hij is echt gek,zingt mee op de belmelodie van mn telefoon

en zit daarbij echt als een gek met zijn hoofd te knikken!!
en heen en weer te rennen op zijn stokje,hij is altijd vrolijk en nooit saggo

meet speedy

en wat vinden jullie van hem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ier_ schreef:Hij's moooi!
Jammer dat je 1e foto zo klein is.
Overigens TEM ik ff want ik denk dat dit bij BeestenBoel hoort.
Wuis schreef:Leuk diertje. Ik ben zelf ook helemala parkieten fan, heb zelf 4 tamme exemplaren in een voliere...
Ik vind het wel een beetje sneu dat hij alleen zit. Ook al besteed je er veel aandacht aan, een soortgenootje kun je niet vervangen.
venissa schreef:Mooi manneke heb je!
we hebben ook zo'n kleur zitten![]()
altijd leuk om naar te kijken
speedy16 schreef:
als et goed is,is dit fotoo 1 in het groot
jemieloves schreef:aahg wat een lieverdmooi ook
![]()
ik ben ook fan van parkieten zelf hebben we er 1 maar zo eenzaam is die niet want hij mag ook los en hij is helemaal verliefd op een nepvogel(hij denkt dat die echt is)
foto staat in m'n profiel
speedy16 schreef:
jemieloves schreef:aahg wat een lieverdmooi ook
![]()
ik ben ook fan van parkieten zelf hebben we er 1 maar zo eenzaam is die niet want hij mag ook los en hij is helemaal verliefd op een nepvogel(hij denkt dat die echt is)
Wuis schreef:jemieloves schreef:aahg wat een lieverdmooi ook
![]()
Dat vind ik echt zielig... Spiegeltjes of nepvogels in een kooi hangen. Zijn liefde zal nooit beantwoord worden. Waarom koop je er niet gewoon een parkietje bij?
Wuis schreef:jemieloves schreef:aahg wat een lieverdmooi ook
![]()
Dat vind ik echt zielig... Spiegeltjes of nepvogels in een kooi hangen. Zijn liefde zal nooit beantwoord worden. Waarom koop je er niet gewoon een parkietje bij?
Citaat:
Maar een parkiet kan ook wel alleen zitten, als hij/zij maar genoeg aandacht krijgt
Een vriendin van me heeft een parkietje van me gehad, en die zit ook alleen, en die vermaakt zich prima
Wuis schreef:Citaat:
Maar een parkiet kan ook wel alleen zitten, als hij/zij maar genoeg aandacht krijgt
Een vriendin van me heeft een parkietje van me gehad, en die zit ook alleen, en die vermaakt zich prima
Tuurlijk kan je ze alleen houden. Een paard kun je ook alelen houden. En een konijn ook. Maar de vraag is of ze dan werkelijk gelukkig zijn, en het antwoord is nee, want het zijn geen van allen solitaire dieren.
Parkieten leven in het wild in groepen van tientallen exemplaren. Alleen zijn is niet goed voor een parkiet. En het is het proberen waar om er een bij te nemen.
Hoe veel aandacht je ook aan het diertje besteeds, je kunt nooit een soortgenootje vervangen, omdat je domweg zijn taal niet spreekt.
Telkens als ik er een nieuwe vogel bij neem, merk ik wel hoe veel gelukkiger ze zijn als ze uiteindelijk de voliere in mogen bij de anderen.
jemieloves schreef:wij hebben er al een keer een andere vogel bij gehad maar dit pakte helemaal verkeerd uit en ze vlogen elkaar de hele tijd aan misschien komt het door hetzelfde geslacht(we wisten niet of het een mannetje of vrouwtje was) maar we durven er niet nog een keer 1 bij te zetten![]()
weten jullie trouwens hoe je dat herkent of het een mannetje of vrouwtje is?