Hoe kat beschermen tegen kantelraam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Hoe kat beschermen tegen kantelraam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 10:44

Op onze slaapkamer zit een groot, zwaar kantelraam. Het is een oud model geen velux iig.
Mijn kat vind het lollig om door het kantelraam (heeel hoog dak Nagelbijten / Gniffelen ) naar binnen te komen ipv door het kattenluik.
Ik vind dit echter erg gevaarlijk. Gister had ik het op een kiertje staan, doe het open voor de kat en au klap op mijn vinger Huilen Moet er niet aan denken dat mijn kat er tussen zat Verdrietig

Dicht houden is helaas geen optie. Is een 2 kamerappartement en de slaapkamer is op zolder. Verder is er geen ventilatiemogelijkheid en het is er altijd erg warm omdat warmte om hoog stijgt. Op een kier met de hendels naar buiten geklapt heeft ook geen nut want dan is het kiertje heeel klein. Weet iemand een manier om het raam te beveiligen? Het is een huurappartement.

ponyzotje

Re: Hoe kat beschermen tegen kantelraam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:09

kan je niet een netje ervoor spannen? of een licht hekje of een hor. Iets waar ze niet door kan maar wat wel lucht doorlaat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:46

stuk kippegaas ervoor spannen Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:48

Ik zou er wat tussen zetten, zodat er altijd een strook van 10 cm openblijft.
Dat moet genoeg zijn om te voorkomen dat je kat geplet wordt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:23

Dat vind ik een goed idee Billy. Ik las hier laatst nog op bokt dat een kat tussen een raam was gekomen.. Je moet er toch niet aan denken.
Als er geen mogelijkheid is om er iets tussen te zetten zou ik het raam toch dicht houden, voorkomen is beter dan genezen.

Ik heb laatst net een airco machine gekocht bij de Big Boss, misschien is dat dan een optie? Haha! Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 17:42

Iets er voor spannen lukt niet raam klapt naar binnen ver open zeg maar. Iets er tussen zat ik ook aan te denken zodat ie gewoon niet verder open kan.
Zo'n mobiele airco heb ik ook staan. Werkt alleen niet boven want het is een groot kantelraam waar die slang door heen moet. Het gat wat dan ontstaat is niet af te dekken doordat ie aan beide kanten open is en dan blaast dat ding de warme lucht weer terug de kamer in.

Heb mij vriend net zo ver dat ie van hout een soort iets gaat maken wat we er tussen kunnen zetten als het raam open gaat. Morgen en vanacht word het weer super heet en moet ik maar even iets verzinnen misschien dvd hoes ofzo. Moet er niet aan denken dat er iets gebeurd. Balen alleen dat ze ook bij de buren door het dakraam naar binnen gaat (meerdere buren Bloos ) maar dat doet ze gelukkig niet iedere dag.