Ik ben van plan om mijn aquarium helemaal leeg te maken en alles nieuw er weer in te doen, nieuwe steentjes, helemaal nieuw water, nieuwe planten, nieuwe vissen. En de hele bak schoon maken.
Ik heb een hele tijd een ziekte gehad in mijn aquarium (vissen kregen grote opgezwollen ogen, en de ziekte van witte stip..) naja.. Heel veel gedoe, maar ik ben er inmiddels redelijk van af

Het punt is alleen.. Sinds ik er 1 nieuwe vis had bij gekregen van mijn vriend, gingen er weer veel vissen dood. Ik had uiteindelijk alleen nog maar:
1 tandkarpertje (gekregen van mijn vriend)
1 rode rio
1 oranje visje. Een beetje in de vorm van een Black Mollie (weet de naam niet).
2 bodem bewoners
2 neon tetra's
en 1 algeneter die ik sinds ik hem heb (pas een paar weken) nog maar 2 keer gezien heb.
Eerst had ik nog meer neon's, maar die zijn laast dood gegaan (2).
Inmiddels heeft mijn vriend ook een aquarium en omdat ik een "nieuwe start" wil maken, heeft hij van mij de tandkarper, de rode rio, en het oranje visje overgenomen.
Omdat die neon's ziek zijn geweest wilde hij die liever niet over nemen omdat hij ook bang is voor een ziekte. Die algeneter heb ik nergens meer gezien (en er zijn wel vaker vissen bij mij verdwenen, dus grote kans dat die algeneter er niet meer is).
Dan heb ik nu dus alleen nog 2 bodem bewonertjes en 2 neon's.
Hebben jullie tips wat ik nu kan doen?
Proberen ook die neon's kwijt te raken zodat ik geen ziekte kan krijgen? Of gewoon houden? Die bodembewoners wil ik het liefst wel houden, want daar ben ik aan gehecht

Naja, hebben jullie tips ? Wat voor vissen zouden er goed bij kunnen als ik alles heb ververst enzo? Het is een aquarium van 30 x 30 x 60 (lengte). Niet groot dus.