Hoe krijg ik mijn hond uit de vuilnisbak??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ozzieozzie

Hoe krijg ik mijn hond uit de vuilnisbak??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 06:26

Mijn hond zit de laatste tijd erg veel met d'r neus in de vuilnisbak die in huis staat.
We hebben geen ruimte om de vuilnisbak ergens in een kastje te zetten dus hij moet gewoon blijven staan waar die nu staat.
Nu heb ik al een aantal keren iets geprobeerd.
Haar ervoor straffen, dan doet ze dit een dag niet maar de volgende dag gewoon weer wel.
De prullenbak zit helemaal met tape vast geplakt, maar toch krijgt ze het elke keer voor elkaar om de tape ervan af te halen.
Wie heeft er een tip om te zorgen dat mijn hond niet meer in de vuilnisbak zit??

Groetjes

Pluttersput

Re: Hoe krijg ik mijn hond uit de vuilnisbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 06:50

Die van ons deed dat ook. Wat hebben jullie voor eenvuilnisbak? Wij hebben zo'n grote met zeg maar maar een binnenkant. Wij zetten de binnenkant altijd naar de muur toe als we er niet zijn, en zrogen dat bijvoorbeeld ei schillen enzo in een ander bakje gaan... Ben benieuwd wat voor een tips er nog uit gaan komen. Succes ermee!
Groetjes, mij

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:08

Wij hadden er ook zo een maar die likte eerst de randjes af, ze zeiden toen tegen ons, moet je mosterd op de randjes doen, helaas was ze daar erg gek op.
Sambal werkte wel, nadat ze het had geproeft hoefde ze nooit meer in die vuilnisbak.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:54

hahah die van sambal vind ik goed! Haha!

de hond van mijn ex deed het ook..
ik heb toen stiekem de klep van de vuilnisbak iets verder opengezet met wat lekkers op de rand..
ben er vlakbij gaan zitten en afwachten....
toen de hond dus met haar neus richting klep ging heb ik er zo'n harde dreun op gegeven dat madam met neus tussen de klep kwam te zitten..
dat deed best pijn, dus vergat ze dat maar weer Knipoog

misschien hard,okee, maar t hielp wel!!
heel goed in de gaten houden wanneer ze erbij gaat en gewoon een mega schreeuw geven zodat ze zich rot schrikt!
ben je e rniet dan de hond niet in dezelfde ruimte laten als waar d ebak staat, anders leert ze het nooit af( als je er niet bent kan ze doen wat ze wil toch?)

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:06

Tja zo hoorde wij ook eens van muizenvallen op de rand (lees goed, hoorde van......niet zelf gedaan!) ook even pijnlijk maar schijnt te werken....Ik weet het niet.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:11

die van ons doen het niet meer sins we zo'n druk deksel hebben met een sterke veer.
hiervoor moet de prullebak niet te vol zijn.
hond met zijn kop in de prullebak eeh harde schreeuw (is mischien wel zielig) maar het resultaat is een hond in paniek met een deksel om zijn nek ge klemt die nooit meer met zijn kop in de prullebak durft te komen.
is wel een pijnloze oplossing maar we ziellig te zien hoe ze in paniek raken met zo'n grote deksel om hun nek en dan gaan piepen van angst Verdrietig .

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:06

Dank je voor de tips. Ik denk dat ik het maar eens met sambal ga proberen. Wij hebben ook zo'n grote emmer met een duwdekseltje erin. Die staat ook tegen de muur aan, maar toch krijgt ze het voor elkaar haar neusje erin te duwen.
Een grote schreeuw geven, helpt niet, doen we al zovaak. Ze gaat er wel bij weg, maar een half uur later staat ze er weer bij.
Dus morgen gaat de sambal erop

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:22

Doet ze dat soms als jullie van huis zijn? Want dan doen honden het vaak. Alsof ze zich zo op je af willen reageren.

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 15:06

Nee als wij niet thuis zijn dan kan ze niet bij de prullenbak

edejonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:30

misschien nog een goede tip om de hond uit de prullebak te houden,je neemt een stuk of 5 a 6 dekseltjes van groentepotjes.Daar rijg je een draad doorheen met tussende dekseltjes een kraal,zo gauw je ziet dat de hond bij de bak zit gooi je dit naar hem toe,als het kan niet raak gooien maar net naast of achter hem.Door het gigantische lawaai schrikt ie en laat ie het wel uit zijn koppie om het weer te doen

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:35

Ik moest mijn prullenbak als ik weg ging altijd op het aanrecht zetten anders was het niet veilig voor mn hond.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:45

Een leeg colablikje vullen met kiezensteentjes of knikkers. zodra ze de bak aanraakt gooi je dat blikje naast haar. haar niet aankijken en proberen het blikje te gooien terwijl ze je niet ziet. ze mag absoluut niet zien dat jij het blikje gooit want dan gaat ze een connectie maken tussen jouw en het blikje. terwijl het de bedoeling is dat ze een connectie maakt tussen het openen van de bak en het gooien van het blikje. op een gegeven moment weet ze dan gewoon dat het openen van de bak betekent dat er een blikje door de lucht komt zeilen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:59

ga met edehonge en tieme mee!! werkt heel goed!!

Moet je wel een hond hebben die erom geeft, onze logeerhond, boeit het helemaal niks (wij hebben ijzeren ketting die ik op de grond gooi als ze ergens kwamen waar ze niet mogen)
haha maar die hond keek er geeneens van op!

Sabinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:35

Nou je kan ookheeel erg booz worden zodat ze zich rot schrikt je zet er een stoel bij je gaat zitten en je moet voor stellen je hondje komt er aan lopen en als hij snuffelt dan schreeuw je heel hard! zodat hij Schrikt snappie