vechtende kanaries wat nu???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

vechtende kanaries wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 17:18

ok wij hebben sinds kort een volliere gemaakt buiten en daar onze eigen man in gezet... maar aangezien dat een beetje weinig en zielig is kochten we er drie vrouwen bij (dachten we) helaas blijken deze drie poppen dus drie mannen te zijn...

dit wisten we niet maar sinds gister was een van de aangekochte poppen erg zwak en gewond. we hebben ze wel eens zien ruzie maken maar nooit zo erg.
dus hebben we die apart gezet, maar helaas vandaag dood gegaan. toen ik die pop dus eens goed bekeek kwam ik erachter dat het een man was in plaats van een pop, dus gelijk samen met mn vader de andere gecontroleerd, wat blijkt alle aangekochte poppen blijken dus mannen te zijn...

nu willen we ze dus weer terugbrengen omdat het de schuld van de dierenwinkel is.... maar dat kan pas over 2 weken aangezien we op vakantie gaan morgen (alleen ik blijf thuis) dus is er een tijdelijke oplossing voor het vechten of moet ik ze gewoon in de gaten houden en zo nodig als het echt erg wordt uit elkaar halen??

en neemt de dierenwinkel ze terug zijn ze dat verplicht?? aangezien er een 6 maanden garantie bestaat op levende have in een dierenwinkel...

ik heb dus geen idee, misschien iemand van jullie wel....??!!

ellepel

Re: vechtende kanaries wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:37

ik denk dat een dierenwinkel beter mannetjes kan verkopen dan vrouwtjes dus ik zou gewoon de boel terugbrengen...
mensen willen toch zingers hebben en een vrouwtje zingt toch niet?

gewoon terugbrengen Knipoog

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:38

meevechten !..

Nee zou niet weten wat je moet doen Bloos

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:41

Kan jij ze zelf niet terugbrengen als je toch thuis blijft? Dat lijkt me denk ik de beste oplossing.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:36

ik denk dat je ze uit elkaar moet halen en als het kan gelijk terug gaan naar de dierenwinkel!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 19:51

ja dat denk ik dus ook gelijk terug brengen alleen het probleem is ze zijn allemaal van me vader, en je zou ze daar dus ter plekke moeten omruilen... en mn vader weet precies wat ie wel en niet wil en ik kan dat dus niet voor hem beslissen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:52

Op dit moment kun je héél moeilijk aan kanarie poppen komen. Dat merk ik wel bij de winkel waar ik werk. De eigenaar is een hele goede kweker en weet ook heel erg veel van vogels af, dus gelukkig komen dit soort dingen bij ons nooit voor.

Kun je ze niet bij een andere dierenwinkel inruilen voor poppen, als ze die hebben?

Wij hebben op dit moment nog wel een paar poppen trouwens, voor het geval je nog van plan was om naar Oost-Groningen te rijden. Haha! Haha!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:54

Ik denk niet dat je ver komt met opletten en uit elkaar halen. Haha!
Apart zetten is de beste oplossing, tenzij jij er 24/7 bij wil gaan zitten. Knipoog
Ik geloof niet dat de dierenwinkel verplicht is ze terug te nemen, maar het is wel ontzettend onproffesioneel om je 3 mannen te verkopen terwijl je om 3 poppen vraagt.
Zou je ze kunnen inruilen?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 19:58

nou je hebt de 6 maanden garantie op levende have en volgens mij heb ik op schol geleerd (dierverzorging) dat je dus dierne mag omruilen bij verkeerd geslacht of bij dood

en nu is het aardig rustig in de voliere dus gaat het nog goed maar zodra ze beginnen te vechten moet ik er 1 uithalen van mn vader... geluk bij ongeluk... onze eigen oudere kanarie man is geen vechter!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:19

Nou zo vreemd is het niet, in 90% van alle dierenwinkels is ondeskundig personeel die nik van dieren en/of geslachten bepalen afweet. Triest is het.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:23

ja alleen het probleem is we kochten de poppen(mannen dus) bij een winkel waarvan we de eigenaar kennen en die dus al minstens 20 jaar ervaring heeft met vogels geslachtbepalen.... das juist het trieste eraan... dat ik beter kan geslacht bepalen als hij... terwijl ik het (pas) 4 jaar terug heb geleerd

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:05

-> Beestenboel

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 21:06

oh sorry wist niet dat er een beestenboel was....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:35

Waren het jongen? Dan is het wel wat moeilijker te zien. Maar anders is het echt wel duidelijk. Ik vertrouw zelf nooit op een ander met zoiets moet ik eerlijk toegeven.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:02

Ik zou gewoon zien dat ik er 3 vrouwtjes bijkreeg. Bij een kweker vandaan. Da nis alles zo weer okee.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:17

jepp i know met de vrouwtjes erbij is alles weer normaal... maar ja ik mag niet beslissen welke vrouwtjes (fijn he vaders...) dus vandaar hoe kom ik die twee weken door...

maar wuis idd ze waren heel jong maar dan nog.... en ik had ze wel willen controleren maar dat is een beetje stom in een winkel want je moet de verkoper toch kunnen vertrouwen...

in ieder geval zijn ze vandaag de hele dag al aardig rustig dus tot zover maar 1 slachtoffer... en nu dus rust in de voliere hoop ik...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 20:55

nou ik heb er 1 uitgehaald en nu is het rustig in de voliere want onze eigen oude kanarie is geen vechter...

en wat blijkt de kanarie die het meest werd opgejaagd die nu dus binnen zit... is een super fluiter

in ieder geval bedankt voor de hulp!!