dringende vraag over vakantie met hond!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luna1

dringende vraag over vakantie met hond!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 13:17

oke ik zit met het volgende wij hebben een spaanse bulldog ook wel alano genoemd.
ze is 8 mnd oud en zit onder de littekens hier kan zij niks aan doen dat is gebeurt toen ze pup was haar vader heeft haar gegrepen.
ze is rechts blind en ja ze is dus een beetje gehavend.
dit heeft niks met haar karakter te maken het is een superlieve hond naar mensen maar ook dieren.
nu gaan wij elk jaar steevast naar frankrijk op vakantie de hond moet mee ik laat haar niet achter mijn schoonouders hebben een huis in frankrijk en daar zitten we meestal en van daar uit reizen we verder spanje portugal italie enz..
nu heb ik vele verhalen gehoord over de zogenaamde vechthonden.
ik heb het er met mijn dierenarts over gehad hij zegt dat ze gewoon meekan mits ik har muilkorf op openbare gelegenheden en aanlijn.
ik ben niet van de muilkorven en mijn vriend al helemal niet.
maar nu was mijn vraag weet iemand welke rassen er verboden zijn in de genoemde landen en zoja wat zijn de gemaakte richlijnen.
ze is gechipt en gesterriliseerd heeft een paspoort is geent ook tegen rabbies heeft verschillende pengingen enz.
ze mag dus gewoon zo mee volgens ons.
dan mijn 2 de vraag waar mag je absoluut niet komen met de hond en wat is juist een aanrader Haha! .

zo dat was mijn verhaal ik hoop dat jullie er wijs uit worden Clown .

gr gemma