Desiree schreef:Heb je het zien gebeuren? Ik snap niet dat als je WEET dat daar als idioten gereden wordt, dat jij daar dan toch katten laat rondlopen. Straks komt er iemand die een geweten heeft en uit wijkt tegen een lantaarnpaal en invalide wordt. Heb je het al eens van die kant bekeken? Omdat jij je kat zonodig los moest laten lopen. Dat KAN tegenwoordig op de meeste plaatsen niet meer. Niet dat ik het goed praat als mensen dieren aanrijden als dat onnodig is.
Sorry hoor, maar dit vind ik een argument van niks 
Dan kunnen we al onze beesten wel binnen opsluiten en niet meer naar buiten laten, want ook paarden & honden kunnen uitbreken en op die manier een ongeluk veroorzaken.
De zaken kunnen ook eens omgedraaid worden: als mensen die zonodig hard moeten rijden zich gewoon eens aan de toegestane snelheid zouden houden, zouden er een hoop minder slachtoffers vallen, zowel mensen als dieren.
Ik laat mijn katten ook 'zo nodig' los lopen buiten. En ja, bij mij voor de deur rijden auto's, hetzij niet constant. Ik kan alleen maar hopen dat mijn katten daar uit de buurt blijven, laat ze er ook alleen aan de achtertuin uit.
Ik wil ze echter het geluk niet ontnemen om buiten lekker te kunnen spelen, rollen en ontdekken. En móchten ze ooit gewond raken/komen te overlijden buiten, dan ben ik ontroostbaar, maar zou ik een volgende kat diezelfde vrijheid om naar buiten te gaan niet ontnemen. Ik heb nl. gezien hoe mijn binnenkatje opbloeide toen ze naar buiten durfde, en dat wil ik mijn katten niet onthouden 
Veel sterkte met het verlies van je kat, het is ontzettend triest en verdrietig...