Houd het dan nooit op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

drenthie

Houd het dan nooit op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 19:37

Eigenlijk ben ik niet zo van de topics openen, maar ik moest het nu toch echt even kwijt.

We hebben hier een behoorlijke beestenboel die de laatste twee maanden behoorlijk aan het inkrimpen is.

Twee maanden terug moesten we een van onze franse hangoor ram in laten slapen. Hij bleek astma te hebben en later kwam daar ook nog een abces in de rechterkant van zijn gezicht bij. Hij stopte met eten dus dat was voor ons het teken dat de medicijnen niet aansloegen en dat het over was.

Afgelopen donderdag is de dierenarts aan huis geweest om Didier, onze franse bull, in te laten slapen. Het beestje had een zeer agresieve vorm van kanker en na twee operaties was er niets meer aan te doen. De hele borst en rechter schouder was een gezwel. Er was al begin juni al een mega tumor uit de hals verwijderd en die is dus weer terug gekomen. Verder kwamen er elke dag wel kleine bulten bij en hij begon te veel pijn te lijden. Hij is drie jaar geworden.
We hebben hem zelf naar het crematorium gebracht, waar hij die middag nog is gecremeerd en later is hij uitgestrooid.

Toen wij diezelfde middag in de tuin zaten hoorde ik een van onze franse hangoor voedsters niezen. Ja hoor, mixamortose. Kan er ook nog wel bij. Ze zaten met zijn vieren bij elkaar in een groot hok met ren dus meteen het konijn apart gezet en de rest na gekeken. Die leken allemaal gezond. Vrijdag avond dus weer een tripje naar de dierenarts. We moesten de rest maar goed in de gaten houden, want grote kans dat zij het ook zouden krijgen. Vanmorgen was alles nog super gezond, maar net net voeren zag ik dat onze andere voedster ook ziek begint te worden. Heb de dierenarts al gebeld en ik kan vanavond nog terecht. De andere twee lijken nog steeds gezond, maar die neem ik toch maar even mee om ze na te laten kijken. Hopen maar dat die het wel redden.

Rosita

Re: Houd het dan nooit op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:08

Echt naar zeg allemaal Ach gut Konden je konijnen niet geënt worden tegen Myxomatose?

Sterkte, ik hoop dat de overgebleven 2 het redden

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:15

wat sneu allemaal, ben idd ook benieuwd naar het enten...

sterkte met je beestenboel..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:20

Wat vervelend allemaal. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik ken het ook wel, een grote beestenboel, met veel sterfgevallen achter elkaar. Dat is hè, met veel dieren. Het is zo zonde als de pest, maar er is niks aan te doen. Maar je bulletje was nog wel erg jong... Mja, heel erg veel sterkte ermee! Ach gut
Groetjes, mij

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:45

Ben net terug van de dierenarts. De franse hangoor is ingeslapen en de andere twee zijn geent. Waarschijnlijk hebben ze het virus wel, maar ze wilde het toch nog proberen.

Didier was al voor het ongeluk geboren. Hij is door mensen als pup in huis genomen, maar die kwamen erachter dat hij doof was. En tja, dan is tie niet leuk meer. Toen hij een jaar was is hij bij ons gekomen. Gelukkig kon hij het super vinden met de kat en een andere hond van ons.

Ik heb nog wel een foto. Deze hangt nu uitvergroot aan de muur. Met dank aan Quarterhorse.

http://www.mijnalbum.nl/Album=P8HXFQSY

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:33

Ik ken dat gevoel ook, gek wordt je er van, het lijkt net of het nooit over gaat :S
Heel veel sterkte, stel je er toch maar in dat die andere 2 ook doodgaan, al klinkt dat naar...Die ziekte is zo pffff naar.Boos!

Heel veel sterkte en liefs.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 22:24

Ben vanavond weer bij de dierenarts geweest. De andere twee konijnen zijn ook ingeslapen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:29

jeetje het zit je echt niet mee he,wat een ellende,ik kan niets anders dan je heel veel sterkte wensen!!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:31

Jeetje wat naar allemaal!
Ik hoop dat je andere beesten gezond blijven.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:13

Garm. Heel erg veel sterkte, en ik zal heel erg hard hopen dat er de 1e paar jaar niks meer hoeft worden ingeslapen van je beestenboel... Ach gut
Groetjes, mij

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:15

Donder, wat naar.
Mijn Franse Hangoor lag dood na oud en nieuw, echt jammer.
Sterkte ermee.

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:16

Jeetje wat erg allemaal in zo'n korte tijd..heel veel sterkte.. ps even over je nijnen als je ze in laat enten bespaar je jezelf veel verdriet en je nijnen veel leed..

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:22

Tjee, wat naar voor je! Scheve mond
Ik wens je heel veel sterkte toe en die foto van je hond moet je zeker uitvergroten. Hele mooie foto! Ja

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:09

Allemaal bedankt voor de lieve reacties.

Ierepier: Die foto hangt al aan de muur. Quarterhorse heeft ook de hele foto shoot op cd gezet dus ik heb gelukkig nog een heel mooi aandenken aan hem.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:42

tjongejonge wat een pech. Heel veel sterkte ermee.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:59

Het zit jullie ook niet mee zeg, echt verschrikkelijk zo snel in een korte tijd. Vond Didier echt een leuke hond en hij heeft (helaas maar kort) toch nog een mooie tijd bij jullie gehad. Zoals ik hem gezien heb zat ie (oke ondanks de gezwellen) er gelukkig en tevreden uit. Veel sterkte nog!