zo stimuleer je het alleen...

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:06

wat IMJ al zegt. Geen aandacht aan schenken. Doe alsof er niks aan de hand is en ga gewoon slapen. Zo zal zij ook in de gaten krijgen dat als de baasjes normaal doen er niks aan de hand moet zijn. Zodra je er aandacht aan gaat besteden gaat zij denken dat er inderdaad wat is om bang voor te zijn omdat ze gerustgesteld wordt.
Ik weet hoe moeilijk het is om te zien dat je dier zo bang is en er geen aandacht aan te besteden...succes

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 17:36

Als we naar bed gaan is er niets aan de hand. Het is echt pas midden in de nacht (laatst rond half drie). En dan slapen we allang.

We negeren haar altijd als ze bang is, zelfs als ze loopt te trillen. Ik zou het echt niet weten waarom ze opeens zo raar doet, en het vreemde is dat ik haar vannacht niet heb gehoord en ze lag ook op precies dezelfde plek aan het voeteneind als dat we gingen slapen, dus vanacht heeft ze geen rare "angstbuien" gehad. Is wel een goed idee om haar eens in de woonkamer te laten met licht aan. Als ze vanavond/nacht weer zo'n angstbui heeft dan ga ik dat morgenavond/nacht zeker proberen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:04

heb je een teefje?
ik heb een hond gehad die het deed als ze tegen de loopsheid aanzat, haar hormonen zorgden ervoor dat ze dan wat raar reageerde...

bij haarw as het sávonds, dan kroop ze in een hoekje ,wilde niet eten en ook trillen..
als de loopsheid over was deed ze weer normaal, echt heel apart