Eigenlijk ben ik niet zo van de topics openen, maar ik moest het nu toch echt even kwijt.
We hebben hier een behoorlijke beestenboel die de laatste twee maanden behoorlijk aan het inkrimpen is.
Twee maanden terug moesten we een van onze franse hangoor ram in laten slapen. Hij bleek astma te hebben en later kwam daar ook nog een abces in de rechterkant van zijn gezicht bij. Hij stopte met eten dus dat was voor ons het teken dat de medicijnen niet aansloegen en dat het over was.
Afgelopen donderdag is de dierenarts aan huis geweest om Didier, onze franse bull, in te laten slapen. Het beestje had een zeer agresieve vorm van kanker en na twee operaties was er niets meer aan te doen. De hele borst en rechter schouder was een gezwel. Er was al begin juni al een mega tumor uit de hals verwijderd en die is dus weer terug gekomen. Verder kwamen er elke dag wel kleine bulten bij en hij begon te veel pijn te lijden. Hij is drie jaar geworden.
We hebben hem zelf naar het crematorium gebracht, waar hij die middag nog is gecremeerd en later is hij uitgestrooid.
Toen wij diezelfde middag in de tuin zaten hoorde ik een van onze franse hangoor voedsters niezen. Ja hoor, mixamortose. Kan er ook nog wel bij. Ze zaten met zijn vieren bij elkaar in een groot hok met ren dus meteen het konijn apart gezet en de rest na gekeken. Die leken allemaal gezond. Vrijdag avond dus weer een tripje naar de dierenarts. We moesten de rest maar goed in de gaten houden, want grote kans dat zij het ook zouden krijgen. Vanmorgen was alles nog super gezond, maar net net voeren zag ik dat onze andere voedster ook ziek begint te worden. Heb de dierenarts al gebeld en ik kan vanavond nog terecht. De andere twee lijken nog steeds gezond, maar die neem ik toch maar even mee om ze na te laten kijken. Hopen maar dat die het wel redden.